Prihlásiť sa

Prihlásenie pre registrovaných

Zabudli ste heslo? Reset hesla.

Konkurzy a reštrukturalizácie z Obchodného vestníka - Konanie č. 371991

E - MONT, s.r.o.

  • Konanie č. 371991
  • Vydaný 24.8.2011
  • Publikovaný v Obchodnom vestníku č. 167 z roku 2011 30.8.2011
  • Úpadca E - MONT, s.r.o.
    IČO: 36395587
    Priehradka 141/2
    03401   Ružomberok
  • Navrhovatelia E - MONT, s.r.o.
    IČO: 36395587
    Priehradka 141/2
    03401   Ružomberok
  • Mišura Ján, JUDr.
    Záhradnícka 27
    81107   Bratislava 1
Druh
Uznesenie
Hlavička

Okresný súd Žilina, v právnej veci navrhovateľa - veriteľa: JUDr. Ján Mišura, advokát, so sídlom Záhradnícka 27, 811 07 Bratislava 1, o návrhu na povolenie reštrukturalizácie dlžníka: E - MONT, s.r.o., so sídlom Priehradka 141/2, 034 01 Ružomberok, IČO: 36 395 587, takto

Rozhodnutie

I. Povoľuje reštrukturalizáciu dlžníka: E - MONT, s.r.o., so sídlom Priehradka 141/2, 034 01 Ružomberok, IČO: 36 395 587.

II. Ustanovuje správcu: SKKB, k.s., so sídlom kancelárie Štúrova 1, 010 01 Žilina, IČO: 44 884 541.

III. Vyzýva veriteľov dlžníka, aby v lehote 30 dní od povolenia reštrukturalizácie prihlásili svoje pohľadávky v dvoch rovnopisoch na adresu kancelárie správcu a v jednom rovnopise na Okresný súd Žilina k sp. zn. 4R 2/2010, na tlačivách, ktorých vzory, náležitosti a do nich zapisované údaje spolu s vysvetlivkami k zapisovaným údajom sú uvedené v prílohe č. 4 vyhlášky Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky č. 665/2005 Z.z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona č. 7/2005 Z.z. o konkurze a reštrukturalizácii, keďže na prihlášky doručené po tejto lehote alebo doručené v lehote len správcovi, alebo len súdu, a na pohľadávky prihlásené v rozpore s § 121 a § 122 zákona č. 7/2005 Z. z. o konkurze a reštrukturalizácii a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, sa v tejto reštrukturalizácii neprihliadne a do reštrukturalizačného plánu sa nezahrnú.

IV. Určuje, že súhlasu správcu počas reštrukturalizácie podliehajú nasledovné právne úkony dlžníka:

- iné než bežné právne úkony (§ 10 ods. 1 zákona č. 7/2005 Z.z.)

- založenie obchodnej spoločnosti, družstva alebo inej právnickej osoby,

- nadobudnutie účasti alebo prevod účasti na obchodnej spoločnosti, družstve alebo inej právnickej osobe,

- zlúčenie, splynutie, rozdelenie a zmena právnej formy dlžníka,

- prevod, prenájom alebo zaťaženie nehnuteľností, bytov, nebytových priestorov alebo iného majetku, ktorého hodnota predstavuje viac ako 10.000 EUR, prípadne ich zaťaženie vecným bremenom,

- právne úkony, ktorých predmetom budú hnuteľné veci, práva a iné majetkové hodnoty vo vlastníctve dlžníka s výnimkou zabezpečovania nevyhnutnej bežnej prevádzkovej činnosti dlžníka (§10 zákona č. 7/2005 Z.z.),

- právne úkony týkajúce sa prevzatia nových záväzkov dlžníkom, založenia vecí, práv, či iných majetkových hodnôt v majetku dlžníka, ručenia, uznania záväzkov, pristúpenia k záväzkom iných subjektov, pokiaľ sa netýkajú zabezpečovania nevyhnutnej bežnej prevádzkovej činnosti dlžníka (§10 zákona č. 7/2005 Z.z.),

- vystavovanie, avalovanie zmeniek a iných cenných papierov, nadobúdanie a prevod cenných papierov, prijímanie a vydávanie ručení a iných garancií,

- právne úkony bez primeraného protiplnenia alebo zvýhodňujúce právne úkony,

- iné právne úkony ukracujúce záujmy veriteľov na uspokojení ich pohľadávok,

- právne úkony, ktorými dlžník prevezme záväzok plniť pokračujúce peňažné alebo nepeňažné plnenie počas viac ako troch mesiacov,

- právne úkony týkajúce sa vzniku, zmeny a zániku pracovnoprávnych vzťahov, ktorých účastníkom je dlžník, vrátane úprav platov, priznávania odmien a prémií vedúcich zamestnancov,

- schvaľovanie služobných ciest s predpokladanými nákladmi nad 1.000 EUR,

- právne úkony, ktorými dlžník prevezme záväzok poskytnúť plnenie s hodnotou vyššou ako 1 % z jeho obratu za predchádzajúci kalendárny rok,

- akékoľvek právne úkony, účastníkom ktorých je dlžník a osoba spriaznená s dlžníkom,

- akékoľvek právne úkony, účastníkom ktorých je dlžník a osoba spriaznená s veriteľom prihlásenej pohľadávky,

- akékoľvek peňažné plnenie zo strany dlžníka alebo jeho viaceré peňažné plnenia voči tomu istému subjektu v priebehu jedného roka v sume presahujúcej 100.000 EUR, s výnimkou plnení vyplývajúcich z právnych úkonov dlžníka schválených správcom,

- akékoľvek plnenie dlžníka voči tretej osobe predstavujúce čo i len čiastočné uspokojenie zmluvných alebo mimozmluvných sankcií,

- akékoľvek právne úkony, ktoré sa týkajú majetku dlžníka v rozsahu presahujúcom 10.000 EUR,

- uznanie prihlásenej pohľadávky popretej správcom v zmysle ustanovenia § 124 ods. 7 zákona č. 7/2005 Z.z., v lehote na podanie žaloby na určenie pohľadávky a v konaní o určenie popretej pohľadávky.

V. Správca je povinný bez zbytočného odkladu o povolení reštrukturalizácie informovať známych veriteľov dlžníka, ktorí majú zvyčajné miesto pobytu, trvalé bydlisko alebo registrované sídlo v iných členských štátoch Európskej únie ako v Slovenskej republike, spôsobom v zmysle čl. 40 Nariadenia Rady (ES) č. 1346/2000 zo dňa 29. mája 2000 o konkurznom konaní.

VI. Účastníkov reštrukturalizačného konania poučuje, že z dôvodov podľa § 14 ods. 1 Občianskeho súdneho poriadku majú právo uplatniť námietku zaujatosti voči sudcovi, ktorý má vec prejednať a rozhodnúť najneskôr do uplynutia lehoty na prihlasovanie pohľadávok, keďže na námietky doručené neskôr, na opakované námietky z toho istého dôvodu, ak o nich už nadriadený súd rozhodol a na námietky týkajúce sa len okolností spočívajúcich v postupe sudcu v konaní o prejednávanej veci, sa neprihliadne.

Odôvodnenie

Návrhom zo dňa 13.7.2011, podaným na súde dňa 15.7.2011, sa navrhovateľ - veriteľ domáhal povolenia reštrukturalizácie dlžníka E - MONT, s.r.o., so sídlom Priehradka 141/2, 034 01 Ružomberok, IČO: 36 395 587. Svoj návrh odôvodnil úpadkom dlžníka vo forme insolvencie i predlženia. Navrhovateľ ako veriteľ nezabezpečenej pohľadávky poveril správcu SKKB, k.s., so sídlom kancelárie Štúrova 1, 010 01 Žilina, IČO: 44 884 541 vypracovaním reštrukturalizačného posudku, pričom správca v reštrukturalizačnom posudku zo dňa 12.7.2011 reštrukturalizáciu dlžníka odporučil. Dlžník s podaním návrhu na povolenie reštrukturalizácie súhlasil.

Uznesením č.k. 4R 2/2011-484 zo dňa 29.7.2011, zverejneným v obchodnom vestníku OV 152/2011 dňa 8.8.2011, rozhodol súd o začatí reštrukturalizačného konania dlžníka.

Podľa § 116 ods. 1 zákona č. 7/2005 Z.z. o konkurze a reštrukturalizácii a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZKR“), ak sú splnené predpoklady, aby súd povolil reštrukturalizáciu, súd najneskôr do 30 dní od začatia reštrukturalizačného konania uznesením rozhodne o povolení reštrukturalizácie. Inak reštrukturalizačné konanie v rovnakej lehote uznesením zastaví.

Podľa § 116 ods. 2 ZKR súd povolí reštrukturalizáciu, ak

a) posudok spĺňa zákonom predpísané náležitosti,

b) obsah posudku je jasný a zrozumiteľný,

c) posudok vypracoval správca zapísaný do zoznamu správcov, ktorý má v obvode krajského súdu, v ktorom sídli príslušný súd, zriadenú kanceláriu,

d) posudok v čase podania návrhu na povolenie reštrukturalizácie nebol starší ako 30 dní od jeho vypracovania,

e) správca poverený vypracovaním posudku reštrukturalizáciu dlžníka odporučil a zo záverov posudku je zrejmé, že na odporučenie reštrukturalizácie boli splnené predpoklady.

Súd za účelom zistenia, či sú splnené podmienky na povolenie reštrukturalizácie, podrobne preskúmal reštrukturalizačný posudok vypracovaný správcom a zistil, že obsah posudku je aktuálny, jasný a zrozumiteľný. Vzhľadom na to, že dlžník vykonáva podnikateľskú činnosť, je v úpadku, možno odôvodnene predpokladať zachovanie podstatnej časti prevádzky podniku dlžníka a v prípade povolenia reštrukturalizácie možno odôvodnene predpokladať väčší rozsah uspokojenia veriteľov dlžníka ako v prípade vyhlásenia konkurzu správca v záveroch posudku odporučil reštrukturalizáciu dlžníka. Po zistení, že posudok spĺňa zákonné náležitosti ustanovené v § 110 ZKR a § 116 ods. 2 ZKR, rozhodol súd tak, že reštrukturalizáciu dlžníka povolil.

Podľa § 116 ods. 4 prvej a druhej vety ZKR, v uznesení o povolení reštrukturalizácie súd ustanoví správcu, vyzve veriteľov, aby v zákonnej lehote prihlásili pohľadávky, a určí rozsah právnych úkonov dlžníka, ktoré majú počas reštrukturalizácie podliehať súhlasu správcu; v uznesení tiež poučí veriteľov o spôsobe prihlasovania pohľadávok, následkoch nedodržania lehoty na prihlasovanie pohľadávok a následkoch nesprávneho prihlásenia pohľadávok. Do funkcie správcu súd ustanoví toho, kto vypracoval posudok.

V zmysle citovaného zákonného ustanovenia súd ustanovil do funkcie správcu SKKB, k.s., so sídlom kancelárie Štúrova 1, 010 01 Žilina, IČO: 44 884 541. Zároveň súd vyzval veriteľov na prihlásenie pohľadávok v zákonnej lehote, poučil ich primerane v materiálnej rovine o spôsobe, lehotách a následkoch nesprávneho prihlásenia pohľadávok. V rámci poučenia súd neuvádzal všetky ustanovenia týkajúce sa prihlasovania pohľadávok, ale priamo poukázal na tie ustanovenia o prihlasovaní pohľadávok, ktoré je potrebné dodržať, keďže v zmysle nevyvrátiteľnej domnienky v § 2 zákona č. 1/1993 Z.z. sa predpokladá, že o všetkom, čo bolo v Zbierke zákonov uverejnené, platí, že dňom uverejnenia sa stalo známym každému, koho sa to týka. Súd vychádzajúc z reštrukturalizačného posudku v tomto uznesení zároveň určil rozsah právnych úkonov dlžníka, ktoré budú počas reštrukturalizácie podliehať súhlasu správcu.

Súdu nie je známe, či má dlžník veriteľov, ktorí majú zvyčajné miesto pobytu, trvalé bydlisko alebo registrované sídlo v iných členských štátoch Európskej únie ako v Slovenskej republike.

V zmysle čl. 39 Nariadenia Rady (ES) č. 1346/2000 zo dňa 29. mája 2000 o konkurznom konaní, každý veriteľ, ktorý má zvyčajné miesto pobytu, trvalé bydlisko alebo registrované sídlo v členskom štáte inom, ako je štát, v ktorom sa konanie začne, vrátane daňových orgánov a sociálnych poisťovní členských štátov, má právo písomne prihlásiť svoje pohľadávky do konkurzného konania.

V zmysle čl. 40 ods. 1 Nariadenia Rady (ES) č. 1346/2000 zo dňa 29. mája 2000 o konkurznom konaní, hneď po začatí konkurzného konania v členskom štáte súd tohto štátu s príslušnou právomocou alebo likvidátor ním vymenovaný bude okamžite informovať známych veriteľov, ktorí majú zvyčajné miesto pobytu, trvalé bydlisko alebo registrované sídlo v iných členských štátoch.

V zmysle čl. 40 ods. 2 Nariadenia Rady (ES) č. 1346/2000 zo dňa 29. mája 2000 o konkurznom konaní, súčasťou tejto informácie, poskytnutej prostredníctvom individuálneho oznamu, sú časové lehoty, pokuty stanovené v súvislosti s týmito časovými lehotami, označenie orgánu alebo úradu oprávneného prijímať prihlášky pohľadávok a iné stanovené opatrenia. V tomto ozname bude uvedené aj to, či veritelia, ktorých pohľadávky sú prednostné alebo kryté vecným právom, musia svoje pohľadávky prihlasovať.

V rámci vedenia tohto konania uložil súd správcovi povinnosť bez zbytočného odkladu po oboznámení sa so záväzkami dlžníka informovať známych veriteľov dlžníka so zvyčajným miestom pobytu, trvalým bydliskom alebo registrovaným sídlom v iných členských štátoch EÚ ako v Slovenskej republike tak, aby mali možnosť prihlásiť si svoje pohľadávky v lehote na prihlasovanie pohľadávok. Nariadenie Rady (ES) č. 1346/2000 zo dňa 29. mája 2000 o konkurznom konaní má v Slovenskej republike priame účinky v zmysle čl. 249 Zmluvy o založení Európskeho spoločenstva a jedným z konaní, ktorých sa toto oznámenie má týkať, a ktoré notifikovala k tomuto nariadeniu Slovenská republika, je aj reštrukturalizačné konanie v zmysle ZKR. Takéto oznámenie veriteľom má predpísanú formu a v prípade ak správca takýchto veriteľov zistí, môže požiadať súd o súčinnosť pri formulácii tohto oznámenia.

V rámci vedenia tohto konania súd s poukazom na § 197 ods. 6 ZKR poučil účastníkov konania o ich práve uplatniť námietku zaujatosti voči sudcovi, ktorý má vec prejednať a rozhodnúť.

Poučenie

Proti tomuto uzneseniu odvolanie nie je prípustné.

Dňom nasledujúcim po dni zverejnenia tohto uznesenia v Obchodnom vestníku začína reštrukturalizácia a nastávajú najmä tieto účinky:

a) na dlžníka počas jeho reštrukturalizácie nemôže začať alebo prebiehať konkurzné konanie;

b) konania prerušené v súvislosti s účinkami uznesenia o začatí reštrukturalizačného konania sa zastavujú a ak v týchto konaniach už došlo k speňaženiu majetku, avšak výťažok ešte nebol vyplatený oprávnenému, výťažok po odpočítaní trov konania sa vráti dlžníkovi;

c) súdne a rozhodcovské konania o pohľadávkach, ktoré sa v reštrukturalizácii uplatňujú prihláškou, sa prerušujú; nároky v nich uplatnené možno počas reštrukturalizácie uplatniť voči dlžníkovi len prihlásením do reštrukturalizácie v súlade s ustanoveniami zákona č. 7/2005 Z.z. o konkurze a reštrukturalizácii a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov.

  • Súd Okresný súd Žilina
  • Spisová značka 4R/2/2011
  • ICS 5111223730
  • Vydal JUDr. Jaroslav Macek
  • Vydal FN Sudca
  • Odoslal JUDr., Ing. Katarína Muráriková