Konkurzy a reštrukturalizácie z Obchodného vestníka - Konanie č. 366167
P.B.Investing, s.r.o.
- Konanie č. 366167
- Vydaný 18.7.2011
- Publikovaný v Obchodnom vestníku č. 141 z roku 2011 22.7.2011
-
Úpadca
P.B.Investing, s.r.o.
IČO: 36422568
Radlinského 60
02601 Dolný Kubín
-
Navrhovatelia
P.B.Investing, s.r.o.
IČO: 36422568
Radlinského 60
02601 Dolný Kubín
Druh
Hlavička
Okresný súd Žilina v právnej veci navrhovateľa - dlžníka: P.B. Investing, s.r.o., so sídlom Radlinského 60, 026 01 Dolný Kubín, IČO: 36 422 568, o návrhu na povolenie reštrukturalizácie, takto
Rozhodnutie
I. Povoľuje reštrukturalizáciu dlžníka: P.B. Investing, s.r.o., so sídlom Radlinského 60, 026 01 Dolný Kubín, IČO: 36 422 568.
II. Ustanovuje správcu: Mgr. Filip Lukáč, so sídlom kancelárie Tajovského 5, 010 01 Žilina
III. Vyzýva veriteľov dlžníka: P.B. Investing, s.r.o., so sídlom Radlinského 60, 026 01 Dolný Kubín, IČO: 36 422 568, aby v lehote 30 dní od povolenia reštrukturalizácie prihlásili svoje pohľadávky v dvoch rovnopisoch na adresu kancelárie správcu a v jednom rovnopise na Okresnom súde Žilina na tlačivách, ktorých vzory, náležitosti a do nich zapisované údaje spolu s vysvetlivkami k zapisovaným údajom, sú uvedené v prílohe č. 4 vyhlášky Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky č. 665/2005 Z.z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona č. 7/2005 Z.z. o konkurze a reštrukturalizácii, keďže na prihlášky doručené po tejto lehote, alebo doručené v lehote len správcovi alebo len súdu a na pohľadávky prihlásené v rozpore s § 121 a § 122 zákona č. 7/2005 Z.z. o konkurze a reštrukturalizácii a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov, sa v tejto reštrukturalizácii neprihliadne a do reštrukturalizačného plánu sa nezahrnú. Pohľadávka sa uplatňuje v eurách. Ak sa pohľadávka neuplatní v eurách, sumu pohľadávky určí správca podľa referenčného kurzu určeného a vyhláseného Európskou centrálnou bankou alebo Národnou bankou Slovenska. Ak je pohľadávka uplatnená v mene, ktorej referenčný výmenný kurz Európska centrálna banka ani Národná banka Slovenska neurčuje a nevyhlasuje, sumu pohľadávky určí správca s odbornou starostlivosťou.
IV. Určuje, že súhlasu správcu počas reštrukturalizácie podliehajú všetky právne úkony dlžníka nad rámec bežných právnych úkonov tak, ako sú vymedzené v § 10 zákona č. 7/2005 Z. z. o konkurze a reštrukturalizácii a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov.
V. Správca je povinný bez zbytočného odkladu o povolení reštrukturalizácie informovať známych veriteľov dlžníka, ktorí majú zvyčajné miesto pobytu, trvalé bydlisko alebo registrované sídlo v iných členských štátoch Európskej únie ako v Slovenskej republike, spôsobom v zmysle čl. 40 Nariadenia Rady (ES) č. 1346/2000 zo dňa 29. mája 2000 o konkurznom konaní.
VI. Účastníkov reštrukturalizačného konania poučuje, že z dôvodov podľa § 14 ods. 1 Občianskeho súdneho poriadku majú právo uplatniť námietku zaujatosti voči sudcovi, ktorý má vec prejednať a rozhodnúť najneskôr do uplynutia lehoty na prihlasovanie pohľadávok, keďže na námietky doručené neskôr, na opakované námietky z toho istého dôvodu, ak o nich už nadriadený súd rozhodol a na námietky týkajúce sa len okolností spočívajúcich v postupe sudcu v konaní o prejednávanej veci, sa neprihliadne.
Odôvodnenie
Návrhom zo dňa 27.05.2011, doručeným súdu dňa 31.05.2011 sa navrhovateľ - dlžník domáhal povolenia reštrukturalizácie. Svoj návrh odôvodnil svojim úpadkom. Navrhovateľ - dlžník poveril správcu vypracovaním reštrukturalizačného posudku na účely zistenia, či sú splnené podmienky na jeho reštrukturalizáciu.
V zmysle uvedených skutočností vypracoval dlžníkom poverený správca: Mgr. Filip Lukáč, so sídlom kancelárie Tajovského 5, 010 01 Žilina reštrukturalizačný posudok zo dňa 23.05.2011 a odporučil reštrukturalizáciu dlžníka.
Uznesením č.k. 3R 12/2011-161 zo dňa 08.06.2011 rozhodol súd o začatí reštrukturalizačného konania dlžníka.
Podľa § 116 ods. 1 zákona č. 7/2005 Z.z. o konkurze a reštrukturalizácii a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov (ďalej len ZKR), ak sú splnené predpoklady, aby súd povolil reštrukturalizáciu, súd najneskôr do 30 dní od začatia reštrukturalizačného konania uznesením rozhodne o povolení reštrukturalizácie. Inak reštrukturalizačné konanie v rovnakej lehote uznesením zastaví.
Podľa § 116 ods. 2 ZKR súd povolí reštrukturalizáciu, ak
a) posudok spĺňa zákonom predpísané náležitosti,
b) obsah posudku je jasný a zrozumiteľný,
c) posudok vypracoval správca zapísaný do zoznamu správcov, ktorý má v obvode krajského súdu, v ktorom sídli príslušný súd, zriadenú kanceláriu,
d) posudok v čase podania návrhu na povolenie reštrukturalizácie nebol starší ako 30 dní od jeho vypracovania,
e) správca poverený vypracovaním posudku reštrukturalizáciu dlžníka odporučil a zo záverov posudku je zrejmé, že na odporučenie reštrukturalizácie boli splnené predpoklady.
Súd za účelom zistenia, či sú splnené podmienky na povolenie reštrukturalizácie, podrobne preskúmal reštrukturalizačný posudok vypracovaný správcom a zistil, že obsah posudku je aktuálny, jasný a zrozumiteľný. V záveroch posudku správca odporučil reštrukturalizáciu dlžníka vzhľadom na to, že dlžník vykonáva podnikateľskú činnosť, je v úpadku nakoľko je platobne neschopný, možno odôvodnene predpokladať zachovanie podstatnej časti prevádzky podniku dlžníka. Po zistení, že posudok spĺňa zákonné náležitosti ustanovené v § 110 ZKR a § 116 ods. 2 ZKR, rozhodol o povolení reštrukturalizácie dlžníka.
Podľa § 116 ods. 4 prvej a druhej vety ZKR v uznesení o povolení reštrukturalizácie súd ustanoví správcu, vyzve veriteľov, aby v zákonnej lehote prihlásili pohľadávky, a určí rozsah právnych úkonov dlžníka, ktoré majú počas reštrukturalizácie podliehať súhlasu správcu; v uznesení tiež poučí veriteľov o spôsobe prihlasovania pohľadávok, následkoch nedodržania lehoty na prihlasovanie pohľadávok a následkoch nesprávneho prihlásenia pohľadávok. Do funkcie správcu súd ustanoví toho, kto vypracoval posudok.
V zmysle čl. 39 Nariadenia Rady (ES) č. 1346/2000 zo dňa 29. mája 2000 o konkurznom konaní, každý veriteľ, ktorý má zvyčajné miesto pobytu, trvalé bydlisko alebo registrované sídlo v členskom štáte inom, ako je štát, v ktorom sa konanie začne, vrátane daňových orgánov a sociálnych poisťovní členských štátov, má právo písomne prihlásiť svoje pohľadávky do konkurzného konania.
V zmysle čl. 40 ods. 1 Nariadenia Rady (ES) č. 1346/2000 zo dňa 29. mája 2000 o konkurznom konaní, hneď po začatí konkurzného konania v členskom štáte súd tohto štátu s príslušnou právomocou alebo likvidátor ním vymenovaný bude okamžite informovať známych veriteľov, ktorí majú zvyčajné miesto pobytu, trvalé bydlisko alebo registrované sídlo v iných členských štátoch.
V zmysle čl. 40 ods. 2 Nariadenia Rady (ES) č. 1346/2000 zo dňa 29. mája 2000 o konkurznom konaní, súčasťou tejto informácie, poskytnutej prostredníctvom individuálneho oznamu, sú časové lehoty, pokuty stanovené v súvislosti s týmito časovými lehotami, označenie orgánu alebo úradu oprávneného prijímať prihlášky pohľadávok a iné stanovené opatrenia. V tomto ozname bude uvedené aj to, či veritelia, ktorých pohľadávky sú prednostné alebo kryté vecným právom, musia svoje pohľadávky prihlasovať.
V rámci vedenia tohto konania uložil súd správcovi povinnosť bez zbytočného odkladu po oboznámení sa so záväzkami dlžníka informovať známych veriteľov dlžníka so zvyčajným miestom pobytu, trvalým bydliskom alebo registrovaným sídlom v iných členských štátoch EÚ ako v Slovenskej republike tak, aby mali možnosť prihlásiť si svoje pohľadávky v lehote na prihlasovanie pohľadávok. Takéto oznámenie veriteľom má predpísanú formu a v prípade ak správca takýchto veriteľov zistí, môže požiadať súd o súčinnosť pri formulácii tohto oznámenia.
V rámci vedenia tohto konania súd s poukazom na § 197 ods. 6 ZKR poučil účastníkov konania o ich práve uplatniť námietku zaujatosti voči sudcovi, ktorý má vec prejednať a rozhodnúť.
Poučenie
Proti tomuto uzneseniu odvolanie nie je prípustné.
Dňom nasledujúcim po dni zverejnenia tohto uznesenia v Obchodnom vestníku začína reštrukturalizácia a nastávajú najmä tieto účinky:
a) na dlžníka počas jeho reštrukturalizácie nemôže začať alebo prebiehať konkurzné konanie;
b) konania prerušené v súvislosti s účinkami uznesenia o začatí reštrukturalizačného konania sa zastavujú a ak v týchto konaniach už došlo k speňaženiu majetku, avšak výťažok ešte nebol vyplatený oprávnenému, výťažok po odpočítaní trov konania sa vráti dlžníkovi;
c) súdne a rozhodcovské konania o pohľadávkach, ktoré sa v reštrukturalizácii uplatňujú prihláškou, sa prerušujú; nároky v nich uplatnené možno počas reštrukturalizácie uplatniť voči dlžníkovi len prihlásením do reštrukturalizácie v súlade s ustanoveniami zákona č. 7/2005 Z.z. o konkurze a reštrukturalizácii a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov.
- Súd Okresný súd Žilina
- Spisová značka 3R/2/2011
- ICS 5111217868
- Vydal JUDr. Jaroslav Macek
- Vydal FN Sudca
- Odoslal JUDr. Mária Kalašová