Prihlásiť sa

Prihlásenie pre registrovaných

Zabudli ste heslo? Reset hesla.

Konkurzy a reštrukturalizácie z Obchodného vestníka - Oznámenie č. 2K/23/2014

PIENSTAV a.s. v konkurze

  • Úpadca PIENSTAV a.s. v konkurze
    IČO: 00188034
    Levočská 27
    064 01  Stará Ľubovňa
  • Druh Zápisnica zo zasadnutia veriteľského výboru
  • Publikovaný v Obchodnom vestníku č. 40 z roku 2015 dňa 27.2.2015
  • Spisová značka - súd 2K/23/2014
  • Spisová značka - správca 2K/23/2014/S1565
Text

                                                                          Z Á P I S N I C A

                                                    z hlasovania veriteľského výboru spôsobom

 

 

Ú    Úpadca:                                  PIENSTAV a.s. v konkurze, so sídlom Levočská 27,

      064 01 Stará Ľubovňa, IČO: 00 188 034

 

 

Dátum hlasovania:                            23.02.2015

 

Prítomní členovia

veriteľského výboru:                1. JUNO DS s.r.o., so sídlom Lipová 17, Stará Ľubovňa, IČO: 36 501 522

2. SPIŠ JMD s.r.o., so sídlom Kamenárska4/7, Spišská Nová Ves, IČO: 36586005 zastúpená na základe udelenej plnej moci JUDr. Milošom Hnatom, advokátom, AK Tkáčska 2, 080 01 Prešov

3. Peter Fiľak, s miestom podnikania Janka Kráľa 5, Stará Ľubovňa, IČO: 30 615 500

 

Vo veci vyhláseného konkurzu na majetok úpadcu PIENSTAV a.s. v konkurze, so sídlom Levočská 27, 064 01 Stará Ľubovňa, IČO: 00 188 034, predseda veriteľského výboru úpadcu obdržal od správcu konkurznej podstaty úpadcu PIENSTAV a.s. v konkurze žiadosť o uloženie pokynu – speňaženie hnuteľného majetku zo dňa 14.01.2015. Na základe tejto skutočnosti predseda veriteľského výboru zvolal zasadnutie veriteľského výboru prípisom zo dňa 17.02.2015, a to na deň 23.02.2015. Uvedené zvolanie veriteľského výboru bolo zaslané na e-mailové adresy členov veriteľského výboru dňa 17.02.2015, ako aj doporučenou poštou.

Prezenčná listina prítomných členov veriteľského výboru tvorí neoddeliteľnú súčasť tejto zápisnice.

Predseda veriteľského výboru po nahliadnutí do prezenčnej listiny prítomných konštatuje, že veriteľský výbor je uznášania schopný z dôvodu, že z piatich členov veriteľského výboru sú prítomní na tomto zasadnutí traja členovia. Predseda veriteľského výboru úpadcu ďalej členom veriteľského výboru uviedol, že predmetom hlasovania na tomto zasadnutí veriteľského výboru bude hlasovanie o žiadosti správcu o udelenie záväzného pokynu zo dňa 14.01.2015, predmetom ktorého je speňaženie majetku úpadcu zapísaného do súpisu majetku Úpadcu (všeobecná podstata), ktorého súpis bol zverejnený v Obchodnom vestníku SR č. OV 115/2014  zo dňa 18.06.2014 pod podaním „K011523“ (ďalej v texte spoločne len ako „Hnuteľný majetok“). Zároveň uviedol, že návrhy správcu a teda žiadosť správcu im bola zaslaná e-mailom ako aj v prílohe zvolania tohto zasadnutia. 

 

           

 

Predseda veriteľského výboru navrhuje, aby členovia veriteľského výboru sa ústne vyjadrili k dvom alternatívam návrhu správcu konkurznej podstaty úpadcu na speňaženie majetku úpadcu. Po krátkej diskusii predseda veriteľského výboru navrhol hlasovať o alternatíve speňaženia majetku úpadcu č. I. v zmysle diskusie vyplývajúcich návrhov zmien danej alternatívy č. I. na speňaženie hnuteľného majetku úpadcu PIENSTAV a.s. v konkurze, a to v nasledovnom znení:

 

Majetok úpadcu PIENSTAV a.s. v konkurze zapísaný v súpise majetku úpadcu, ktorého súpis bol zverejnený v Obchodnom vestníku SR č. OV 115/2014 zo dňa 18.06.2014 pod podaním „K011523“ tvoriaci všeobecnú podstaty s výnimkou majetku všeobecnej podstaty, ktorý bol odobratý súdnym exekútorom pred vyhlásením konkurzu na majetok úpadcu sa bude speňažovať ponukovým konaním v zmysle ustanovenia § 92 ods. 1 písm. a/ ZKR, a to za nasledovných podmienok.

 

·      Ponukové konanie bude realizované v troch kolách, pričom úspešným bude záujemca, ktorý:

a)    v prvom kole ponukového konania ponúkne najvyššiu sumu, avšak len za predpokladu, že táto suma dosiahne minimálne 75 % súpisovej hodnoty, uvedenej v súpise majetku zverejnenom v Obchodnom vestníku SR,

b)   v druhom kole ponúkne najvyššiu sumu pod podmienkou, že táto bude predstavovať aspoň 50 % zo súpisovej hodnoty majetku,

c)    v treťom kole verejného ponukového konania ponúkne najvyššiu kúpnu cenu za ponúkaný majetok.

 

·        Výzva na predkladanie záväzných ponúk na odkúpenie Hnuteľného majetku Úpadcu bude zverejnená v Obchodnom vestníku SR s tým, že záväzné ponuky budú môcť záujemcovia podľa tejto výzvy predkladať priamo Správcovi na adresu jeho správcovskej kancelárie: HMG Recovery, k.s., Tkáčska 2, 080 01 Prešov do 20 kalendárnych dní od dňa zverejnenia výzvy (t.j. 1. dňom lehoty na predkladanie ponúk do verejného ponukového konania je kalendárny deň nasledujúci po kalendárnom dni, v ktorom dôjde k vydaniu Obchodného vestníka SR, v ktorom bude výzva na predkladanie ponúk zverejnená ),  do 15.30 hod.;  Na ponuky doručené po tomto termíne sa nebude prihliadať ! Správca je povinný po publikácii každého kola ponukového konania oboznámiť členov veriteľského výboru o publikácii ponukového konania, a to formou zaslania e-mailu najneskôr 5 deň po publikácii toho ktorého kola ponukového konania, a to na nasledovné e-maily: j.jacenikova@gmail.com, peterfilakml@gmail.com, infolinka@vszp.sk, jmdspis@post.sk, elmont.hc@centrum.sk.

 

·        Súčasťou zverejnenej výzvy na predkladanie záväzných ponúk na odkúpenie Hnuteľného majetku Úpadcu bude aj jeden termín obhliadky Hnuteľného majetku v objekte Úpadcu (v rámci prebiehajúceho kola).  Termín obhliadky Hnuteľného majetku bude Správcom určený tak, aby sa obhliadka konala medzi 8 až 15 kalendárnym dňom odo dňa zverejnenia výzvy na predkladanie ponúk v Obchodnom vestníku.   

 

 

·        Záujemcovia o kúpu majetku Úpadcu sú povinní v rámci nimi predkladaných záväzných ponúk splniť nasledovné podmienky ich pripustenia do vyhodnocovania záväzných ponúk správcom:

 

a)      Záväzná ponuka záujemcu musí byť najneskôr v posledný deň lehoty na predkladanie záväzných ponúk doručená v písomnej forme do správcovskej kancelárií správcu na adrese: HMG Recovery, k.s., Tkáčska 2, 080 01 Prešov, a to v uzatvorenej a nepriehľadnej obálke, ktorá bude označená nasledovným textom: „I. kolo – verejné ponukové konanie – PIENSTAV, a.s. –  hnuteľný majetok – NEOTVÁRAŤ.“;  ( Označenie kola sa bude meniť podľa  zverejnenia  toho, ktorého prebiehajúceho kola,  t.j.:  I., II., alebo III. kolo );

 

b)      Záväzná ponuka záujemcu musí obsahovať presné vymedzenie každej súpisovej zložky o ktorej kúpu má záujemca záujem osobitne  a to v členení:

b.1) označenie súpisovej zložky majetku číslom ... ;

b.2) popis súpisovej zložky .....; 

b.3) záujemcom navrhovaná kúpna cena pri každej súpisovej zložke osobitne ..... ;

 

c)      Záujemca sa v rámci predkladanej záväznej ponuky musí preukázať finančným krytím navrhovanej kúpnej ceny a zároveň najneskôr ku dňu skončenia lehoty na predkladanie záväzných ponúk musí zložiť v prospech účtu Úpadcu vedeného v peňažnom ústave (konkrétne číslo účtu bude zverejnené spolu s výzvou na predkladanie ponúk)  zálohu vo výške 500,00 €  (slovom:  päťsto eur) (ďalej aj ako len „Záloha“);

 

d)      Prílohou písomnej záväznej ponuky záujemcu o odkúpenie predmetu predaja musí byť aj doklad, ktorým záujemca preukáže zaplatenie Zálohy ako i doklad o spôsobilosti záujemcu pokryť po finančnej stránke ním navrhovanú kúpnu cenu. Označená Záloha bude v prípade neúspechu záujemcu v ponukovom konaní vrátená záujemcovi späť do 10 pracovných dní odo dňa vyhodnotenia verejného ponukového konania Správcom, a to priamo na bankový účet označený na tento účel záujemcom v jeho záväznej ponuke;

                

e)      Súčasťou záujemcom predkladanej záväznej ponuky musí byť okrem vyššie uvedeného v prípade právnických osôb výpis z obchodného registra SR, či iného registra podľa osobitného predpisu, pokiaľ je v ňom záujemca registrovaný a v prípade fyzických osôb notárom overená fotokópia občianskeho preukazu, či cestovného dokladu;

 

f)        Kúpna cena navrhovaná záujemcom ako odplata za nadobudnutie predmetu speňažovania musí byť v záväznej ponuke záujemcu určená v štruktúre:

f.1) navrhovaná kúpna cena bez dane z pridanej hodnoty,

f.2) navrhovaná kúpna cena vrátane dane z pridanej hodnoty;

 

·          Po uplynutí lehoty na predkladanie záväzných ponúk zrealizuje Správca najneskôr do                                5 pracovných dní otváranie obálok so záväznými ponukami za osobnej účasti predsedu veriteľského výboru, o ktorého presnom termíne a mieste konania Správca upovedomí každého záujemcu, ktorý o to požiada formou e-mailu na e-mailovej adrese Správcu: rhudak@hmg.sk, alebo samostatnou písomnou žiadosťou, doručenými Správcovi najneskôr v posledný deň lehoty na predkladanie záväzných ponúk. Všetky ponuky otvorí Správca za osobnej účasti predsedu veriteľského výboru, o čom Správca vyhotoví úradný záznam.

 

·          Po zrealizovaní otvárania obálok Správca vykoná vyhodnotenie predložených záväzných ponúk, a to najneskôr do 5 pracovných dní od dňa otvárania obálok podľa predchádzajúceho bodu, pričom Správca v rámci vyhodnotenia spracuje odporučenie, v ktorom označí najvýhodnejšiu záväznú ponuku v zmysle nasledovných kritérií:

 

  • Výška záujemcom navrhovanej kúpnej ceny,
  • Splatnosť záujemcom navrhovanej kúpnej ceny.

     

    ·          V prípade, ak by došlo k situácii, že na konkrétnu súpisovú zložku budú do kancelárie Správcu doručené viaceré ponuky s rovnakou navrhnutou kúpnou cenou, Správca  dotknutých záujemcov písomne vyzve na aktualizáciu ponúk v lehote 5 dní odo dňa doručenia výzvy. 

     

    ·          Následne Správca predloží svoje vyhodnotenie verejného ponukového konania príslušnému orgánu v zmysle ustanovení ZKR na zaujatie stanoviska v podobe udelenia súhlasu, či nesúhlasu s realizáciou speňaženia predmetu predaja Správcom v prospech záujemcu, ktorého záväznú ponuku Správca označil za výhodnú, pričom platí, že Správca môže označiť za výhodné aj viac ako jednu záväznú ponuku a v takom prípade je príslušný orgán oprávnený vybrať si niektorú, zo Správcom označených záväzných ponúk.

     

    ·          V prípade, že príslušný orgán v zmysle príslušných ustanovení  ZKR udelí Správcovi súhlas na speňaženie predmetu predaja v prospech konkrétneho záujemcu, ktorého ponuka bola Správcom označená za výhodnú, tak Správca zrealizuje všetky právne úkony potrebné k realizácií speňaženia predmetu predaja v prospech záujemcu odsúhlaseného príslušným orgánom (veriteľským výborom).

     

    ·          V prípade, že záujemca, ktorého ponuka bola Správcom označená za výhodnú a príslušným orgánom v zmysle príslušných ustanovení ZKR odsúhlasená, odmietne uzatvoriť so správcom právne úkony potrebné k speňaženiu predmetu predaja v jeho prospech alebo uhradiť Správcovi záujemcom navrhnutú kúpnu cenu, tak platí, že Správca je oprávnený ponechať si záujemcom zloženú Zálohu ako sankciu pre porušenie podmienok verejného ponukového konania.

     

    ·          Veriteľský výbor úpadcu si zároveň v každom kole ponukového konania vyhradzuje právo odmietnuť všetky predložené záväzné ponuky v prípade, že ich po zohľadnení ich vlastnej odbornej starostlivosti bude považovať za nevýhodné; a v takom prípade Správca nerealizuje vyhodnotenie dotknutých ponúk a vykoná len úkony smerujúce k vráteniu Záloh zložených záujemcami na dotknutom kole verejného ponukového konania.

     

     

    Výsledky hlasovania:

    za:                   3 hlasy

    proti:               0 hlasov

    zdržal sa:        0 hlasov

     

     

    Bolo prijaté uznesenie:

     

    „Veriteľský výbor udeľuje správcovi konkurznej podstaty úpadcu PIENSTAV a.s. v konkurze záväzný pokyn na predaj majetku úpadcu PIENSTAV a.s. v konkurze zapísaný v súpise majetku úpadcu, ktorého súpis bol zverejnený v Obchodnom vestníku SR č. OV 115/2014 zo dňa 18.06.2014 pod podaním „K011523“ tvoriaci všeobecnú podstaty s výnimkou majetku všeobecnej podstaty ktorí bol odobratý súdnym exekútorom pred vyhlásením konkurzu na majetok úpadcu sa bude speňažovať ponukovým konaním v zmysle ustanovenia § 92 ods. 1 písm. a/ ZKR, pričom podmienky ponukového konania sú nasledovné:

     

    ·      Ponukové konanie bude realizované v troch kolách, pričom úspešným bude záujemca, ktorý:

    d)   v prvom kole ponukového konania ponúkne najvyššiu sumu, avšak len za predpokladu, že táto suma dosiahne minimálne 75 % súpisovej hodnoty, uvedenej v súpise majetku zverejnenom v Obchodnom vestníku SR,

    e)    v druhom kole ponúkne najvyššiu sumu pod podmienkou, že táto bude predstavovať aspoň 50 % zo súpisovej hodnoty majetku,

    f)     v treťom kole verejného ponukového konania ponúkne najvyššiu kúpnu cenu za ponúkaný majetok.

     

    ·        Výzva na predkladanie záväzných ponúk na odkúpenie Hnuteľného majetku Úpadcu bude zverejnená v Obchodnom vestníku SR s tým, že záväzné ponuky budú môcť záujemcovia podľa tejto výzvy predkladať priamo Správcovi na adresu jeho správcovskej kancelárie: HMG Recovery, k.s., Tkáčska 2, 080 01 Prešov do 20 kalendárnych dní od dňa zverejnenia výzvy (t.j. 1. dňom lehoty na predkladanie ponúk do verejného ponukového konania je kalendárny deň nasledujúci po kalendárnom dni, v ktorom dôjde k vydaniu Obchodného vestníka SR, v ktorom bude výzva na predkladanie ponúk zverejnená ),  do 15.30 hod.;  Na ponuky doručené po tomto termíne sa nebude prihliadať ! Správca je povinný po publikácii každého kola ponukového konania oboznámiť členov veriteľského výboru o publikácii ponukového konania, a to formou zaslania e-mailu najneskôr 5 deň po publikácii toho ktorého kola ponukového konania, a to na nasledovné e-maily: j.jacenikova@gmail.com, peterfilakml@gmail.com, infolinka@vszp.sk, jmdspis@post.sk, elmont.hc@centrum.sk.

     

    ·        Súčasťou zverejnenej výzvy na predkladanie záväzných ponúk na odkúpenie Hnuteľného majetku Úpadcu bude aj jeden termín obhliadky Hnuteľného majetku v objekte Úpadcu (v rámci prebiehajúceho kola).  Termín obhliadky Hnuteľného majetku bude Správcom určený tak, aby sa obhliadka konala medzi 8 až 15 kalendárnym dňom odo dňa zverejnenia výzvy na predkladanie ponúk v Obchodnom vestníku.   

     

     

    ·        Záujemcovia o kúpu majetku Úpadcu sú povinní v rámci nimi predkladaných záväzných ponúk splniť nasledovné podmienky ich pripustenia do vyhodnocovania záväzných ponúk správcom:

     

    g)      Záväzná ponuka záujemcu musí byť najneskôr v posledný deň lehoty na predkladanie záväzných ponúk doručená v písomnej forme do správcovskej kancelárií správcu na adrese: HMG Recovery, k.s., Tkáčska 2, 080 01 Prešov, a to v uzatvorenej a nepriehľadnej obálke, ktorá bude označená nasledovným textom: „I. kolo – verejné ponukové konanie – PIENSTAV, a.s. –  hnuteľný majetok – NEOTVÁRAŤ.“;  ( Označenie kola sa bude meniť podľa  zverejnenia  toho, ktorého prebiehajúceho kola,  t.j.:  I., II., alebo III. kolo );

     

    h)      Záväzná ponuka záujemcu musí obsahovať presné vymedzenie každej súpisovej zložky o ktorej kúpu má záujemca záujem osobitne  a to v členení:

    b.1) označenie súpisovej zložky majetku číslom ... ;

    b.2) popis súpisovej zložky .....; 

    b.3) záujemcom navrhovaná kúpna cena pri každej súpisovej zložke osobitne ..... ;

     

    i)        Záujemca sa v rámci predkladanej záväznej ponuky musí preukázať finančným krytím navrhovanej kúpnej ceny a zároveň najneskôr ku dňu skončenia lehoty na predkladanie záväzných ponúk musí zložiť v prospech účtu Úpadcu vedeného v peňažnom ústave (konkrétne číslo účtu bude zverejnené spolu s výzvou na predkladanie ponúk)  zálohu vo výške 500,00 €  (slovom:  päťsto eur) (ďalej aj ako len „Záloha“);

     

    j)        Prílohou písomnej záväznej ponuky záujemcu o odkúpenie predmetu predaja musí byť aj doklad, ktorým záujemca preukáže zaplatenie Zálohy ako i doklad o spôsobilosti záujemcu pokryť po finančnej stránke ním navrhovanú kúpnu cenu. Označená Záloha bude v prípade neúspechu záujemcu v ponukovom konaní vrátená záujemcovi späť do 10 pracovných dní odo dňa vyhodnotenia verejného ponukového konania Správcom, a to priamo na bankový účet označený na tento účel záujemcom v jeho záväznej ponuke;

                    

    k)      Súčasťou záujemcom predkladanej záväznej ponuky musí byť okrem vyššie uvedeného v prípade právnických osôb výpis z obchodného registra SR, či iného registra podľa osobitného predpisu, pokiaľ je v ňom záujemca registrovaný a v prípade fyzických osôb notárom overená fotokópia občianskeho preukazu, či cestovného dokladu;

     

    l)        Kúpna cena navrhovaná záujemcom ako odplata za nadobudnutie predmetu speňažovania musí byť v záväznej ponuke záujemcu určená v štruktúre:

    f.1) navrhovaná kúpna cena bez dane z pridanej hodnoty,

    f.2) navrhovaná kúpna cena vrátane dane z pridanej hodnoty;

     

    ·          Po uplynutí lehoty na predkladanie záväzných ponúk zrealizuje Správca najneskôr do                                5 pracovných dní otváranie obálok so záväznými ponukami za osobnej účasti predsedu veriteľského výboru, o ktorého presnom termíne a mieste konania Správca upovedomí každého záujemcu, ktorý o to požiada formou e-mailu na e-mailovej adrese Správcu: rhudak@hmg.sk, alebo samostatnou písomnou žiadosťou, doručenými Správcovi najneskôr v posledný deň lehoty na predkladanie záväzných ponúk. Všetky ponuky otvorí Správca za osobnej účasti predsedu veriteľského výboru, o čom Správca vyhotoví úradný záznam.

     

    ·          Po zrealizovaní otvárania obálok Správca vykoná vyhodnotenie predložených záväzných ponúk, a to najneskôr do 5 pracovných dní od dňa otvárania obálok podľa predchádzajúceho bodu, pričom Správca v rámci vyhodnotenia spracuje odporučenie, v ktorom označí najvýhodnejšiu záväznú ponuku v zmysle nasledovných kritérií:

     

  • Výška záujemcom navrhovanej kúpnej ceny,
  • Splatnosť záujemcom navrhovanej kúpnej ceny.

     

    ·          V prípade, ak by došlo k situácii, že na konkrétnu súpisovú zložku budú do kancelárie Správcu doručené viaceré ponuky s rovnakou navrhnutou kúpnou cenou, Správca  dotknutých záujemcov písomne vyzve na aktualizáciu ponúk v lehote 5 dní odo dňa doručenia výzvy. 

     

    ·          Následne Správca predloží svoje vyhodnotenie verejného ponukového konania príslušnému orgánu v zmysle ustanovení ZKR na zaujatie stanoviska v podobe udelenia súhlasu, či nesúhlasu s realizáciou speňaženia predmetu predaja Správcom v prospech záujemcu, ktorého záväznú ponuku Správca označil za výhodnú, pričom platí, že Správca môže označiť za výhodné aj viac ako jednu záväznú ponuku a v takom prípade je príslušný orgán oprávnený vybrať si niektorú, zo Správcom označených záväzných ponúk.

     

    ·          V prípade, že príslušný orgán v zmysle príslušných ustanovení  ZKR udelí Správcovi súhlas na speňaženie predmetu predaja v prospech konkrétneho záujemcu, ktorého ponuka bola Správcom označená za výhodnú, tak Správca zrealizuje všetky právne úkony potrebné k realizácií speňaženia predmetu predaja v prospech záujemcu odsúhlaseného príslušným orgánom (veriteľským výborom).

     

    ·          V prípade, že záujemca, ktorého ponuka bola Správcom označená za výhodnú a príslušným orgánom v zmysle príslušných ustanovení ZKR odsúhlasená, odmietne uzatvoriť so správcom právne úkony potrebné k speňaženiu predmetu predaja v jeho prospech alebo uhradiť Správcovi záujemcom navrhnutú kúpnu cenu, tak platí, že Správca je oprávnený ponechať si záujemcom zloženú Zálohu ako sankciu pre porušenie podmienok verejného ponukového konania.

     

    ·          Veriteľský výbor úpadcu si zároveň v každom kole ponukového konania vyhradzuje právo odmietnuť všetky predložené záväzné ponuky v prípade, že ich po zohľadnení ich vlastnej odbornej starostlivosti bude považovať za nevýhodné; a v takom prípade Správca nerealizuje vyhodnotenie dotknutých ponúk a vykoná len úkony smerujúce k vráteniu Záloh zložených záujemcami na dotknutom kole verejného ponukového konania.“

     

     

    V Starej Ľubovni, dňa 23.02.2015  

     

                                                                                                                                                                                                                                                                                    ____________________________________                                                                                                                                              JUNO DS, s.r.o.

                                                                 v mene spoločnosti koná Mgr. Janka Jaceníková, konateľ spoločnosti