Prihlásiť sa

Prihlásenie pre registrovaných

Zabudli ste heslo? Reset hesla.

Konkurzy a reštrukturalizácie z Obchodného vestníka - Oznámenie č. 2K/11/2011

PLASTLINE NOVA, s.r.o. „v konkurze“

  • Úpadca PLASTLINE NOVA, s.r.o. „v konkurze“
    IČO: 36030023
    Škultétyho 89
    99001  Veľký Krtíš
  • Druh Zápisnica zo zasadnutia veriteľského výboru
  • Publikovaný v Obchodnom vestníku č. 142 z roku 2011 dňa 25.7.2011
  • Spisová značka - súd 2K/11/2011
  • Spisová značka - správca 2K/11/2011 S1429
Text

ZÁPISNICA Z PRVÉHO ZASADNUTIA VERITEĽSKÉHO VÝBORU

 

Sp. značka súdu:        2K/11/2011

Sp. zn. správcu:          2K 11/2011 S1429

Úpadca:                      PLASTLINE NOVA, s.r.o. „v konkurze“

                                   Škultétyho 89, 990 01  Veľký Krtíš

                                   IČO: 36 030 023

 

(ďalej len „úpadca“)

 

Miesto konania:        Prvá arbitrážna k.s. (na adrese správcu)

                                   Prof. Sáru 5, Banská Bystrica

 

Termín:                      08.07.2011 o 11,00  hod

 

Program:                   1. Otvorenie schôdze veriteľského výboru

                                   2. Voľba predsedu veriteľského

                                   3. Poskytnutie informácie o stave majetku úpadcu

                                   4. Poskytnutie informácie o stave súpisu majetku úpadcu

                                   5. Stanoviská veriteľov k speňažovaniu majetku

                                   6. Uloženie záväzného pokynu ohľadne prenechania majetku úpadcu

do nájmu

                                   7. Záver

Prítomní:

  1. 1.      Správca – Prvá arbitrážna k.s., v zastúpení Ing. Vojtech Švantner, komplementár
  2. 2.      Člen veriteľského výboru – Runa Finance, s.r.o., v zastúpení Ing. Igor Cífer, na základe splnomocnenia
  3. 3.      Člen veriteľského výboru – Sociálna poisťovňa, pobočka Veľký Krtíš, v zastúpení Mgr. Júlia Vladovičová, na základe poverenia

K bodu 1

 

Prvé zasadnutie veriteľského výboru (ďalej VV) otvoril správca konkurznej podstaty Prvá arbitrážna k.s. v zast. Ing. Vojtech Švantner (ďalej Správca) o 11,00 hod a privítal prítomných členov VV.

Správca skonštatoval, že zasadnutie VV, vzhľadom na prítomnosť dvoch jeho členov je uznášaniaschopné. Na VV sa dostavil aj Ing. Tibor Kuták, zástupca veriteľa FA.IN.PLAST FARAOTTI INDUSTRIE PLASTICHE SRL, ktorý však nemal úradne osvedčenú plnú moc, vyžadovanú podľa § 38 ZKR a preto sa veriteľ FA.IN.PLAST-FARAOTTI IDNUSTRIE PLASTICHE SRL nepovažuje za prítomného na zasadnutí VV.

Zástupca RUNA FINANCE s.r.o. konštatoval, že odvolaný správca konkurznej podstaty Mgr. Ing. Tomáš Oravec nezvolal prvé zasadnutie VV v súlade so zákonom 7/2005 Z.z., resp. nezvolal ho vôbec a žiadal pripomienku uviesť do zápisnice.

 

K bodu 2

 

Zástupca RUNA FINANCE, s.r.o. Ing. Igor Cífer navrhol za predsedu VV zástupca Sociálnej poisťovňe, pobočky Veľký Krtíš Mgr. Júliu Vladovičovú. Menovaná z dôvodu prebiehajúceho prevodu na Slovenskú konsolidačnú, a.s. predsedníctvo odmietla.

Správca navrhol hlasovať o zvolení za predsedu zástupcu RUNA FINANCE, s.r.o. Ing. Igora Cífera. Tento s hlasovaním súhlasil s tým, že bude zastávať funkciu len do ďalšieho zasadnutia VV, aby po splnení zákonných náležitostí bol za predsedu VV zvolený veriteľ s najväčším počtom hlasov.

Výsledok hlasovania:             za:                   2 hlasy

                                               proti:               0 hlasov

                                               zdržal sa:         0 hlasov

 

Uznesenie č. 1

VV zvolil za svojho predsedu veriteľa RUNA FINANCE, s.r.o. v zastúpení Ing. Igor Cífer.

 

K bodu 3

 

O stave majetku úpadcu podal informácie Ing. Vojtech Švantner. Po ujatí sa funkcie novým správcom konkurznej podstaty bolo zistené, že v priestoroch úpadcu vykonáva činnosť firma INDUSTRY PLASTIC SLOVAKIA, s.r.o. bez platnej nájomnej zmluvy. Ďalej bolo konštatované, že zástupcovia menovanej firmy mali voľný prístup (bez akýchkoľvek obmedzení) k celému majetku úpadcu, vrátane zásob suroviny a zásob hotových výrobkov. Následne bola dňa 24.06.2011 uvedená firma za asistencie SBS z areálu vykázaná s tým, že doplatí alikvotnú časť za využívanie majetku úpadcu. Dňa 27.06.2011 bola uzavretá zmluvy (na základe žiadosti) o prenájme časti areálu so spoločnosťou VHS Stavservis, s.r.o. Veľký Krtíš s tým, že zabezpečí ochranu všetkých hnuteľných vecí nachádzajúcich sa v prenajatých nehnuteľnostiach, do času schválenia ďalšieho postupu VV.

Ako problémové prezentoval zásoby hotových výrobkov, ktoré majú charakter dubióznych zásob a budú sa náročne speňažovať pre vysoký podiel vekovo starých zásob a tzv. krátkych kusov. Zároveň určil majetok nesúvisiaci s prevádzkovaním podniku, ktorý navrhol na odpredaj (ďalej podľa bodu 6.)

Uznesenie č. 2

Veriteľský výbor schvaľuje postup správcu Prvá arbitrážna k.s. pri zabezpečovaní majetku úpadcu.

Výsledok hlasovania:             za:                   2 hlasy

                                               proti:               0 hlasov

                                               zdržal sa:         0 hlasov

 

K bodu 4

 

Podľa informácií Správcu bol vyhotovený súpis majetku odvolaným správcom Mgr. Ing. Tomášom Oravcom a je súčasťou správcovského spisu, ktorý bol predložený VV.

Členmi VV bolo konštatované, že nie je jasné, z akých údajov pri zostavovaní súpisu odvolaný správca vychádzal, nakoľko je tento v značnom rozpore s účtovnými dokladmi z mimoriadnej účtovnej uzávierky a fyzická inventúra zrejme nebola vykonaná, pretože žiadny zápis sa v správcovskom spise nenachádza.

V súčasnej dobe prebieha fyzická inventúra majetku a na ďalšie zasadnutie VV bude predložený súpis majetku podľa skutočného zisteného stavu.

 

K bodu 5

 

Správca oboznámil členov VV o ust. § 92 ZKR, v zmysle ktorého správca môže na účely speňaženia majetku:

a)      vyhlásiť verejnú obchodnú súťaž,

b)      poveriť predajom majetku dražobníka

c)      poveriť predajom majetku obchodníka s cennými papiermi,

d)     zorganizovať dražbu, ponukové konania alebo iný súťažný proces smerujúci k predaju majetku,

e)      predať majetok iným vhodným spôsobom.

Správca navrhol do doby predaja podniku úpadcu podnik úpadcu prenajať, (ďalej v bode 6).

Správca uviedol, že prenájom podniku úpadcu do doby predaja podniku považuje za najvhodnejší spôsob speňažovania, nakoľko nevznikajú náklady na zabezpečenie (ochranu) majetku a do konkurznej podstaty budú plynúť príjmy z prenájmu.

Pokiaľ ide o majetok, ktorý nesúvisí s prevádzkovaním podniku (konkrétne motorové vozidlo Mercedes BENZ S500, motorové vozidlo DAF FA LF, prívesný vozík nákladný Eurotrailer, motocykel Honda CBF 1000 a zásoby), navrhuje Správca ich speňažovanie verejným ponukovým konaní a to zverejnením oznámenia v Obchodnom vestníku, prípadne formou súkromnej inzercie na web-portáloch, tak, aby nevznikli ďalšie náklady, záujemcovi s najvyššou ponukou, pričom VV bude mať právo najvyššiu ponuku odmietnuť.

Samotný podnik úpadcu navrhuje predať verejným ponukovým konaním, záujemcovi s najvyššou ponukou na základe zmluvy o predaji podniku. Ako alternatívne spôsoby speňaženia k predmetnému spôsobu speňaženia správca uviedol:

-          speňaženie podniku na dražbe zorganizovanej dražobníkom alebo správcom

-          speňaženie uvedeného majetku po častiach – v prípade nehnuteľností formou dražby, ktorú by zorganizoval správca alebo poverený dražobník a v prípade hnuteľných vecí, práv a iných majetkových hodnôt formou ponukového konania alebo dražby zorganizovanej správcom alebo povereným dražobníkom.

Speňažovanie formou dražby by podľa názoru Správcu predstavovalo nákladnejší spôsob speňažovania majetku. Náklady spojené so speňažovaním majetku na dražbe zorganizovanej dražobníkom by predstavovala najmä odmena dražobníka. Náklady spojené s dražbou zorganizovanou správcom nie je v súčasnosti možné odhadnúť. Speňažovanie majetku úpadcu po častiach, by zvýšilo náklady a je veľmi otázne, či by viedlo k vyššiemu výťažku ako pri speňažovaní podniku ako celku. Nakoľko člen VV – Sociálna poisťovňa uviedla, že medzičasom došlo k postúpeniu jej pohľadávky na Slovenskú konsolidačnú, a.s. a žiada lehotu 14 dní na zaujatie akéhokoľvek stanoviska ohľadom speňažovania.

Členovia VV súhlasili, aby Správca zverejnil oznam v Obchodnom vestníku a prípadne formou súkromnej inzercie na web-portáloch o predaji podniku nesúvisiaceho s prevádzkou podniku Úpadcu formou verejného ponukového kola, v ktorom bude tento majetok odpredaný na najvyššiu ponuku, pričom predaj majetku bude podliehať až súhlasu VV – súhlas budú členovia VV udeľovať až po doručení ponúk v ponukovom kole. Záujemcovia budú mať lehotu 14 dní od zverejnenia na podávanie ponúk.

 

K bodu 6

 

Správcovi konkurznej podstaty boli doručené tri ponuky na prenájom majetku úpadcu.

1./ INDUSTRY PLASTIC SLOVAKIA, s.r.o. Veľký Krtíš

2./ VHS Stavservis, s.r.o. Veľký Krtíš

3./ CM-plast, s.r.o. Veľký Krtíš

Záujemcovia 2 a 3 žiadajú o prenájom výrobnej haly, strojov a zariadení. Prvý záujemca naviac o administratívnu budovu.

Veriteľský výbor bol oboznámený s ponukami. Administratívnu budovu nie je možné prenajať, nakoľko sa v jej priestoroch nachádzajú nájomcovia, ktorým beží výpovedná lehota.

Vzhľadom na skutočnosť, že zástupca Sociálnej poisťovne nemal mandát na hlasovanie (vyžiadal si čas cca 14 dní na zistenie stanoviska), z titulu uznášaniachopnosti, nebolo možné prijať uznesenie.

Zástupca RUNA FINANCE, s.r.o. odovzdal Správcovi dokumenty týkajúce sa obchodných vzťahov úpadcu a spoločnosti INDUSTRY PLASTIC SLOVAKIA, s.r.o. za účelom uplatnenia odporovateľných právnych úkonov v intenciách Zákona č. 7/2005 Z.z.

 

K bodu 7

 

Správca vyzval členov na vznesenie prípadných námietok – námietky členovia VV nevzniesli.

Zasadnutie VV bolo ukončené o 12.45 hod.

 

 

                                                                      RUNA FINANCE, s.r.o. zast. Ing. Igor Cífer

                                                                                   Predseda veriteľského výboru