Konkurzy a reštrukturalizácie z Obchodného vestníka - Konanie č. 344582
POLYNIT SK,
- Konanie č. 344582
- Vydaný 31.7.2012
- Publikovaný v Obchodnom vestníku č. 150 z roku 2012 6.8.2012
-
Úpadca
POLYNIT SK,
IČO: 31428746
Pekárska 11
91701 Trnava 1
-
Navrhovatelia
POLYNIT SK,
IČO: 31428746
Pekárska 11
91701 Trnava 1
Druh
Hlavička
Okresný súd Trnava v právnej veci navrhovateľa - dlžníka: POLYNIT SK spol. s r.o., IČO: 31 428 746, Pekárska 11, 917 01 Trnava, zapísaný v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, oddiel: Sro, vl. č.: 28561/T, o návrhu na nahradenie súhlasu skupiny zabezpečených veriteľov 1 a o návrhu na potvrdenie reštrukturalizačného plánu, takto
Rozhodnutie
I. Súd n a h r á d z a súhlas skupiny veriteľov - skupiny zabezpečených veriteľov 1 s reštrukturalizačným plánom dlžníka, o ktorom hlasovala schvaľovacia schôdza dňa 29.06.2012 a ktorý je prílohou tohto uznesenia.
II. Súd p o t v r d z u j e reštrukturalizačný plán dlžníka: POLYNIT SK spol. s r.o., IČO: 31 428 746, Pekárska 11, 917 01 Trnava, v znení, o ktorom hlasovala schvaľovacia schôdza dňa 29.06.2012, ktorý je prílohou tohto uznesenia.
III. Súd k o n č í reštrukturalizáciu dlžníka: POLYNIT SK spol. s r.o., IČO: 31 428 746, Pekárska 11, 917 01 Trnava.
Odôvodnenie
Súd uznesením č.k. 36R/4/2011-274 zo dňa 21.12.2011, zverejneným v Obchodnom vestníku dňa 30.12.2011, právoplatným dňa 31.12.2011 začal reštrukturalizačné konanie voči dlžníkovi.
Súd uznesením č. k. 36R/4/2011-276 zo dňa 11.01.2012, zverejneným v Obchodnom vestníku dňa 19.01.2012 a právoplatným dňa 20.01.2012, súd povolil reštrukturalizáciu dlžníka POLYNIT SK spol. s r.o., IČO: 31 428 746, Pekárska 11, 917 01 Trnava, ustanovil do funkcie správcu JUDr. Erika Bilského, so sídlom kancelárie: Pekárska 11, 917 01 Trnava, vyzval veriteľov, aby prihlásili svoje pohľadávky v lehote 30 dní od povolenia reštrukturalizácie a určil rozsah právnych úkonov, ktoré podliehajú súhlasu správcu.
Dlžník predložil dňa 18.04.2012 návrh reštrukturalizačného plánu predsedovi a ostatným členom veriteľského výboru. Veriteľský výbor na svojom druhom zasadnutí konanom dňa 02.05.2012 rozhodol o určení 15-dňovej lehoty na prepracovanie návrhu reštrukturalizačného plánu. Dňa 17.05.2012 dlžník predložil záverečný návrh reštrukturalizačného plánu, v ktorom zapracoval pripomienky veriteľského výboru. Následne bol dňa 30.05.2012 záverečný návrh reštrukturalizačného plánu predložený dlžníkom na zasadnutí veriteľského výboru schválený.
Dňa 29.06.2012 sa konala schvaľovacia schôdza, na ktorej sa hlasovalo o prijatí alebo neprijatí reštrukturalizačného plánu predloženého v znení schválenom veriteľským výborom. Dve skupiny, a to skupina pre zabezpečené pohľadávky 2 a skupina pre nezabezpečené pohľadávky, hlasovali za prijatie reštrukturalizačného plánu. Skupina pre zabezpečené pohľadávky 1, prijatie reštrukturalizačného plánu neschválila, a teda schvaľovacia schôdza neprijala reštrukturalizačný plán.
Dlžník doručil súdu dňa 06.07.2012 návrh na potvrdenie reštrukturalizačného plánu spolu s návrhom na nahradenie súhlasu skupiny pre zabezpečené pohľadávky 1 a so zápisnicou zo schvaľovacej schôdze, záznamom z rozpravy zo schvaľovacej schôdze, listinou prítomných účastníkov plánu na schvaľovacej schôdzi, reštrukturalizačným plánom.
V návrhu na potvrdenie reštrukturalizačného plánu spolu s návrhom na nahradenie súhlasu skupiny pre zabezpečené pohľadávky 1 navrhovateľ -dlžník svoj návrh na nahradenie súhlasu odôvodnil tým, že účastníci plánu zaradení do skupiny zabezpečených veriteľov 1 nebudú na základe plánu v zjavne horšom postavení, v akom by boli v prípade konkurzu s poukazom na to, že hlavnou zložkou majetku je nehnuteľný majetok zapísaný na
LV č. 7828 katastrálneho územia Mlynárce, okres Nitra. Jeho obvyklú hodnotu v čase predloženia reštrukturalizačného plánu dlžník s odbornou starostlivosťou odhadol na 620 tis. €. Druhou najvyššou oblasťou príjmu konkurzného konania by bol príjem z predaja dopravných prostriedkov - nákladných aj osobných motorových vozidiel slúžiacich na prevádzkovú činnosť našej spoločnosti. Aj napriek ich vysokému veku (už sú účtovne odpísané) je predpoklad ich realizácie v odhadovanej výške 30 tis. eur. Ďalšou oblasťou príjmu konkurznej podstaty (tzv. oddelenej - z dôvodu právoplatnosti zriadenia zabezpečovacieho práva zabezpečeným veriteľom 2) by bolo inkaso pohľadávok z obchodného styku. Ich absolútna výška je odhadovaná na cca 26,5 tis. eur, najmä po zohľadnení nedobytných pohľadávok voči spoločnosti Polynit, s.r.o, ktorá je t.č. v konkurznom konaní. Okrem týchto príjmov by konkurzný správca mohol speňažovať obežný majetok - zásoby (predovšetkým hotové výrobky), pričom tento príjem podľa nášho názoru neprekročí 2 tis. eur. Celkový objem finančných prostriedkov získaných speňažením majetku dlžníka v konkurznom konaní tak dlžník odhadol na približnú výšku 628,6 tis. eur. Najväčšia časť z hrubého výťažku z predaja tohto majetku by však slúžila na uspokojenie zabezpečeného veriteľa 2 v prvom poradí, len zvyšná časť by slúžila na uspokojenie zabezpečených veriteľov 1 po úhrade nákladov konkurzného konania. Hlavnú zložku týchto nákladov by tvorila odmena správcu z výťažku a vysporiadanie pracovno-právnych nárokov za pracovníkov V prípade konkurzného konania tak bude uspokojenie všetkých veriteľov nižšie, a to aj zabezpečených veriteľov 1 - podľa odborného odhadu menej ako polovičné.
Zo záverov schvaľovacej schôdze je zrejmé, že v reštrukturalizačnom pláne sú vytvorené tri skupiny účastníkov plánu, z ktorých dve skupiny schválili reštrukturalizačný plán potrebnou väčšinou, za reštrukturalizačný plán hlasovalo 96,45 % hlasov prítomných veriteľov v skupine nezabezpečených veriteľov, a dokonca 100%-nou väčšinou hlasov v skupine zabezpečených veriteľov 2. V skupine, ktorá neschválila plán,
v skupine zabezpečených veriteľov 1 - ani ponúknuté uspokojenie vo výške 100 % nebolo dostatočným pre veriteľa Slovenská republika - Finančné riaditeľstvo SR - Daňový úrad Trnava, ktorý hlasoval proti prijatiu plánu a v dvojčlennej skupine tak zabránil prijatiu plánu potrebnou väčšinou. S reštrukturalizačným plánom súhlasilo celkom 8 veriteľov, ktorých počet hlasov počítaný podľa zistenej sumy ich zistených pohľadávok predstavoval 2 712 237 hlasov. Celkový počet hlasov zúčastnených a hlasujúcich veriteľov na schvaľovacej schôdzi bol 2 818 295 hlasov. Potrebná nadpolovičná väčšina bola vysoko prekročená, za prijatie plánu hlasovalo 96,24 % prítomných účastníkov plánu
Podľa § 133 ods. 1 zákona č. 7/2005 Z.z. o konkurze a reštrukturalizácii a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len "ZKR"), ak súd povolil reštrukturalizáciu na základe návrhu dlžníka, plán vypracuje a vypracovaný plán postupne predloží na schválenie veriteľskému výboru, schôdzi účastníkov plánu (ďalej len "schvaľovacia schôdza") a súdu dlžník.
Podľa § 143 ZKR záverečný návrh plánu sa musí predložiť na predbežné schválenie veriteľskému výboru do 90 dní od povolenia reštrukturalizácie. Na odôvodnenú žiadosť predkladateľa plánu môže veriteľský výbor túto lehotu o 60 dní predĺžiť. Predĺženie lehoty spolu s odôvodnením veriteľského výboru správca bezodkladne po doručení zápisnice zo zasadnutia veriteľského výboru zverejní v Obchodnom vestníku. Ak predkladateľ plánu v zákonnej lehote návrh plánu veriteľskému výboru nepredloží, správca bezodkladne požiada súd o vyhlásenie konkurzu.
Podľa § 151 ods. 1 ZKR, plán prijatý schvaľovacou schôdzou potvrdzuje súd uznesením na návrh predkladateľa plánu. Návrh na potvrdenie plánu je predkladateľ plánu povinný doručiť súdu do 10 dní od skončenia schvaľovacej schôdze; súčasťou návrhu je zápisnica zo schvaľovacej schôdze a ňou prijatý plán.
Podľa § 151 ods. 2 ZKR, návrh na potvrdenie plánu možno za podmienok ustanovených v § 152 podať, aj keď plán nebol prijatý schvaľovacou schôdzou alebo odsúhlasený dlžníkom.
Podľa § 151 ods. 3 ZKR ak predkladateľ plánu v zákonnej lehote návrh na potvrdenie plánu nepodá, správca bezodkladne požiada súd o vyhlásenie konkurzu.
Podľa § 152 ods. 1 ZKR, ak za prijatie plánu v niektorej zo skupín nehlasovala potrebná väčšina, predkladateľ plánu sa môže v návrhu na potvrdenie plánu domáhať, aby súd prijatie plánu v skupine nahradil svojím rozhodnutím, ak
a) účastníci plánu zaradení do skupiny hlasujúcej proti prijatiu plánu nebudú na základe plánu v zjavne horšom postavení, v akom by boli v prípade neprijatia plánu; súd pritom vychádza z ich pravdepodobného uspokojenia v konkurznom konaní,
b) väčšina zo skupín zostavených podľa plánu hlasovala za prijatie plánu potrebnou väčšinou
c) za prijatie plánu hlasovali prítomní veritelia s nadpolovičnou väčšinou hlasov počítaných podľa zistenej sumy ich zistených pohľadávok.
Podľa § 152 ods. 2 ZKR, ak je na prijatie plánu potrebný súhlas dlžníka a dlžník s prijatím plánu nesúhlasí, predkladateľ plánu sa môže v návrhu na potvrdenie plánu domáhať, aby súd súhlas dlžníka nahradil svojím rozhodnutím, ak dlžník nebude na základe plánu v zjavne horšom postavení, v akom by bol v prípade neprijatia plánu.
Podľa § 152 ods. 3 ZKR o nahradení súhlasu podľa odseku 1 alebo 2 súd rozhodne v uznesení o potvrdení alebo zamietnutí plánu.
Podľa § 153 ods. 1 ZKR, ak nie sú dôvody na zamietnutie plánu, súd do 15 dní od doručenia návrhu na potvrdenie plánu predložený plán uznesením potvrdí; prílohu uznesenia tvorí plán potvrdený súdom. V uznesení o potvrdení plánu súd rozhodne aj o skončení reštrukturalizácie. Uznesenie súd bezodkladne zverejní v Obchodnom vestníku. Plán potvrdený súdom sa nezverejňuje; to sa nevzťahuje na ustanovenia o novom úvere.
Podľa § 154 ods. 1 ZKR, súd uznesením zamietne plán, ak a) boli podstatným spôsobom porušené ustanovenia tohto zákona o náležitostiach plánu, postupe pri príprave plánu, hlasovaní o pláne alebo iné ustanovenia týkajúce sa plánu, ak to malo nepriaznivý vplyv na niektorého z účastníkov plánu, b) prijatie plánu bolo dosiahnuté podvodným konaním alebo poskytnutím osobitných výhod niektorému účastníkovi plánu, c) plán nebol prijatý schvaľovacou schôdzou alebo dlžníkom; to neplatí, ak súd nahradil ich súhlas svojím rozhodnutím alebo d) plán je v podstatnom rozpore so spoločným záujmom veriteľov.
Súd, preskúmajúc predložený reštrukturalizačný plán, zápisnicu zo schvaľovacej schôdze veriteľov, ako aj predchádzajúci postup správcu dlžníka, dlžníka, veriteľov a veriteľských orgánov, námietky veriteľov v tomto reštrukturalizačnom konaní má za to, že boli splnené všetky základné podmienky potrebné na nahradenie súhlasu skupiny veriteľov, v tomto prípade skupiny pre zabezpečené pohľadávky 1, nakoľko účastníci skupiny hlasujúcej proti plánu nebudú, ako z plánu vyplýva, v zjavne horšom postavení, v akom by boli v prípade neprijatia plánu, pričom súd vychádza z ich pravdepodobného uspokojenia v konkurznom konaní, ktoré by bolo, ako z opisnej časti reštrukturalizačného plánu vyplýva menej ako 50 %, naproti tomu v reštrukturalizačnom konaní by boli uspokojení vo výške 100 %. Zároveň boli splnené aj ďalšie dve podmienky nevyhnutné na to, aby sa predkladateľ plánu mohol domáhať nahradenia súhlasu skupiny rozhodnutím súdu, ide o podmienku, aby väčšina zo skupín zostavených podľa plánu hlasovala za prijatie plánu potrebnou väčšinou, pričom v tomto prípade hlasovali za prijatie reštrukturalizačného plánu dve z troch skupín a aby za prijatie plánu hlasovali prítomní veritelia s nadpolovičnou väčšinou hlasov počítaných podľa zistenej sumy ich zistených pohľadávok, pričom podiel veriteľov hlasujúcich za prijatie plánu predstavoval 96,24 % spomedzi všetkých hlasujúcich.
Súd v tomto reštrukturalizačnom konaní, nezistil skutočnosti, pre ktoré by súd musel reštrukturalizačný plán zamietnuť. Pri náležitostiach plánu, postupe pri príprave plánu, hlasovaní o pláne alebo pri iných ustanoveniach týkajúcich sa plánu, neboli podstatným spôsobom porušené ustanovenia tohto zákona tak, že by toto porušenie malo nepriaznivý vplyv na niektorého účastníka plánu. Rovnako tak nebola súdu preukázaná existencia podvodného konania alebo poskytnutia osobitných výhod niektorému účastníkovi plánu. Reštrukturalizačný plán zároveň nie je v podstatnom rozpore so spoločným záujmom veriteľov, keď za tento spoločný záujem je potrebné pokladať dosiahnutie čo najvyššej miery uspokojenia pohľadávok veriteľov (§ 5 ZKR) pri zachovaní aspoň podstatnej časti prevádzky podniku dlžníka tak, že v reštrukturalizačnom konaní možno odôvodnene predpokladať väčší rozsah uspokojenia veriteľov dlžníka ako v prípade vyhlásenia konkurzu (§ 109 ods. 3 písm. c) a d) ZKR).
Keďže nie sú dôvody na zamietnutie reštrukturalizačného plánu, súd na základe uvedených skutočností a s poukazom na zákonné ustanovenia rozhodol tak, ako je uvedené v druhom výroku tohto rozhodnutia.
O skončení reštrukturalizácie rozhodol súd s poukazom na § 153 ods. 1 veta druhá ZKR.
Poučenie
Proti tomuto uzneseniu odvolanie nie je prípustné.
Prílohy:
Prílohu tohto uznesenia tvorí reštrukturalizačný plán potvrdený súdom. Plán je súčasťou súdneho spisu a nachádza sa na č. l. 701-777
- Súd OKRESNÝ SÚD TRNAVA
- Spisová značka 36R/4/2011
- ICS 2111227227
- Vydal JUDr. Martin Smolko
- Vydal FN Sudca
- Odoslal Bc. Zuzana Belková