Prihlásiť sa

Prihlásenie pre registrovaných

Zabudli ste heslo? Reset hesla.

Konkurzy a reštrukturalizácie z Obchodného vestníka - Oznámenie č. 40K/12/2015

CEON, s.r.o. v konkurze

  • Úpadca CEON, s.r.o. v konkurze
    IČO: 35925507
    Mierové námestie 8 / 0
    91101  Trenčín
  • Druh Zápisnica zo zasadnutia veriteľského výboru
  • Publikovaný v Obchodnom vestníku č. 115 z roku 2023 dňa 16.6.2023
  • Spisová značka - súd 40K/12/2015
  • Súd Okresný súd Trenčín
  • Spisová značka - správca 40K/12/2015 S1477
Text

ZÁPISNICA

zo zasadnutia veriteľského výboru úpadcu CEON, s.r.o. „v konkurze“ so sídlom Mierové námestie 8, 911 01 Trenčín, ICO: 35925507, zapísaného v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, oddiel Sro, vložka č. 23621/R

Dňa 12.06.2023 sa v sídle predsedu veriteľského výboru JUDr. Juraja Veverku, advokáta, na Vilovej 2, 851 01 Bratislava o 09.00 hod. konalo zasadnutie veriteľského výboru úpadcu, ktorého sa zúčastnili všetci členovia veriteľského výboru, a to:

  1. JUDr. Juraj Veverka, advokát,
  2. Obec Šalgovce v zastúpení JUDr. Mgr. Andreou Pállovou, advokátkou, na základe plnej moci a
  3. GLAS 2000, spol. s r.o. v zastúpení JUDr. Andrejom Jarošom, konateľom.

Predseda veriteľského výboru konštatuje dodržanie lehoty na zaujatie stanoviska veriteľského výboru k žiadosti správcu záväzného pokynu na speňaženie majetku oddelenej podstaty zo dňa 25.04.2023 v zmysle žiadosti predsedu veriteľského výboru o predĺženie lehoty na uloženie spoločného záväzného pokynu zo dňa 23.05.2023, ktorý bol správcovi doručený v rovnaký deň do jeho elektronickej schránky.

Bol predložený nasledovný program veriteľského výboru:

  1. Prerokovanie žiadosti správcu o udelenie záväzného pokynu na speňaženie majetku oddelenej podstaty zo dňa 25.04.2023
  2. Zaujatie stanoviska veriteľského výboru k žiadosti o udelenie záväzného pokynu na speňaženie majetku oddelenej podstaty za veriteľský výbor zo dňa 25.04.2023

ktorý prítomní členovia veriteľského výboru hlasovaním jednomyseľne schválili.

K bodu 1.:

Veriteľský výbor prerokoval žiadosť správcu o udelenie záväzného pokynu zo dňa 25.04.2023 (ďalej len „žiadosť správcu“), ktorou žiadal veriteľský výbor o uloženie záväzného pokynu k speňaženiu nehnuteľného majetku úpadcu zaradeného do oddelenej podstaty dražbou, a to za nasledovných podmienok:

  1. Najnižšie podanie pre prvé kolo dražby vo výške  100 % hodnoty Majetku oddelenej podstaty určenej znaleckým posudkom, ktorý pre účely dražby zabezpečí Dražobník (ďalej len ako „Znalecký posudok“). Dražobník je oprávnený v prvom kole dražby znížiť najnižšie podanie na 80 % hodnoty Majetku oddelenej podstaty určenej Znaleckým posudkom, ak žiadny z účastníkov dražby neurobí napriek opätovnej výzve licitátora ani najnižšie podanie.
  1. Najnižšie podanie pre druhé kolo dražby vo výške  75 % hodnoty Majetku oddelenej podstaty určenej Znaleckým posudkom. Dražobník je oprávnený v druhom kole dražby znížiť najnižšie podanie na 50 % hodnoty Majetku oddelenej podstaty určenej Znaleckým posudkom, ak žiadny z účastníkov dražby neurobí napriek opätovnej výzve licitátora ani najnižšie podanie.
  1. Dražobná zábezpeka pre prvé a druhé kolo dražby vo výške 30 % z najnižšieho podania, ktorá však nesmie presiahnuť sumu 49.790,88 EUR, pričom spôsob zloženia dražobnej zábezpeky sa bude spravovať príslušnými ustanoveniami Zákonom č. 527/2002 Z. z. o dobrovoľných dražbách a o doplnení zákona č. 323/1992 Zb. o notároch a notárskej činnosti (Notársky poriadok) v znení neskorších predpisov (ďalej len ako „Zákon o dražbách“).
  1. Minimálne prihodenie pre prvé a druhé kolo dražby vo výške 1.000,- eur.
  1. Miesto, dátum a čas konania pre prvé a druhé kolo dražby určí Dražobník po dohode so Správcom, a to tak aby nebola obmedzená účasť na dražbe a boli dodržané všetky zákonné lehoty.
  1. V prípade úspešnej dražby patrí Dražobníkovi odmena vo výške 6 % z výťažku dražby, maximálne vo výške stanovenej Zákonom o dražbách, ku ktorej bude pripočítaná DPH.
  1. Predpokladané náklady na materiálne a organizačné zabezpečenie prípravy a priebehu jedného kola dražby sú maximálne vo výške 3.000,- EUR a pozostávajú najmä z nákladov na vyhotovenie znaleckého posudku, oznámenie o dražbe v periodickej tlači, poplatky spojené s povinnou registráciou listín v Notárskom centrálnom registri dražieb, notárske poplatky, poštové náklady, cestovné náklady.
  1. Odmena Správcu z výťažku dražby bude určená v zmysle Vyhlášky Ministerstva spravodlivosti SR č. 665/2005 Z. z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona č. 7/2005 Z. z. o konkurze a reštrukturalizácii v znení neskorších predpisov.
  1. Súdny poplatok bude určený v zmysle  Zákona č. 72/1992 Zb. o súdnych poplatkoch a o výpis z registra trestov v znení účinnom do 16.07.2022 vo výške 0,2 % z výťažku.

Členovia veriteľského výboru sa jednomyseľne zhodli na tom, že žiadosť správcu správca predložil v rozpore s ust. § 84 ods. 3 Zákona o konkurze a reštrukturalizácii, podľa ktorého, citácia: „Žiadosť správcu o uloženie pokynu ohľadom speňaženia majetku musí obsahovať navrhovaný spôsob speňaženia a jeho zdôvodnenie, porovnanie očakávaných výsledkov navrhnutého spôsobu speňaženia s očakávanými výsledkami iných možných spôsobov speňaženia a alternatívne návrhy speňaženia majetku.“

Správca sa v žiadosti správcu zároveň vôbec nevysporiadal s problematikou DPH pri speňažovaní majetku úpadcu (režim DPH pri stavbách, pozemkoch v intraviláne a extraviláne) čo je nevyhnutná a aj priebeh a výsledok dražby ovplyvňujúca vec. Štruktúra majetku, ktorá má byť predmetom speňažovania nie je jednoduchá a musí byť oceňovaná viacerými znaleckými posudkami, čo správca vo svojom návrhu rovnako nerieši. Veriteľský výbor zároveň správcu upozorňuje na skutočnosť, že majetok, ktorý má byť predmetom speňažovania je rôzneho druhu (stavby, pozemky, ktoré sú rôzneho druhu, ako zastavané plochy, orná pôda, lesy, atď.) musí byť oceňovaný znalcami, ktorí sú oprávnení na oceňovanie toho ktorého druhu. Na tomto mieste členovia veriteľského výboru opätovne upozorňujú na to, že aj nesprávne vypracované posudky predložené predchádzajúcim správcom viedli k námietkam zo strany jedného z veriteľov (námietky súčasného predsedu veriteľského výboru zo dňa 02.06.2020 k dražbám č. 162020 a č. 172020, ktoré mala vykonať spoločnosť PRO aukcie, s.r.o. dňa 08.06.2021, ktoré boli následne zrušené, pričom neúčelne vynaložené náklady so zrušenými dražbami súvisiace doteraz tvoria pohľadávky proti podstate). Povinnosťou správcu je teda jasne a zreteľne sa vysporiadať s problematikou DPH, t.j. pri predaji akého majetku sa bude uplatňovať a pri akom nie a predložiť jednoznačné návrhy na znalecké oceňovanie jednotlivých druhov nehnuteľností, t.j. predpokladané počty znaleckých posudkov s prípadným uvedením mien znalcov, alebo spôsobu ich výberu, ktorí by mali byť poverení ich vypracovaním.

Správca navrhuje vykonať dražbu prostredníctvom dražobnej spoločnosti, čo veriteľský výbor jednomyseľne považuje za nehospodárne a žiada, aby dražbu vykonal správca v zmysle ust. § 92 ods. 1 písm. d) Zákona o konkurze a reštrukturalizácii sám.

Veriteľský výbor jednomyseľne konštatuje, že zo strany správcu došlo opäť ku konaniu, ktoré je v rozpore s povinnosťami správcu, ktoré mu ukladá zákon o konkurze a reštrukturalizácii a to konať s odbornou starostlivosťou, dosiahnuť čo najvyššiu mieru uspokojenia všetkých dotknutých veriteľov, získať zo speňažovania majetku úpadcu čo najvyšší výťažok, v čo najkratšom čase s vynaložením čo najnižších nákladov.

Členovia veriteľského výboru zároveň vyjadrili jednomyseľne svoj nesúhlas aj so správcom navrhovaným postupom pri speňažovaní majetku oddelenej podstaty úpadcu tak, ako je navrhnutý v predmetnej žiadosti z nasledovných dôvodov;

  1. Veriteľský výbor nesúhlasí s tým, aby dražbu majetku oddelenej podstaty vykonávala tretia osoba, t.j. nie správcu a to z dôvodu nehospodárnosti takéhoto návrhu. Správcom navrhnutým postupom by opäť (viď. zrušená dražba č. 162020 a č. 172020, ktorú mala vykonať spoločnosť PRO aukcie, s.r.o. dňa 08.06.2021) iba vznikali ďalšie neopodstatnené náklady zužujúce potenciálne uspokojenie veriteľov. Veriteľský výbor žiada, aby dražbu vykonal sám správca tak, ako je to uvedené pod bodom 2, čo minimalizuje náklady spojené s predajom majetku oddelenej podstaty na dražbe. Z rovnakého dôvodu veriteľský výbor nesúhlasí ani s navrhovanými bodmi 6 a 7 uvedenými v žiadosti správcu.
  2. Veriteľský výbor nesúhlasí so znižovaním hodnoty najnižšieho podania v jednotlivých kolách dražby tak, ako to navrhuje správca v žiadosti správcu a to z dôvodu neúmerného znižovania hodnoty najnižšieho podanie v jednotlivých kolách. Takýto postup by reálne zmaril potenciál vydražiť majetok úpadcu za čo najvyššiu možnú cenu, čo je jednou z hlavných povinností správcu pri speňažovaní majetku úpadcu.

K bodu 2.:

Z dôvodov uvedených v bode 1. veriteľský výbor jednomyseľne neschvaľuje žiadosť správcu a žiada správcu, aby s odbornou starostlivosťou a v súlade s ust. § 84 ods. 3 Zákona o konkurze a reštrukturalizácii prepracoval žiadosť o udelenie záväzného pokynu tak, aby spĺňala zákonom stanovené podmienky, zohľadňovala skutočnosti uvedené v bode 1. a aby do novej žiadosti zakomponoval nasledovné body:

  1. Zabezpečiť vypracovanie znaleckých posudkov na celú speňažovanú podstatu tak, že posudok na stavby a pozemky v intraviláne a posudok na pozemky v extraviláne okrem lesných pozemkov a ornej pôdy navrhuje veriteľský výbor zadať vypracovať znalcovi, ktorý takýto posudok v roku 2012 vyhotovil a to Ing. Igorovi Klačkovi zo Šale, posudok na extravilánové pozemky označené ako orná pôda navrhuje veriteľský výbor zadať vypravovať znalcovi Ing. Kataríne Uhríkovej a posudok na extravilánové pozemky označené ako lesy navrhuje veriteľský výbor zadať vypracovať znalcovi Ing. Petrovi Kozlíkovi. Dôvodom na vyššie uvedený postup je zistenie aktuálnej hodnoty speňažovaného majetku a získanie relevantného podkladu pre nastavenie podmienok dražby, pri zachovaní čo najväčšej hospodárnosti, keďže Ing. Igor Klačko už znalecký posudok na väčšinu majetku tvoriaceho oddelenú podstatu, ktorý má byť predmetom predaja v dražbe vyhotovil a je tak dôvodné predpokladať, že náklady spojené s jeho novým posudkom budú rádovo nižšie, ako by tomu bolo v prípade, keď by bol vypracovaním posudku poverený akýkoľvek iný znalec.
  1. Inzerovať verejnú ponuku predaja majetku prostredníctvom webových portálov ponúkajúcich kúpu a predaj nehnuteľností (napr. nehnuteľnosti.sk, topreality.sk, atď.), prípadne osloviť relevantné realitné kancelárie s regionálnou, resp. celoslovenskou, pripadne aj zahraničnou pôsobnosťou tak, aby bol inzerát zverejnený minimálne 60 dní pred dňom konania dražby, s uvedením kontaktov na správcu a predsedu veriteľského výboru pre potenciálnych záujemcov; vyhotoviť prezentáciu - prospekt k dražbe nehnuteľností s popisom základných informácii o nehnuteľnosti, jej vybavení, ako aj príslušnej fotodokumentácie s prípadnou možnosťou krátkeho videa zhotoveného dronom. Dôvodom na vyššie uvedené je oslovenie čo najväčšieho počtu potenciálnych záujemcov o kúpu majetku z podstaty a zvýšenie potenciálu na dosiahnutie čo najvyššej ceny.
  1. Vykonanie dražby správcom podľa ust. 92 ods. 1 písm. d) Zákona o konkurze a reštrukturalizácii a nie externou dražobnou spoločnosťou a to z dôvodu zabezpečenia hospodárnosti (ušetrenie finančných prostriedkov, ktoré by inak boli nehospodárne vynaložené v prospech tretej osoby, pričom dražbu môže vykonať sám správca). Organizácia dražby a podmienky dražby sa budú primerane spravovať ustanoveniami Zákona č. 527/2002 Z. z. o dobrovoľných dražbách, s prihliadnutím na záväzný pokyn orgánu príslušného na udelenie spoločného záväzného pokynu. Oznámenie o dražbe správca zverejní v Obchodnom vestníku, na úradnej tabuli príslušného súdu, na webovej stránke www.nehnuteľnosti.sk, www.topreality.sk, prípadne iných podľa podmienok uvedených v bode 2.
  1. Realizovať predaj stavieb a intravilánových pozemkov v rámci jednej dražby a predaj extravilánových pozemkov v rámci ďalšej, resp. nasledujúcej dražby a to z dôvodu odlišného režimu DPH tak, ako je to uvedené vyššie v texte tejto zápisnice.
  1. Realizovať 2 kolovú dražbu pre obe dražby podľa bodu 4 s rovnakými podmienkami, a to s dražobnou zábezpekou vo výške 10% z najnižšieho podania, ktorá však nesmie presiahnuť 49.790,88,-€ s nasledovnými podmienkami:
  1. kolo: najnižšie podanie vo výške 100% hodnoty toho ktorého majetku oddelenej podstaty určenej znaleckým posudkom,
  2. kolo: najnižšie podanie vo výške 90% hodnoty najnižšieho podania z 1. kola

Minimálne prihodenia pre obe kolá dražby 1.000,-€.

V prípade ak vydražiteľ po udelení príklepu neuhradí cenu vydraženého predmetu dražby, považuje sa to za zmarenie dražby vydražiteľom. Dražobná zábezpeka zložená takýmto dražiteľom sa použije na úhradu nákladov zmarenej dražby a zvyšok prepadá v prospech príslušnej konkurznej podstaty.

Správca zabezpečí osvedčenie priebehu dražieb notárskou zápisnicou a o ich výsledku písomne informuje veriteľov.

V prípade, ak nedôjde k speňaženiu nehnuteľností ani v 2. kole dražby si správca vyžiada nový záväzný pokyn od orgánu príslušného na udelenie spoločného záväzného pokynu.

 

Zasadnutie veriteľského výboru úpadcu sa skončilo o 11.00 hod. podpísaním tejto zápisnice všetkými zúčastnenými členmi veriteľského výboru, ktorí svojimi podpismi vyjadrili súhlas s obsahom tejto zápisnice.

V Bratislave, dňa 12.06.2023

 

JUDr. Juraj Veverka, advokát

Predseda veriteľského výboru

 

Za Obec Šalgovce

JUDr. Mgr. Andrea Pállová, advokátka

na základe plnej moci

člen veriteľského výboru

 

za GLAS 2000, spol. s r.o.

JUDr. Andrej Jaroš, konateľ

člen veriteľského výboru