Konkurzy a reštrukturalizácie z Obchodného vestníka - Oznámenie č. 29K/39/2009
FISO s.r.o. v konkurze
-
Úpadca
FISO s.r.o. v konkurze
IČO: 31421377
Košariská 269
906 15 Košariská
- Druh Iné zverejnenie
- Publikovaný v Obchodnom vestníku č. 158 z roku 2012 dňa 16.8.2012
- Spisová značka - súd 29K/39/2009
- Spisová značka - správca 29K/39/2009 S628
-
Správca
Róbert Fatura
Centrum18/23
017 01 Považská Bystrica
Druh: Fyzická osoba
Kontakt: fatura@slovanet.sk -
Súvisiace odkazy
Zoznam konaní v kraji: Trenčianský.
Podania z Obchodného vestníka: Konkurzy a reštrukturalizácie - Oznámenia správcov.
Konania firmy FISO s.r.o. v konkurze.
Hospodárske výsledky firmy FISO s.r.o. v konkurze.
Čiastkový rozvrh výťažku pre nezabezpečených veriteľov podľa § 98 ZKR
1. Všeobecne o priebehu konkurzu
Uznesením Okresného súdu v Trenčíne č. k. 29K/39/2009-13231 zo dňa 11.09.2009, bol na spoločnosť FISO s. r. o. so sídlom 906 15 Košariská 269, IČO: 31 421 377 vyhlásený konkurz /ďalej aj „úpadca“/, pričom za správcu bol ustanovený JUDr. Róbert Fatura, so sídlom kancelárie Centrum 18/23, 017 01 Považská Bystrica /ďalej aj „správca“/. Toto uznesenie bolo publikované v Obchodnom vestníku č. 180B/2009 zo dňa 18.09.2009.
V súlade s § 73 a nasl. Zákona č. 7/2005 Z.z. o konkurze a reštrukturalizácii v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZKR“) správca zabezpečil zistenie, zaistenie a spísanie majetku patriaceho úpadcovi, pričom zistený majetok spísal do súpisu všeobecnej podstaty, ako i do súpisu oddelenej podstaty, ktorý bol v súdom stanovenej lehote zverejnený v Obchodnom vestníku č. 221B/2009 dňa 16.11.2009 a v ďalších následných doplneniach a zmenách.
V konkurznom konaní boli v zákonnej 45-dňovej lehote prihlásené najmä nezabezpečené pohľadávky. Zo strany dvoch veriteľov bolo uplatnené aj zabezpečovacie právo. Ide o veriteľov:
- LORICA, s.r.o., Pri starej prachárni 14, Bratislava, IČO: 36 833 851,
- Daňové riaditeľstvo SR Banská Bystrica, Daňový úrad Myjava, Námestie M. R. Štefánika 560/6, Myjava, IČO: 00634816.
Každý zo zabezpečených veriteľov má svoju pohľadávku zabezpečenú rozdielnym majetkom úpadcu.
V súlade s § 34 ods.1 ZKR správca uverejnením oznamu v Obchodnom vestníku č. 208B/2009 zo dňa 28.10.2009 v zákonnej lehote zvolal prvú schôdzu veriteľov, ktorej termín konania určil na deň 07.12.2009 o 11.00 hod. v sídle úpadcu v Košariskách š. 269. Na tejto schôdzi bol hlasovaním zúčastnených veriteľov zvolený 5-členný veriteľský výbor v nasledujúcom zložení:
1. Sociálna poisťovňa so sídlom v Bratislave, Ul. 29.augusta 8-10, Bratislava, IČO: 30 807484
2. S. L. HANZA, s.r.o., Pod Kalváriou 945/44, Topoľčany, IČO: 35 941 073
3. Ing. Milan Slamka - S. L. Hanza, Pod Kalváriou 945/44, Topoľčany, IČO:33 677 735
4. Roman Merašický - Nábytok, , Poľovnícka 347/23, Továrniky, IČO: 33 677 913
5. EUROFOAM HUNGARY, Kft. Pf.16,Gyártelep 3792, Sajobábony, Maďarsko
V súlade s § 38 ods.1 ZKR sa následne po ukončení prvej schôdze veriteľov o 12.00 hod. uskutočnilo prvé zasadnutie veriteľského výboru, na ktorom bol za predsedu veriteľského výboru zvolený veriteľ S. L. HANZA, s.r.o., Pod Kalváriou 945/44, Topoľčany, IČO: 35 941 073.
Uznesením č. k. 29K/39/2009 zo dňa 14.03.2011 Okresný súd Trenčín povolil vstup nového veriteľa Slovenská konsolidačná, a. s., so sídlom Cintorínska 21, 814 99 Bratislava, IČO: 35 776 005, do konkurzného konania namiesto pôvodného veriteľa SR - Daňové riaditeľstvo SR, Daňový úrad Myjava, IČO: 00 634 816. Uznesenie bolo zverejnené v Obchodnom vestníku č. 55B/2011 dňa 21.03.2011, čím od tohto dňa zaniklo podľa § 27 ods. 2 ZKR postavenie účastníka konkurzného konania SR - Daňové riaditeľstvo SR, Daňový úrad Myjava v rozsahu postúpenej pohľadávky.
2. Speňažovanie
1) Dňa 17.12.2009 sa v sídle správcu konalo zasadnutie veriteľského výboru, na ktorom bol schválený plán speňaženia v zmysle ktorého bolo úmyslom správcu od začiatku konkurzu speňažiť majetok úpadcu formou predaja podniku, teda speňažiť celý majetok podliehajúci konkurzu jedným právnym úkonom. Táto alternatíva speňažovania sa od počiatku javila ako najvhodnejšia, a to tak z hľadiska časového, ako aj z hľadiska možnosti dosiahnuť čo najvyšší výťažok. V zmysle uvedeného uložil veriteľský výbor na svojom zasadnutí v sídle správcu správcovi Uznesením č. 3/12/09VV zo dňa 17.12.2009 záväzný pokyn, na základe ktorého bol správca povinný speňažiť majetok úpadcu ako podnik formou verejného ponukového konania podľa ust. 92 ods. 1 písm. d) ZKR za podmienok ktoré správca opísal v pláne speňaženia a žiadosti o udelenie záväzného pokynu. Okrem speňažovania majetku úpadcu ako celku bolo predmetom uvedeného zasadnutia VV taktiež schvaľovanie postupu speňaženia hnuteľných vecí a zásob, ktorých kvalita a hodnota bola ohrozená ďalším prípadným skladovaním v sídle úpadcu, pričom VV uložil správcovi Uznesením č. 4/12/09VV záväzný pokyn na realizáciu predaja dopravných prostriedkov, zásob a nedokončenej výroby, a to tak, že prijme ponuky záujemcov o daný majetok. V nadväznosti na uvedené uznesenie správca prijal ponuku spoločnosti KRON SK, s.r.o., Dolné Suroviny 996/1, Senica 905 01, IČO: 36 256 561 na kúpu časti nedokončenej výroby a dňa 11.01.2010 uzavrel s uvedenou spoločnosťou kúpnu zmluvu, pričom kúpna cena bola stanovená vo výške 2.910,64 Eur. Následne správca prijal ponuku spoločnosti STAVALEX, spol. s r.o., Hradská 63, 821 07 Bratislava, IČO: 35 757 698 na kúpu dopravných prostriedkov a dňa 11.01.2010 uzavrel kúpnu zmluvu a odovzdal dopravné prostriedky kupujúcemu. Súbor dopravných prostriedkov bol predaný za sumu 32.000,00 Eur.
2) Po udelení záväzného pokynu na speňažovanie podniku úpadcu ako celku, správca vyhlásil dňa 05.01.2010 I. kolo verejného ponukového konania v zmysle schválených podmienok. Do I. kola ponukového konania sa neprihlásil žiadny záujemca. V nadväznosti na to správca dňa 05.02.2010 vyhlásil II. kolo verejného ponukového konania, avšak toto kolo bolo taktiež neúspešné. Vzhľadom na dve neúspešné verejné ponukové konania bol správcovi na zasadnutí VV dňa 14.04.2010 Uznesením č. 1/04/10VV uložený záväzný pokyn na speňažovanie, ktorým bol zmenený pôvodný plán speňažovania tak, že majetok sa bude predávať ako podnik, resp. časti podniku, resp. súbor vecí a práv, resp. jednotlivé veci. Správca postupoval v súlade so záväzným pokynom a dňa 28.4.2010 vyhlásil verejné ponukové konanie na predaj podniku, resp. častí podniku, resp. súboru vecí a práv, resp. jednotlivých vecí. Do tohto kola verejného ponukového konania boli doručené ponuky troch záujemcov, pričom veriteľským výborom bola schválená jedna ponuka záujemcu, a to ponuka spoločnosti FACTOR ASSET MANAGEMANT GROUP, a.s., Čelakovského 2, 811 03 Bratislava, IČO: 35 851 996 na kúpu súboru všetkých pohľadávok úpadcu za kúpnu cenu, resp. odplatu za odstúpenie vo výške 4370,00 Eur. Uvedenou zmluvou boli postúpené všetky dovtedajšie pohľadávky úpadcu, okrem pohľadávky dlžníka B. G. Interier, s.r.o., Brezová pod Bradlom, vyplývajúcej z neuhradeného nájomného fakturovaného faktúrou č. 32009 zo dňa 15.10.2009, splatnou dňa 30.10.2009 vo výške 197,50 Eur, ktorá bola v celom rozsahu vymožená správcom a časti pohľadávky dlžníka B. G. Interier, s.r.o., Brezová pod Bradlom, vyplývajúcej z neuhradeného nájomného fakturovaného faktúrou č. 22009 zo dňa 23.10.2009, splatnou dňa 30.10.2009 vo výške 197,50 Eur, ktorá bola čiastočne vymožená správcom, a to vo výške 102,50 Eur.
3) Z dôvodu škodovej udalosti, požiaru, ktorý postihol majetok úpadcu dňa 12.06.2010 bol upravený plán speňažovania, pričom dňa 16.06.2010 bol správcovi udelený záväzný pokyn na predaj hnuteľných vecí, ktoré neboli poškodené požiarom, a to tak, že dňa 29.06.2010 sa uskutoční v sídle úpadcu priamy predaj. Priameho predaja sa zúčastnilo spolu sedem záujemcov, pričom správca uzatvoril sedem kúpnych zmlúv, a to nasledovne:
- kupujúci Stanislav Kvaššay, Slovenských Partizánov 1130/50, 017 01 Považská Bystrica, hnuteľné veci zapísané v zozname pod č. 8/1, 10, 13, 16, 28, 82 za kúpnu cenu 1.297,10 Eur
- kupujúci Pavol Dubovan, Orlové 1318, 017 01 Považská Bystrica, hnuteľné veci zapísané v zozname pod č. 29, 74, 93, 120, 126, 67, 76, 94, 95, 127 za kúpnu cenu 204,68 Eur
- kupujúci Martin Lašo, nar. 01.04.1978,Kukučínova 794/33, 018 61 Beluša, hnuteľné veci zapísané v zozname pod č. 125 za kúpnu cenu 35,70 Eur
- kupujúci Ján Kondrla INTERIER-ŠTUDIO 999, Južná 8, 949 01 Nitra, IČO: 41438515, hnuteľné veci zapísané v zozname pod č. 6/4, 21/2, 12/3, 82, 95, 95 za kúpnu cenu 1.111,46 Eur
- kupujúci PERAGA, s.r.o., Hlavná 1, 951 62 Nevidzany, IČO: 36 710 237 hnuteľné veci zapísané v zozname pod č. 15, 1, 2, 3, 4, 5, 27, 185 za kúpnu cenu 18.802,00 Eur
- kupujúci Pavol Bašnár, nar.: 10.07.1960, 906 14 Bukovec č. 160 hnuteľné veci zapísané v zozname pod č. 12/1 za kúpnu cenu 357,00 Eur
- kupujúci Ing. Peter Kolbík TRACHEA, Mojmírova 2101/4, 955 01 Topoľčany, IČO: 33 132 810 hnuteľné veci zapísané v zozname pod č. 7, 8/2, 12/2, 19, 20/1, 20/2, 22, 26, 75, 77, 78, 80, 82, 83, 85, 87, 95, 96, 97, 98, 101, 102, 186, 187, 188, 189, 190 za kúpnu cenu 3.058,30 Eur
Vzhľadom na to, že uvedeným priamym predajom neboli predaní všetky hnuteľné veci, správca v zmysle Záväzného pokynu 2/07/10VV vyhlásil dňa 13.07.2010 druhé kolo ponukového konania na predaj hnuteľných vecí, a to prostredníctvom písomných ponúk záujemcov v lehote a za podmienok stanovených v pokyne. Do tohto kola verejného ponukového konania bolo doručených päť ponúk, pričom tieto boli schválené veriteľským výborom dňa 11.8.2010 Uznesením č. 2/08/10VV nasledovne:
- kupujúci Stanislav Kvaššay, Slovenských Partizánov 1130/50, Považská Bystrica, IČO: 37 719 009
hnuteľné veci zapísané v zozname pod č. 6/2, 6/3, 14, 26, 31, 58/2, 75, 81, 90, 101, 123, 143 za kúpnu cenu 1.209,34 Eur
- kupujúci KRON SK s.r.o., Dolné Suroviny 996/1, 905 01 Senica, IČO: 36 256 561, hnuteľné veci zapísané v zozname pod č. 11, 33, 58/1, 77, 84, 87, 91, 95, 96, 121, 136 za kúpnu cenu 431,97 Eur
- kupujúci Ján Kondrla INTERIER - ŠTUDIO 9.9.9, Južná 8, 949 01 Nitra, IČO: 41 438 515, hnuteľné veci zapísané v zozname pod č. 17, 71, 119 za kúpnu cenu 4.165,00 Eur
- kupujúci Ing. Peter Kolbík TRACHEA, Mojmírova 2101/4, 955 01 Topoľčany, IČO: 33 132 810
hnuteľné veci zapísané v zozname pod č. 6/1, 30 za kúpnu cenu 1.035,30 Eur
- kupujúci Roľnícke družstvo Košariská, 906 15 Košariská 78, IČO: 00 613 908 hnuteľné veci zapísané v zozname č. 137 (2kusy) za kúpnu cenu 714,00 Eur
Zostávajúce hnuteľné veci boli v zmysle záväzného pokynu prijatého dňa 11.8.2010 Uznesením č. 3/08/10VV predmetom III. Kola verejného ponukového konania vyhláseného správcom dňa 22.09.2010 Do tohto kola boli doručené dve ponuky záujemcov, ktoré boli schválené veliteľským výborom dňa 9.11.2010 Uznesením č. 01/11/10 VV nasledovne:
- kupujúci KRON SK s.r.o., Dolné Suroviny 996/1, 905 01 Senica, IČO: 36 256 561, hnuteľné veci zapísané v zozname pod č. 18, 70, 80, 142, 143 za kúpnu cenu 476,00 Eur
- kupujúci Ivan Kvaššay - EURO, SNP 1434/21, 017 01 Považská Bystrica, IČO: 35 230 703, hnuteľné veci zapísané v zozname pod č. 23 za kúpnu cenu 47,60 Eur
Dňa 21.12.2010 bolo v zmysle pokynu udeleného dňa 09.11.2010 Uznesením č. 3/11/10VV vyhlásené IV. kolo verejného ponukového konania na zostávajúce hnuteľné veci, ktoré bolo vyhodnotené na zasadnutí veriteľského výboru dňa 21.01.2011 Uznesením č. 1/01/11 VV nasledovne:
- kupujúci JUDr. Ján Konečník, 916 16 Krajné 668, nar. 21.01.1973, hnuteľná veci zapísaná v zozname pod č.32 za kúpnu cenu 2.064,00 Eur
Ďalšie kolo ponukového konania (V.) na predaj hnuteľných vecí bolo vyhlásené dňa 11.02.2011 v zmysle pokynu č. 1/11/2011 udeleného Uznesením č. 3/11/10VV, pričom vyhodnotenie bolo uskutočnené prostredníctvom Záväzného pokynu č. 1/03/2011 zo dňa 31.3.2011, a to nasledovne:
- kupujúci Vladimír Herák, 906 15 Košariská 152, hnuteľné veci zapísané v zozname pod č. 137, 138, 139, 140 za kúpnu cenu 1000,00 Eur
- kupujúci PERAGA, s.r.o., Hlavná 1, 951 62 Nevidzany, IČO: 36 710 237, hnuteľné veci zapísané v zozname pod č. 79, 99, 100 za kúpnu cenu 35,00 Eur
Dňa 31.03.2011 bolo vyhlásené VI. kolo ponukového konania na predaj hnuteľných vecí, a to v zmysle Záväzného pokynu č. 2/03/2011 zo dňa 31.3.2011. Ponukové konanie bolo vyhodnotené na základe Záväzného pokynu č. 1/05/11VV zo dňa 10.05.2011 nasledovne:
- kupujúci Emil Krajčík Agro, s.r.o., Dlhá 1424/47, 905 01 Senica, IČO: 44 222 947, hnuteľné veci zapísané v zozname pod č. 9/2, 24, 25, 61, 65, 69, 72, 76, 98, 117, 118, 128, 141 za kúpnu cenu 326,80 Eur
- kupujúci Ivan Kvaššay - EURO, SNP 1434/21, Považská Bystrica, IČO: 35 230 70 hnuteľné veci zapísané v zozname pod č. 9/1 za kúpnu cenu 50,00 Eur
4) Z dôvodu škodovej udalosti, požiaru, ktorý postihol majetok úpadcu dňa 12.06.2010 bol upravený plán speňažovania aj v súvislosti s nehnuteľným majetkom úpadcu, pričom v Zmysle záväzného pokynu č. 1/08/2010VV správca vyhlásil verejné ponukové konanie na predaj časti podniku (nehnuteľnosti tvoriace oddelenú podstatu veriteľa LORICA, s.r.o.) a zorganizoval dražbu na predaj zostávajúcich pozemkov patriacich do všeobecnej podstaty majetku úpadcu.
Vzhľadom na to, že do verejného ponukového konania nebola doručená žiadna ponuka a dražba bola neúspešná, veriteľský výbor a dotknutý zabezpečený veriteľ uložili správcovi Záväzný pokyn č. 1/11/2010 na pokračovanie v speňažovaní majetku úpadcu, a to vyhlásením verejného ponukového konania na predaj výrobnej časti podniku /oddelená podstata/ a nevýrobnej časti podniku /všeobecná podstata/. Podmienky ponukových konaní boli zverejnené v Obchodnom vestníku pod č. OV 243B/10.
Do verejného ponukového konania na predaj výrobnej časti podniku a nevýrobnej časti podniku bola doručená ponuka jedného záujemcu na každú časť podniku. Vyhodnotenie doručených ponúk sa uskutočnilo na zasadnutí veriteľského výboru a dotknutého zabezpečeného veriteľa dňa 21.01.2011, pričom veriteľský výbor a dotknutý zabezpečený veriteľ Uznesením č. 01/01/11 VV schválili ponuky záujemcu Emil Krajčík AGRO, s.r.o., Dlhá 1424/47, 905 01 Senica, IČO: 44 222 947, a to za kúpnu cenu za výrobnú časť podniku vo výške 30.000,00 Eur a nevýrobnú časť vo výške 10.000,00 Eur.
5) V súvislosti so škodovou udalosťou – požiarom, ktorým bola poškodená prevažná časť majetku úpadcu vznikla úpadcovi pohľadávka voči poisťovni KOOPERATIVA poisťovňa, a.s., s ktorou mal úpadca riadne a platne uzavretú poistnú zmluvu. Pohľadávka pozostávala z náhrady za poškodené hnuteľné veci, nehnuteľné veci, zásoby a náhrady za všetky náklady spojené so škodovou udalosťou. Pohľadávka bola správcom vyčíslená spolu na sumu 1.170.183,70 Eur, pričom podľa pomeru zabezpečeného majetku a nezabezpečeného majetku bola uvedená pohľadávka rozdelená na oddelenú podstatu veriteľa LORICA, s.r.o. /hodnota 499.668,43 Eur/ a všeobecnú podstatu /670.515,26 Eur/. V zmysle Záväzného pokynu č. 1/11/2010 VV udeleného správcovi príslušným orgánom vyhlásil správca dňa 21.12.2010 verejné ponukové konanie na predaj predmetnej pohľadávky. Do prvého kola verejného ponukového konania nebola doručená žiadna ponuka, pričom správca bezodkladne vyhlásil dňa 27.05.2011 v zmysle Záväzného pokynu č. 2/05/2011 II. kolo verejného ponukového konania. Do II. kola bola správcovi doručená ponuka jedného záujemcu Ivan Herényi, Kmeťovo nám. 2764/1, Bratislava, ktorá bola dňa 12.07.2011 na zasadnutí veriteľského výboru dňa 12.07.2011 Uznesením č. 01/07/11-VV vyhodnotená ako neúspešná. V nadväznosti na uvedené správca vyhlásil dňa 04.08.2011 v zmysle vyššie uvedeného pokynu III. kolo verejného ponukového konania na predaj pohľadávky, v rámci ktorého boli správcovi doručené tri ponuky záujemcov. Všetky ponuky boli vyhodnotení ako neúspešné.
Súčasne so speňažovaním pohľadávky úpadcu správca vykonával úkony spojené s jej vymáhaním. Dňa 09.12.2010 správca podal žalobu o plnenie poistnej zmluvy, ktorou uplatnil nárok na zaplatenie zálohy na poistné plnenie. Žaloba bola následne dňa 13.09.2011 rozšírená o nárok na zaplatenie celého poistného plnenia. Pohľadávka bola vymožená, a to základe oznámenia poisťovne zo dňa 06.03.2012, doručeného správcovi dňa 12.03.2012, kde poisťovňa oznámila poukázanie sumy vo výške 619.836,16 Eur na účet úpadcu a sumy vo výške 285.862,80 Eur (zodpovedajúcej zabezpečenému majetku) na účet zabezpečeného veriteľa LORICA, s.r.o.
3. Výťažok
Konkurzná podstata sa v tomto konkurze člení na všeobecnú podstatu a oddelenú podstatu zabezpečeného veriteľa LORICA, s.r.o., Pri starej prachárni 14, Bratislava, IČO: 36 833 851, ktorý mal v konkurze prihlásené zabezpečovacie (záložné) právo na veci, práva a majetkové hodnoty tvoriace 46,27 % celkovej súpisovej hodnoty majetku. Do konkurzu boli ako zabezpečené prihlásené pohľadávky aj ďalšieho veriteľa Daňové riaditeľstvo SR Banská Bystrica, (namiesto ktorého vstúpila do konkurzného konania Slovenská konsolidačná, a. s.), avšak tento zabezpečený veriteľ nie je v tomto štádiu zahrnutý do čiastkového rozvrhu, vzhľadom na to, že majetok patriaci do jeho oddelenej podstaty nebol doposiaľ speňažený.
Vzhľadom na to, že majetok patriaci do oddelenej podstaty zabezpečeného veriteľa Daňové riaditeľstvo SR Banská Bystrica, resp. pre veriteľa Slovenská konsolidačná, a.s. je ťažko predajný a doterajšie ponuky na jeho odkúpenie sú v značne nízkej sume, ktorá by nepostačovala ani na uspokojenie pohľadávok proti podstate, tento veriteľ bude pravdepodobne uspokojovaný len v rámci rozvrhu výťažku všeobecnej podstaty, vzhľadom na čo je potrebné pri rozdelení výťažku zohľadniť aj.
Správca konštatuje, že speňažením oboch konkurzných podstát získal výťažok v celkovej sume 1.059.400,50 EUR, pričom
Jednotlivé súpisové zložky majetku, výťažok z ich speňaženia a k nim priradené sumy pohľadávok proti podstate tvoria prílohu tohto návrhu.
4. Pohľadávky proti podstate
správca konštatuje, že v konkurze boli do času vyhotovenia tohto návrhu uplatnené pohľadávky proti podstate v celkovej sume 448 107,71 EUR, pričom právny dôvod, čas vzniku, čas uspokojenia a veritelia týchto pohľadávok proti podstate, ako aj ich rozpočítanie na všetky súpisové zložky majetku, či priradenie k súpisovým zložkám všeobecnej alebo oddelenej podstaty, sú uvedené v priloženom prehľade. Ak bol určitý výdavok spätý s jednotlivo určiteľnou vecou, táto vec v konečnom dôsledku slúžila potrebám správy a speňažovania aj ostatného majetku, alebo sa v dôsledku tohto výdavku zvýšil výťažok zo speňaženia konkrétnej podstaty, preto bola aj takáto pohľadávka proti podstate rozpočítaná medzi viaceré súpisové zložky majetku, v súvislosti s ktorými bol tento výdavok vynaložený. V priloženom prehľade sú pohľadávky proti podstate označené slovom „pomerne“ v prípade, ak boli rozpočítané medzi všetky súpisové zložky majetku, slovom „pomerene všeobecná podstata/oddelená LORICA“ ak boli rozpočítané medzi súpisové zložky majetku všeobecnej podstaty a oddelenej podstaty LORICA a konkrétnou súpisovou položkou, ak boli priradené ku konkrétnym súpisovým položkám. Je možné konštatovať, že väčšina pohľadávok proti podstate bola rozpočítaná medzi všetky súpisové zložky majetku. K súpisovým zložkám oddelenej podstaty boli okrem pomerene rozdelených pohľadávok priradené pohľadávky, ktoré vznikli v súvislosti s predajom časti podniku. Ku všeobecnej podstate boli okrem pomerene rozdelených pohľadávok priradené pohľadávky, ktoré vznikli v súvislosti s predajom hnuteľných vecí (uvedených vyššie) a nehnuteľností patriacich do všeobecnej podstaty. Vzhľadom na to, že pohľadávky proti podstate, ktoré sú rozdeľované pomerne patria tiež k oddelenej podstate veriteľa Slovenská konsolidačná, a.s., s touto pomernou časťou, ako aj s pohľadávkami súvisiacimi len s touto oddelenou časťou (17.778,94 Eur) sa v rozvrhu počítalo ako s budúcimi nákladmi, keďže je možné predpokladať, že výťažok z predaja predmetnej oddelenej podstaty nebude postačovať ani na úhradu pohľadávok proti podstate.
K sume 448.107,71 EUR, ako celkovej sume pohľadávok proti podstate do dňa vypracovania čiastkového rozvrhu výťažku, bola pri vypracovaní tohto návrhu pripočítané odhadované náklady na budúcu správu a najmä pohľadávky proti podstate týkajúce sa oddelenej podstaty veriteľa Slovenská konsolidačná, a.s.. Budúce náklady sa môžu do skončenia konkurzu vyskytnúť, v celkovej sume 60.000,00 EUR.
Správca zároveň konštatuje, že medzi pohľadávky proti podstate boli zaradené aj zatiaľ neuhradené pohľadávky proti podstate, ktoré súvisia najmä s doplatením nárokov v súvislosti s garančným poistení, nevyplateným odstupným, vedením účtovníctva, daňami, odvodmi a pod.
V priebehu konania boli do konkurzného konania prihlásené pohľadávky proti podstate zo strany spoločnosti BVS, a.s., Bratislava, ktoré však neboli preukázané, vzhľadom na to, že faktúry boli vystavené na značne vysoké sumy, nezodpovedajúce reálnemu spotrebovaniu vody v období po vyhlásení konkurzu, kedy sa neprevádzkovala podnikateľská činnosť a priestoroch úpadcu sa nachádzali len dve zamestnankyne a strážna služba. Uvedenou spoločnosťou boli prihlásené taktiež sankcie za neplnenie záväzkov, ktoré sú v zmysle § 100 ods. 2 písm. c) zákona č. 7/2005 Z.z. konkurze a reštrukturalizácii v znení neskorších predpisov z uspokojenia v konkurze sú vylúčené.
Nakoľko teda vyššie uvedené pohľadávky proti podstate sú z uspokojenia v konkurze v zmysle uvedeného zákonného ustanovenia vylúčené, neboli ani zahrnuté medzi uspokojované pohľadávky proti podstate (do zoznamu pohľadávok proti podstate).
V priebehu konkurzného konania bola dňa 17.05.2010 veriteľom Sociálna poisťovňa, Ul. 29. Augusta č. 8-10, 813 63 Bratislava, IČO: 30 807 484 prihlásená pohľadávka proti podstate vo výške 17.785,00 EUR a to z titulu neuhradeného poistného za mesiac 08/2009.
Nakoľko v prípade poistného za celý mesiac 08/2009 sa jednalo o predkonkurzný nárok, ktorý nebol v konkurze riadne a včas prihlásený prihláškou správca naň v zmysle § 28 ods. 1 ZKR neprihliadal a táto pohľadávka nebola uspokojovaná.
5. Odmena správcu
Správca konštatuje, že:
a) za výkon funkcie do konania prvej schôdze veriteľov mu bola uznesením Okresného súdu Trenčín sp. zn. 29K/39/2009 zo dňa 30.12.2009 priznaná odmena v sume 6 638,78 EUR
b) z doposiaľ uskutočneného predaja hnuteľných vecí získal výťažok spolu vo výške 71 274,76 EUR.
V zmysle § 22 ods. 1 písm. e) vyhlášky č. 665/2005 Z.z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o konkurze a reštrukturalizácii „Za speňaženie súboru majetku jedným právnym úkonom, alebo navzájom súvisiacimi právnymi úkonmi, alebo za speňaženie podniku alebo časti podniku patrí správcovi odmena zo sumy výťažku nad 3 319, 39 EUR 14 % z výťažku.“
Po zohľadnení sumy výťažku za súbor dopravných prostriedkov (32.000,00 EUR) a odčítaní priradených pohľadávok proti podstate (1658,05 EUR) predstavuje základ pre určenie odmeny správcu sumu 30341,95 EUR, z toho odmena vo výške 14 % predstavuje sumu 4247,87 EUR.
V zmysle § 20ods. 1 písm. e) vyhlášky č. 665/2005 Z.z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o konkurze a reštrukturalizácii za speňaženie hnuteľnej veci alebo nehnuteľnosti vrátane bytu alebo nebytového priestoru, alebo viacerých hnuteľných vecí zapísaných do súpisu jednou položkou (jednou súpisovou zložkou majetku) patrí správcovi odmena z výťažku takto: a) zo sumy výťažku do 33, 19 eura 16 %, b) zo sumy výťažku nad 33, 19 eura 15 %, c) zo sumy výťažku nad 331, 94 eura 14 %, d) zo sumy výťažku nad 3 319, 39 eura 13 %,
Po zohľadnení sumy výťažku jednotlivých hnuteľných vecí (spolu 39274,76 Eur) a odčítaní priradených pohľadávok proti podstate (7761,55 Eur) predstavuje základ pre určenie odmeny správcu sumu 31513,21 Eur, pričom pri vypočítaní príslušného percenta z každého jednotlivého výťažku v zmysle uvedeného ustanovenia vyhlášky predstavuje odmena správcu spolu sumu vo výške 4372,62 Eur.
c) z predaja nevýrobnej časti podniku, patriacej do všeobecnej podstaty úpadcu získal správca výťažok vo výške 10 000,00 Eur.
V zmysle § 22 ods. 1 písm. e) vyhlášky č. 665/2005 Z.z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o konkurze a reštrukturalizácii „Za speňaženie súboru majetku jedným právnym úkonom, alebo navzájom súvisiacimi právnymi úkonmi, alebo za speňaženie podniku alebo časti podniku patrí správcovi odmena zo sumy výťažku nad 3 319, 39 EUR 14 % z výťažku.“
Po zohľadnení sumy výťažku (10000,00 EUR) a odčítaní priradených pohľadávok proti podstate (1978,56 EUR) predstavuje základ pre určenie odmeny správcu sumu 8021,44 EUR, z toho odmena vo výške 14 % predstavuje sumu 1123,00 EUR.
d) Zo speňaženia, resp. vymoženia pohľadávok získal správca výťažok spolu vo výške 910.421,29 Eur. Po zohľadnení sumy výťažku (910.421,29 EUR) a odčítaní priradených pohľadávok proti podstate (418.148,15 EUR) bola, v zmysle § 17 ods. 2 vyhlášky č. 665/2005 Z.z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o konkurze a reštrukturalizácii, správcovi vypočítaná odmena z výťažku za postúpené pohľadávky a vymožené pohľadávky z obchodného styku, a to vo výške 175,32 Eur a z výťažku za pohľadávku z titulu náhrady škody v zmysle § 17 ods. 3 vyhlášky č. 665/2005 Z.z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o konkurze a reštrukturalizácii a to vo výške 24.124,94 Eur pre všeobecnú podstatu a 5509,10 Eur pre oddelenú podstatu.
e) Zo speňaženie výrobnej časti podniku patriacej do oddelenej podstaty veriteľa LORICA, s.r.o. získal
správca výťažok spolu vo výške 30.000,00 Eur. V zmysle § 22 ods. 1 písm. e) vyhlášky č. 665/2005 Z.z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o konkurze a reštrukturalizácii za speňaženie súboru majetku jedným právnym úkonom, alebo navzájom súvisiacimi právnymi úkonmi, alebo za speňaženie podniku alebo časti podniku patrí správcovi odmena zo sumy výťažku nad 3 319, 39 EUR 14 % z výťažku. Po zohľadnení sumy výťažku (30.000,00 EUR) a odčítaní priradených pohľadávok proti podstate (5 600,52 EUR) predstavuje základ pre určenie odmeny správcu sumu 21 133,06 EUR, z toho odmena vo výške 14 % predstavuje sumu 3415,93 EUR.
f) Správca zabezpečil peňažné prostriedky spolu v hodnote 37.246,70 Eur. V zmysle v zmysle § 20
ods. 2 vyhlášky č. 665/2005 Z.z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o konkurze
a reštrukturalizácii Za speňaženie peňažných prostriedkov v mene euro ich zabezpečením alebo za
speňaženie peňažných prostriedkov v cudzej mene ich zabezpečením a výmenou za eurá patrí
správcovi odmena 1 % z výťažku, pričom odmena za zabezpečenie peňažných prostriedkov je tak
vo výške 372,47 Eur.
Celková odmena správcu potom predstavuje sumu 43.341,24 EUR (52.009,49 Eur s DPH), a ako pohľadávka proti podstate bola rozpočítaná medzi jednotlivé súpisové zložky majetku pre potreby stanovenia konkrétnych súm určených na uspokojenie nezabezpečených a zabezpečeného veriteľa.
6. Pomerné rozdelenie čistého výťažku zabezpečenému a nezabezpečeným veriteľom
Celkový čistý výťažok pripadajúci zabezpečenému veriteľov LORICA, s.r.o. je vo výške 105.507,81 Eur a výťažok pripadajúci na uspokojenie nezabezpečených veriteľov je vo výške 471.554,43 EUR. Vzhľadom na to, že veriteľ LORICA s.r.o. má zistenú pohľadávku nižšiu ako je čistý výťažok z oddelenej podstaty (22.317,65 Eur), zostávajúca časť výťažku po odpočítaní 100 % uspokojenia veriteľa LORICA, s.r.o. pripadá do všeobecnej podstaty (83.190,16 Eur). Celková suma pripadajúca na uspokojenie nezabezpečených veriteľov je tak vo výške 554.744,59 Eur, ktorá je po odpočítaní odhadovaných budúcich nákladov vo výške 494.744,59 Eur a bude medzi nich rozdelená nasledovne: viď priložená tabuľka.
Vzhľadom na to, že čistý výťažok určený na uspokojenie zabezpečeného veriteľa LORICA, s.r.o. prevyšoval prihlásenú zabezpečenú pohľadávku, zostatok výťažku po odpočítaní uspokojenia zabezpečenej pohľadávky /22.317,65 Eur/ správca presunul do výťažku určeného pre nezabezpečených veriteľov.
Pri rozdeľovaní výťažku zo všeobecnej podstaty správca počítal aj so zabezpečeným veriteľom Slovenská konsolidačná, a.s., ktorý bol zahrnutý do čiastkového rozvrhu pre nezabezpečených veriteľov, vzhľadom na to, že je možné predpokladať, že jeho pohľadávku nebude uspokojené z majetku oddelenej podstaty. Rovnako bola do rozvrhu zahrnutá celá pohľadávka veriteľa Southworth International LLC, napriek tomu, že v súčasnej dobe sa vedie na Okresnom súde v Trenčíne spor o odporovateľnosť. V prípade, že by výsledkom sporu bolo zníženie pohľadávky uvedeného veriteľa, peňažné prostriedky budú rozdelené medzi ostatných veriteľov.
Výťažok, ktorý vyšiel pre uvedených dvoch veriteľov nebude zatiaľ vyplatený.
Po ukončení speňažovania zostávajúceho majetku správca bezodkladne vyhotoví návrh končeného rozvrhu.
V prípade, že správca získa v prospech úpadcu výťažok neuvedený v tomto rozvrhu, alebo dôjde k uspokojeniu pohľadávok proti podstate v menšom rozsahu, alebo predpokladané budúce pohľadávky proti podstate nevzniknú, takýto zostatok správca rozdelí medzi veriteľov podľa rovnakých princípov, ako v tomto rozvrhu.
V Považskej Bystrici, dňa 03.08.2012
POHĽADÁVKY PROTI PODSTATE: