Prihlásiť sa

Prihlásenie pre registrovaných

Zabudli ste heslo? Reset hesla.

Konkurzy a reštrukturalizácie z Obchodného vestníka - Konanie č. 249101

LAMDA-MODRA spoločnosť s r.o.

  • Konanie č. 249101
  • Vydaný 13.9.2011
  • Publikovaný v Obchodnom vestníku č. 181 z roku 2011 21.9.2011
  • Úpadca LAMDA-MODRA spoločnosť s r.o.
    IČO: 00588911
    Šúrska 34
    90001   Modra
Druh
Uznesenie
Hlavička

Okresný súd Bratislava I v právnej veci povolenej reštrukturalizácie dlžníka LAMDA-MODRA spoločnosť s.r.o., so sídlom Šúrska č. 34, 900 01 Modra, IČO: 00 588 911, zapísaného v obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, v oddiely Sro, vložka č. 13091/B, správcom ktorého je JUDr. Ing. Vladimír Neuschl, so sídlom kancelárie Dostojevského rad 5, 811 09 Bratislava, o návrhu na potvrdenie reštrukturalizačného plánu

Rozhodnutie

Súd potvrdzuje reštrukturalizačný plán dlžníka v znení, o ktorom hlasovala schvaľovacia schôdza dňa 22.08.2011, ktorý je prílohou tohto uznesenia.

Súd končí reštrukturalizáciu dlžníka LAMDA-MODRA spoločnosť s.r.o., so sídlom Šúrska č. 34, 900 01 Modra, IČO: 00 588 911.

Odôvodnenie

Navrhovateľ - dlžník sa návrhom doručeným tunajšiemu súdu dňa 23.11.2010 domáhal povolenia svojej reštrukturalizácie. Dlžník spolu s návrhom na povolenie reštrukturalizácie predložil súdu reštrukturalizačný posudok vypracovaný správcom JUDr. Ing. Vladimírom Neuschlom, zoznam majetku, zoznam záväzkov, zoznam spriaznených osôb a poslednú riadnu individuálnu účtovnú závierku.

Tunajší súd uznesením č.k. 3R/6/2010-365 zo dňa 09.12.2010, ktoré nadobudlo právoplatnosť dňa 18.12.2010 začal reštrukturalizačné konanie voči dlžníkovi LAMDA-MODRA spoločnosť s.r.o., so sídlom Šúrska č. 34, 900 01 Modra, IČO: 00 588 911.

Uznesením č.k. 3R/6/2010-368 zo dňa 17.01.2011, ktoré nadobudlo právoplatnosť dňa 25.01.2011, povolil reštrukturalizáciu dlžníka LAMDA-MODRA spoločnosť s.r.o., so sídlom Šúrska č. 34, 900 01 Modra, IČO: 00 588 911, ustanovil správcu JUDr. Ing. Vladimíra Neuschla, so sídlom kancelárie Dostojevského rad 5, 811 09 Bratislava, vyzval veriteľov, aby prihlásili svoje pohľadávky a určil rozsah právnych úkonov dlžníka, ktoré podliehajú súhlasu správcu.

Dňa 22.08.2011 sa konala schvaľovacia schôdza, na ktorej prítomní účastníci plánu hlasovali o prijatí reštrukturalizačného tohto plánu. V rámci hlasovania o prijatí reštrukturalizačného plánu správca oboznámil prítomných veriteľov o spôsobe hlasovania, informoval veriteľov, že na účely hlasovania o prijatí plánu v súlade s § 137 zák. č 7/2005 Z.z. o konkurze a reštrukturalizácii a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov (ďalej len ZKR) vytvoril štyri skupiny veriteľov, a to 1) skupinu pre zabezpečených veriteľov zabezpečených záložným právom k nehnuteľnostiam a k pohľadávkam v zabezpečenom rozsahu (do tejto skupiny boli zaradený veriteľ - Tatra banka, a.s. s počtom hlasov 180.071), 2) skupinu pre zabezpečených veriteľov zabezpečených záložným právom k hnuteľným veciam (do tejto skupiny bol zaradený veriteľ - Všeobecná úverová banka, a.s. s počtom hlasov 58.107) 3) skupinu pre zabezpečených veriteľov zabezpečených záložným právom k nehnuteľnostiam a k pohľadávkam v nezabezpečenom rozsahu (do tejto skupiny bol zaradený veriteľ - Tatra banka, a.s. s počtom hlasov 73.671) a 4) skupinu pre nezabezpečených veriteľov (do tejto skupiny boli zaradení deviati veritelia so zistenou sumou zistených pohľadávok vyššou ako 1% z celkovej zistenej sumy všetkých zistených pohľadávok zoradených do tejto skupiny).

Vo všetkých štyroch skupinách bol reštrukturalizačný plán predložený dlžníkom LAMDA-MODRA spoločnosť s.r.o. prijatý.

Po ukončení priebehu hlasovania správca skonštatoval, že je splnené kritérium, že za prijatie plánu hlasovali prítomní veritelia s nadpolovičnou väčšinou hlasov počítaných podľa zistenej sumy ich zistených pohľadávok.

Správca na záver skonštatoval, že vzhľadom na splnenie podmienok podľa § 148 ZKR, reštrukturalizačný plán spoločnosti LAMDA-MODRA spoločnosť s.r.o., so sídlom Šúrska č. 34, 900 01 Modra, IČO: 00 588 911 bol účastníkmi plánu na schvaľovacej schôdzi schválený.

Podľa § 132 ods. 1 ZKR, reštrukturalizačný plán (ďalej len "plán") je listina upravujúca vznik, zmenu alebo zánik práv a záväzkov osôb v nej uvedených (ďalej len "účastník plánu"), ako aj rozsah a spôsob uspokojenia tých účastníkov plánu, ktorí sú veriteľmi prihlásených pohľadávok, prípadne akcionármi dlžníka. Po potvrdení plánu súdom je plán záväzný pre všetkých účastníkov plánu.

Podľa § 133 ods. 1 ZKR, ak súd povolil reštrukturalizáciu na základe návrhu dlžníka, plán vypracuje a vypracovaný plán postupne predloží na schválenie veriteľskému výboru, schôdzi účastníkov plánu (ďalej len "schvaľovacia schôdza") a súdu dlžník.

Podľa § 140 ods. 1 ZKR záväzná časť plánu môže obsahovať aj záväzok inej osoby ako dlžníka, akcionára dlžníka alebo veriteľa prihlásenej pohľadávky, ak so vznikom záväzku súhlasí; prílohu plánu musí v tomto prípade tvoriť súhlasný prejav vôle tejto osoby so vznikom záväzku, inak záväzok ani v prípade potvrdenia plánu súdom nevznikne.

Podľa § 140 ods. 2 ZKR záväzok podľa odseku 1 môže spočívať najmä v pristúpení k záväzku dlžníka alebo preberajúcej osoby, ručení za ich záväzky alebo inom zabezpečení ich záväzkov, darovaní majetku dlžníkovi alebo preberajúcej osobe, prípadne vo vzdaní sa práva voči dlžníkovi alebo preberajúcej osobe alebo v odpustení ich dlhu.

Podľa § 143 ZKR záverečný návrh plánu sa musí predložiť na predbežné schválenie veriteľskému výboru do 90 dní od povolenia reštrukturalizácie. Na odôvodnenú žiadosť predkladateľa plánu môže veriteľský výbor túto lehotu o 60 dní predĺžiť. Predĺženie lehoty spolu s odôvodnením veriteľského výboru správca bezodkladne po doručení zápisnice zo zasadnutia veriteľského výboru zverejní v Obchodnom vestníku. Ak predkladateľ plánu v zákonnej lehote návrh plánu veriteľskému výboru nepredloží, správca bezodkladne požiada súd o vyhlásenie konkurzu.

Podľa § 148 ods. 1 ZKR na prijatie plánu schvaľovacou schôdzou sa vyžaduje, aby a) v každej skupine pre zabezpečené pohľadávky hlasovala za prijatie plánu nadpolovičná väčšina hlasujúcich veriteľov so zistenou sumou zistených pohľadávok vyššou ako 1 % zistenej sumy všetkých zistených zabezpečených pohľadávok danej skupiny, ak ich hlasy v danej skupine súčasne presahujú dvojtretinovú väčšinu hlasov hlasujúcich veriteľov počítanú podľa zistenej sumy ich zistených pohľadávok, b) v každej skupine pre nezabezpečené pohľadávky hlasovala za prijatie plánu nadpolovičná väčšina hlasujúcich veriteľov so zistenou sumou zistených pohľadávok vyššou ako 1 % zistenej sumy všetkých zistených nezabezpečených pohľadávok danej skupiny, ak ich hlasy v danej skupine súčasne presahujú väčšinu hlasov hlasujúcich veriteľov počítanú podľa zistenej sumy ich zistených pohľadávok, c) v každej skupine pre majetkové práva akcionárov hlasovala za prijatie plánu nadpolovičná väčšina hlasov hlasujúcich akcionárov v danej skupine počítaná podľa počtu ich hlasov, d) za prijatie plánu hlasovali prítomní veritelia s nadpolovičnou väčšinou hlasov počítaných podľa zistenej sumy ich zistených pohľadávok.

Podľa § 151 ods. 1 ZKR plán prijatý schvaľovacou schôdzou potvrdzuje súd uznesením na návrh predkladateľa plánu. Návrh na potvrdenie plánu je predkladateľ plánu povinný doručiť súdu do 10 dní od skončenia schvaľovacej schôdze; súčasťou návrhu je zápisnica zo schvaľovacej schôdze a ňou prijatý plán.

Podľa § 151 ods. 2 ZKR návrh na potvrdenie plánu možno za podmienok ustanovených v § 152 podať, aj keď plán nebol prijatý schvaľovacou schôdzou alebo odsúhlasený dlžníkom.

Podľa § 153 ods. 1 ZKR, ak nie sú dôvody na zamietnutie plánu, súd do 15 dní od doručenia návrhu na potvrdenie plánu predložený plán uznesením potvrdí; prílohu uznesenia tvorí plán potvrdený súdom. V uznesení o potvrdení plánu súd rozhodne aj o skončení reštrukturalizácie. Uznesenie súd bezodkladne zverejní v Obchodnom vestníku. Plán potvrdený súdom sa nezverejňuje; to sa nevzťahuje na ustanovenia o novom úvere.

Podľa § 154 ods. 1 ZKR súd uznesením zamietne plán, ak boli podstatným spôsobom porušené ustanovenia tohto zákona o náležitostiach plánu, postupe pri príprave plánu, hlasovaní o pláne alebo iné ustanovenia týkajúce sa plánu, ak to malo nepriaznivý vplyv na niektorého z účastníkov plánu, prijatie plánu bolo dosiahnuté podvodným konaním alebo poskytnutím osobitných výhod niektorému účastníkovi plánu, plán nebol prijatý schvaľovacou schôdzou alebo dlžníkom; to neplatí, ak súd nahradil ich súhlas svojím rozhodnutím alebo plán je v podstatnom rozpore so spoločným záujmom veriteľov.

Podľa § 155 ods. 4 ZKR ak plán neurčuje inak, plánom zostávajú nedotknuté práva veriteľov domáhať sa uspokojenia ich pôvodných pohľadávok voči spoludlžníkom a ručiteľom dlžníka, ako aj práva veriteľov domáhať sa uspokojenia ich pôvodných zabezpečených pohľadávok z majetku tretích osôb.

Podľa § 155 ods. 5 ZKR ak je to potrebné na dosiahnutie vzniku, zmeny alebo zániku práva predpokladaného plánom, účastník plánu alebo dozorný správca sa môže domáhať na súde, aby vyhlásenie vôle účastníka plánu bolo nahradené rozhodnutím súdu.

Podľa § 156 ZKR zverejnením uznesenia súdu o skončení reštrukturalizácie v Obchodnom vestníku zanikajú účinky začatia reštrukturalizačného konania a zastavujú sa konania prerušené podľa § 118 ods. 4. Ak zo záväznej časti plánu nevyplýva niečo iné, zaniká tiež funkcia veriteľského výboru a funkcia správcu.

Súd preskúmal predložený reštrukturalizačný plán, ako aj predchádzajúci postup správcu dlžníka, dlžníka, veriteľov a veriteľských orgánov v tomto reštrukturalizačnom konaní, pričom nezistil skutočnosti predpokladané v § 154 ods. 1 ZKR, pre ktoré by musel reštrukturalizačný plán zamietnuť. Reštrukturalizačný plán zároveň nie je v podstatnom rozpore so spoločným záujmom veriteľov, keď za tento spoločný záujem je potrebné pokladať dosiahnutie čo najvyššej miery uspokojenia pohľadávok veriteľov (§ 5 ZKR) pri zachovaní aspoň podstatnej časti prevádzky podniku dlžníka tak, že v reštrukturalizačnom konaní možno odôvodnene predpokladať väčší rozsah uspokojenia veriteľov dlžníka ako v prípade vyhlásenia konkurzu [§ 109 ods. 3 písm. c) a d) ZKR].

Nakoľko neexistujú dôvody na zamietnutie reštrukturalizačného plánu, súd reštrukturalizačný plán v znení, o ktorom hlasovala schvaľovacia schôdza dňa 29.04.2011 potvrdil. O skončení reštrukturalizácie rozhodol súd podľa ustanovenia § 153 ods. 1 ZKR.

Poučenie

Proti tomuto uzneseniu odvolanie nie je prípustné ( § 198 ods. 1 ZKR ).

Prílohu tohto uznesenia tvorí reštrukturalizačný plán potvrdený súdom. Plán je súčasťou súdneho spisu.

  • Súd Okresný súd Bratislava I
  • Spisová značka 3R/6/2010
  • ICS 1110245849
  • Vydal JUDr. Milena Daubnerová
  • Vydal FN sudca
  • Odoslal Mgr. Ivana Grosošová