Konkurzy a reštrukturalizácie z Obchodného vestníka - Oznámenie č. 29K/7/2010
Strojstav Nové Mesto nad Váhom a.s. v konkurze
-
Úpadca
Strojstav Nové Mesto nad Váhom a.s. v konkurze
IČO: 31412483
Trenčianska 28
91501 Nové Mesto nad Váhom
- Druh Zápisnica zo zasadnutia veriteľského výboru
- Publikovaný v Obchodnom vestníku č. 40 z roku 2012 dňa 27.2.2012
- Spisová značka - súd 29K/7/2010
- Spisová značka - správca 29K/7/2010 S1214
-
Správca
Ľuboš Janček
Pribinove sady17
01851 Nová Dubnica
Druh: Fyzická osoba
Kontakt: +421 907 290 493, lubos.jancek@centrum.sk -
Súvisiace odkazy
Zoznam konaní v kraji: Trenčianský.
Podania z Obchodného vestníka: Konkurzy a reštrukturalizácie - Oznámenia správcov.
Konania firmy Strojstav Nové Mesto nad Váhom a.s. v konkurze.
Hospodárske výsledky firmy Strojstav Nové Mesto nad Váhom a.s. v konkurze.
Miesto konania: Strojstav Nové Mesto nad Váhom a.s. v konkurze, Trenčianska 28, Nové Mesto nad Váhom
Termín konania: 20.02.2012 o 10:00 hod.
Prítomní:
1. NOVOMES a.s., Trenčianska 23, Nové Mesto nad Váhom, IČO: 36 294 241 ako predseda veriteľského výboru
zastúpený: Alojz Kubán a Boris Paulen, členovia predstavenstva
2. PODAK, a.s., Holubyho 2, Nové Mesto nad Váhom, IČO: 36 294 578 ako člen veriteľského výboru
zastúpený: Alojz Kubán a Tibor Trebatický, členovia predstavenstva
3. Boris Paulen, Malinovského 1225/5, Nové Mesto nad Váhom ako člen veriteľského výboru
4. Ing. Ľuboš Janček, správca
Predseda veriteľského výboru pozdravil prítomných a skonštatoval, že veriteľský výbor je uznášaniaschopný a vyzval správcu na predloženie správy o stave pohľadávok proti podstate.
Správca informoval veriteľský výbor o aktuálnom stave pohľadávok proti podstate, keďže majetok úpadcu už nepostačuje na ich úhradu. Rovnako správca informoval veriteľský výbor o tom, že z tohto dôvodu podal dňa 16.01.2011 súdu návrh na zrušenie konkurzu.
Pohľadávky proti podstate priradené k súpisovým zložkám majetku vo všeobecnej podstate , ktoré vznikli do termínu konania prvej schôdze veriteľov a očakávané pohľadávky proti všeobecnej podstate boli schválené členmi veriteľského výboru ako účelné a hospodárne dňa 07.06.2010. Text predloženej žiadosti aj s vyjadrením sa veriteľského výboru k účelnosti a hospodárnosti minulých aj očakávaných pohľadávok proti podstate tvorí neoddeliteľnú súčasť tejto zápisnice. Samotný text odsúhlasenia je uvedený v závere tejto zápisnice.
Správca následne predložil členom veriteľského výboru, tie pohľadávky proti podstate, ktoré vznikli po zostavení a schválení 2. čiastkového rozvrhu zo všeobecnej podstaty:
Správca veriteľskému výboru oznámil, že z predložených pohľadávok proti podstate sú k dnešnému dňu neuhradené pohľadávky voči osobe správcu z titulu poštovného v sume 4,38 EUR (1,68 EUR za obdobie január 2012 a 2,70 EUR za obdobie február 2012) a z titulu dorovnania záporného zostatku správcom na bankovom účte vo výške 11,54 EUR zo dňa 03.02.2012. Všetky ostatné pohľadávky proti podstate boli veriteľom príslušných pohľadávok riadne uhradené.
Následne správca požiadal veriteľský výbor, aby svojím hlasovaním vyjadrili stanovisko k účelnosti a hospodárnosti tých vzniknutých pohľadávok proti podstate (obdobie od 17.10.2011 do 20.02.2012), ktoré doteraz neboli predmetom schvaľovania veriteľským výborom, pretože vznikli až po schválení 2. čiastkového rozvrhu zo všeobecnej podstaty.
Hlasovanie:
za: 3 hlasy
proti: 0 hlasov
nehlasoval: 0 hlasov
Na záver sa uvádza kompletné znenie odsúhlasenia pohľadávok proti podstate schválené veriteľským výborom dňa 07.06.2010:
Žiadosť Ing. Ľuboša Jančeka, správcu úpadcu Strojstav Nové Mesto nad Váhom a.s. v konkurze o vyjadrenie veriteľského výboru k vzniknutým a budúcim pohľadávkam proti podstate
č.k. 29K/7/2010 S1214
Správca predkladá prítomným 2 členom veriteľského výboru:
1. NOVOMES a.s., Trenčianska 23, Nové Mesto nad Váhom, IČO: 36 294 241 ako predsedovi veriteľského výboru
2. Boris Paulen, Malinovského 1225/5, Nové Mesto nad Váhom ako členovi veriteľského výboru
evidenciu pohľadávok proti všeobecnej podstate vzniknutým do konania prvej schôdze veriteľov:
Zároveň veriteľskému výboru predložil súvisiace dokumenty a odôvodnil nevyhnutnosť, účelnosť a hospodárnosť týchto výdavkov, predovšetkým tých, ktoré slúžili na zabezpečenie majetku úpadcu (stráženie) a povinnosti správcu s ohľadom na zabezpečenie vedenia účtovníctva ihneď od momentu vyhlásenia konkurzu, kedy dochádza k opätovnému otvoreniu účtovných kníh, zostavenie účtovnej závierky a inventarizácie hnuteľného majetku tvoriaceho všeobecnú podstatu, ktorá si vyžadovala časovú i technickú náročnosť vzhľadom na rozsah zoznamu položiek hnuteľných vecí (HIM a DHIM) a ocenenia časti všeobecnej podstaty znaleckým posudkom (fakturácie za vedenie účtovníctva: KONTO s.r.o. + technická podpora Tatra Credittax s.r.o. + znalecké posudky PORTFOLIO s.r.o. ).
Správca týmto informuje členov veriteľského výboru i o očakávaných budúcich pohľadávkach proti všeobecnej podstate a žiada o stanovisko k nim:
-
Faktúra od spoločnosti BESET s.r.o. na avizovanú sumu 1.892,16 EUR bez DPH. Podľa predložených protokolov o vykonaní služieb tieto súviseli s rekonštrukciou softwareovej časti úpadcovho účtovníctva za obdobie 10/2009 - 03/2010, bez ktorej by nebolo možné získať požadované údaje a zostaviť účtovnú závierku. Spoločnosť Beset s.r.o. bola dodávateľom aj technického aj vlastného programového zabezpečenia kompletného informačného a účtovného systému úpadcu už od roku 2004.
-
Fakturácia spoločnosti KONTO s.r.o. za vedenie účtovníctva: Vzhľadom k tomu, že v porovnaní s obdobím do konania prvej schôdze veriteľov, zostavenia účtovnej závierky a podania daňového priznania k dani z príjmov, si vedenie účtovníctva po tomto období nebude vyžadovať taký rozsah a náročnosť, správca dohodol so spoločnosťou KONTO s.r.o. zabezpečenie účtovných a daňových služieb v cene 300 EUR mesačne bez DPH.
-
Prenájom vozidla: Keďže ako správca nevlastním automobil, navrhujem využívať služby spojené s prenajímaním vozidla prostredníctvom spoločnosti KONTO s.r.o. - prenájom mot. vozidla Opel Astra. Správca si auto požičia vždy len v ten deň, kedy plánuje úkon spojený s výkonom činnosti správcu. Cena predstavuje sumu 50 EUR bez DPH za jeden deň, v ktorej sú zahrnuté i náklady na pohonné hmoty pri vykonaní cesty do 100 km a pristavenie vozidla ku kancelárii správcu. V porovnaní s cenami autopožičovní v regióne kancelárie správcu tak predstavuje tento navrhovaný spôsob úsporu viac ako 50% na jedeň deň prenájmu automobilu podobnej alebo nižšej kategórie vozidla.
-
Audit mimoriadnej účtovnej závierky: na základe zákonnej povinnosti v súlade s §19 zákona č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve oslovil správca Ing. Miroslava Rojka, audítora zapísaného do zoznamu audítorov o overenie mimoriadnej účtovnej závierky. Avizovaná výška odplaty: 346 EUR. Správca týmto upozorňuje, že v závislosti od dĺžky trvania konkurzu bude treba ešte min. 1 x overovať účtovnú závierku.
-
Očakávaná fakturácia od spoločnosti BIO-FIT s.r.o. (3 x 470,20 EUR) na základe zmluvy č. 105-PZS/2008 o poskytovaní komplexných zdravotných služieb zamestnancom úpadcu uzavretej s úpadcom v období pred vyhlásením konkurzu za obdobie do mája 2010 (2-mesačná výpovedná lehota podľa §45 zák. č. 7/2005 Z.z.).
-
V súvislosti s povinnosťou správcu pri uchovávaní písomností treba v budúcnosti očakávať fakturáciu i za správu registratúrnych záznamov a archivácie. Dodávateľa plánuje správca vybrať na základe výberového konania, preto v súčasnosti nie je možné predpokladať výšku fakturácie.
-
Refakturácia mesačných nákladov (1.487,50 EUR) spojených so strážením objektu od spoločnosti Estates management s.r.o. predstavuje v porovnaní s prípadnou novou zmluvou uzatvorenou medzi správcom a súkromnou bezpečnostnou službou na základe zverejnených cenníkov úsporu 50% nákladov. V závislosti od speňažovania konkurznej podstaty sa pri zmene stráženej plochy bude pomerne znižovať aj fakturovaná suma.
-
Správca v blízkom čase očakáva aj doručenie prvých faktúr od Trenčianskej vodohospodárskej spoločnosti a.s. za odvádzanie odpadových – zrážkových vôd verejnou kanalizáciou. Výška odplaty je stanovená cenovými predpismi TVS, a.s. Táto položka však bude rozpočítaná k oddeleným podstatám tvoreným nehnuteľnosťami.
-
V prípade ďalších pohľadávok proti všeobecnej podstate, ktorých vznik ani výšku nemožno teraz odhadnúť, správca navrhuje prítomným členom veriteľského výboru povinnosť pre správcu, aby vopred požiadal veriteľský výbor o stanovisko k účelnosti a hospodárnosti výdavkov vtedy, ak hodnota takéhoto plnenia voči jednému veriteľovi pohľadávky proti všeobecnej podstate presiahne v kalendárnom ¼ roku sumu 100,00 EUR bez DPH s výnimkou odplaty za poštové služby. V ostatných prípadoch bude postačovať, ak sa veriteľský výbor vyjadrí k pohľadávkam proti všeobecnej podstate v rámci schvaľovania čiastkových, resp. konečného rozvrhu.
Na záver chcem požiadať členov veriteľského výboru o stanovisko k predloženým informáciám:
Pohľadávky proti všeobecnej podstate vzniknuté do konania sa prvej schôdze veriteľov sú opodstatnené a akceptovateľné v tej podobe, ako je uvedené v tabuľke. Očakávané budúce pohľadávky sú seriózne zdôvodnené a kvantifikované. Vzhľadom na rozsah a náročnosť poskytnutých služieb, finančné prostriedky vynaložené na úhradu pohľadávok proti podstate vzniknutých do konania 1. schôdze veriteľov a tiež pohľadávok budúcich, považuje veriteľský výbor za účelne a hospodárne použité. S predloženým návrhom veriteľský výbor súhlasí.
V Novom Meste nad Váhom, 07.06.2010
Podpisy členov veriteľského výboru:
…...................................... ….......................................
Za NOVOMES a.s.: Alojz Kubán Ing. Boris Paulen
…....................................
Ing. Boris Paulen
Zápisnicu o priebehu zasadnutia veriteľského výboru dňa 20.02.2012 vyhotovil a podpísal jeho predseda v zastúpení:
…......................................
Alojz Kubán, predseda predstavenstva NOVOMES a.s.
…....................................
Ing. Boris Paulen, člen predstavenstva NOVOMES a.s.