Prihlásiť sa

Prihlásenie pre registrovaných

Zabudli ste heslo? Reset hesla.

Konkurzy a reštrukturalizácie z Obchodného vestníka - Oznámenie č. 29K/39/2009

FISO s.r.o. v konkurze

  • Úpadca FISO s.r.o. v konkurze
    IČO: 31421377
    Košariská 269
    90615  Košariská
  • Druh Zverejnenie návrhu konečného výťažku zo všeobecnej podstaty
  • Publikovaný v Obchodnom vestníku č. 64 z roku 2015 dňa 2.4.2015
  • Spisová značka - súd 29K/39/2009
  • Spisová značka - správca 29K/39/2009 S628
Text

Návrh konečného rozvrhu výťažku podľa § 101 ZKR

1. Všeobecne o priebehu konkurzu

   Uznesením Okresného súdu v Trenčíne č. k. 29K/39/2009-13231 zo dňa 11.09.2009, bol na spoločnosť FISO s. r. o. so sídlom 906 15 Košariská 269, IČO: 31 421 377 vyhlásený konkurz /ďalej aj „úpadca“/, pričom za správcu bol ustanovený JUDr. Róbert Fatura, so sídlom kancelárie Centrum 18/23, 017 01 Považská Bystrica /ďalej aj „správca“/. Toto uznesenie bolo publikované v Obchodnom vestníku č. 180B/2009 zo dňa 18.09.2009.

V súlade s § 73 a nasl. Zákona č. 7/2005 Z.z. o konkurze a reštrukturalizácii v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZKR“) správca zabezpečil zistenie, zaistenie a spísanie majetku patriaceho úpadcovi, pričom zistený majetok spísal do súpisu všeobecnej podstaty, ako i do súpisu oddelenej podstaty, ktorý bol v súdom stanovenej lehote zverejnený v Obchodnom vestníku č. 221B/2009 dňa 16.11.2009 a v ďalších následných doplneniach a zmenách.

              V konkurznom konaní boli v zákonnej 45-dňovej lehote prihlásené najmä nezabezpečené pohľadávky. Zo strany dvoch veriteľov bolo uplatnené aj zabezpečovacie právo. Ide o veriteľov:

  1. LORICA, s.r.o., Pri starej prachárni 14, Bratislava, IČO: 36 833 851,
  2. Daňové riaditeľstvo SR Banská Bystrica, Daňový úrad Myjava, Námestie M. R. Štefánika 560/6, Myjava, IČO: 00634816.

 

Každý zo zabezpečených veriteľov má svoju pohľadávku zabezpečenú rozdielnym majetkom úpadcu.

 

      V súlade s § 34 ods.1 ZKR správca uverejnením oznamu v Obchodnom vestníku č. 208B/2009 zo dňa 28.10.2009 v zákonnej lehote zvolal prvú schôdzu veriteľov, ktorej termín konania určil na deň 07.12.2009 o 11.00 hod. v sídle úpadcu v Košariskách š. 269. Na tejto schôdzi bol hlasovaním zúčastnených veriteľov zvolený 5-členný veriteľský výbor v nasledujúcom zložení: 

 

1. Sociálna poisťovňa so sídlom v Bratislave, Ul. 29.augusta 8-10, Bratislava, IČO: 30 807484

2. S. L. HANZA, s.r.o., Pod Kalváriou 945/44, Topoľčany, IČO: 35 941 073

3. Ing. Milan Slamka - S. L. Hanza, Pod Kalváriou 945/44, Topoľčany, IČO:33 677 735

4. Roman Merašický - Nábytok, , Poľovnícka 347/23, Továrniky, IČO: 33 677 913

5. EUROFOAM HUNGARY, Kft. Pf.16,Gyártelep 3792, Sajobábony, Maďarsko

 

            V súlade s § 38  ods.1 ZKR sa následne po ukončení prvej schôdze veriteľov o 12.00 hod. uskutočnilo prvé zasadnutie veriteľského výboru, na ktorom bol za predsedu veriteľského výboru zvolený veriteľ S. L. HANZA, s.r.o., Pod Kalváriou 945/44, Topoľčany, IČO: 35 941 073.

Uznesením č. k. 29K/39/2009 zo dňa 14.03.2011 Okresný súd Trenčín povolil vstup nového veriteľa Slovenská konsolidačná, a. s., so sídlom Cintorínska 21, 814 99 Bratislava, IČO: 35 776 005, do konkurzného konania namiesto pôvodného veriteľa SR - Daňové riaditeľstvo SR, Daňový úrad Myjava, IČO: 00 634 816. Uznesenie bolo zverejnené v Obchodnom vestníku č. 55B/2011 dňa 21.03.2011, čím od tohto dňa zaniklo podľa § 27 ods. 2 ZKR postavenie účastníka konkurzného konania SR - Daňové riaditeľstvo SR, Daňový úrad Myjava v rozsahu postúpenej pohľadávky.

Okresný súd Trenčín uznesením č.k. 29K/39/2009-1988 zo dňa 19.02.2013 potvrdil prevod pohľadávok, ktoré sú vedené v konečnom zozname pohľadávok pod č. 459/1 až 473/15, z veriteľa Sociálna poisťovňa so sídlom Ul. 29. augusta 8 a 10, 813 63 Bratislava, IČO 30 807 484 na veriteľa Slovenská konsolidačná, a.s. so sídlom Cintorínska 21, 814 99 Bratislava, IČO 35 776 005. Uznesenie nadobudlo právoplatnosť dňa 14.03.2013. V nadväznosti na uvedené bol správca nútený zvolať schôdzu veriteľov a zvoliť nového člena veriteľského výboru namiesto veriteľa Sociálna poisťovňa. Novým členom veriteľského výboru sa stal veriteľ Slovenská konsolidačná, a.s..  

Okresný súd Trenčín uznesením č. k. 29K/39/2009-1996 zo dňa 28.02.2013 potvrdil prevod pohľadávok z pôvodného veriteľa Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s. so sídlom Mamateyova 17, 850 05 Bratislava, IČO 35 937 874 na veriteľa Slovenská konsolidačná, a.s. so sídlom Cintorínska 21, 814 99 Bratislava, IČO 35 776 005, a to v rozsahu postúpenej pohľadávky vo výške 81 293,33 eura a v časti príslušenstva vo výške 5,- eur, ktorá je vedená v konečnom zozname pohľadávok pod č. 581/8. Uznesenie nadobudlo právoplatnosť dňa 23.03.2013.

Okresný súd Trenčín uznesením č. k. 29K/39/2009-2078 zo dňa 21.07.2014 povolil vstup obchodnej spoločnosti Metsä Wood CZ s.r.o. so sídlom Skály 215, 763 62 Tlumačov, Česká republika, IČ 485 28 226, do konkurzného konania ako novému veriteľovi časti pohľadávky pôvodného veriteľa Finnforest Slovensko, s.r.o. v likvidácii so sídlom Šoltésovej 14, 811 08 Bratislava, IČO 17 308 127, ktorá je vedená v konečnom zozname pohľadávok pod č. 108/1, a to v rozsahu istiny vo výške 802,44 eura spolu s úrokom z omeškania vo výške 100,25 eura. Uznesenie nadobudlo právoplatnosť dňa 14.08.2014.

V súvislosti s konkurzným konaním sa viedli dve súdne konania, a to súdne konanie o odporovateľnosť právneho úkonu na Okresnom súde Trenčín sp. zn. 39Cbi/70/2010, ktoré skončilo Rozsudkom zo dňa 10.03.2014 a súdne konanie o zaplatenie poistného plnenia na Okresnom súde Bratislava I. sp. zn. 4C/262/2010, v rámci ktorého bolo dňa 03.02.2015 požiadané o zmenu účastníka konania na strane navrhovateľa, a to vzhľadom na speňaženie pohľadávky, ktoré je predmetom konania. Uznesenie o zmene účastníka konania nebolo doposiaľ správcovi doručené, avšak vzhľadom na právne skutočnosti, ktoré nastali je možné skonštatovať, že súdne konanie bolo vo vzťahu k úpadcovi ukončené.                                           

 

2. Speňažovanie

1) Dňa 17.12.2009 sa v sídle správcu  konalo zasadnutie veriteľského výboru, na ktorom bol schválený plán speňaženia v zmysle ktorého bolo úmyslom správcu od začiatku konkurzu speňažiť majetok úpadcu formou predaja podniku, teda speňažiť celý majetok podliehajúci konkurzu jedným právnym úkonom. Táto alternatíva speňažovania sa od počiatku javila ako najvhodnejšia, a to tak z hľadiska časového, ako aj z hľadiska možnosti dosiahnuť čo najvyšší výťažok. V zmysle uvedeného uložil veriteľský výbor na svojom zasadnutí v sídle správcu správcovi  Uznesením č. 3/12/09VV zo dňa 17.12.2009 záväzný pokyn, na základe ktorého bol správca povinný speňažiť majetok úpadcu ako podnik formou verejného ponukového konania podľa ust. 92 ods. 1 písm. d) ZKR za podmienok ktoré správca opísal v pláne speňaženia a žiadosti o udelenie záväzného pokynu. Okrem speňažovania majetku úpadcu ako celku bolo predmetom uvedeného zasadnutia VV taktiež schvaľovanie postupu speňaženia hnuteľných vecí a zásob, ktorých kvalita a hodnota bola ohrozená ďalším prípadným skladovaním v sídle úpadcu, pričom VV uložil správcovi Uznesením č. 4/12/09VV záväzný pokyn na realizáciu predaja dopravných prostriedkov, zásob a nedokončenej výroby, a to tak, že prijme ponuky záujemcov o daný majetok. V nadväznosti na uvedené uznesenie správca prijal ponuku spoločnosti KRON SK, s.r.o., Dolné Suroviny 996/1, Senica 905 01, IČO: 36 256 561 na kúpu časti nedokončenej výroby a dňa 11.01.2010 uzavrel s uvedenou spoločnosťou kúpnu zmluvu, pričom kúpna cena bola stanovená vo výške 2.910,64 Eur. Následne správca prijal ponuku spoločnosti STAVALEX, spol. s r.o., Hradská 63, 821 07 Bratislava, IČO: 35 757 698 na kúpu dopravných prostriedkov a dňa 11.01.2010 uzavrel kúpnu zmluvu a odovzdal dopravné prostriedky kupujúcemu. Súbor dopravných prostriedkov bol predaný za sumu 32.000,00 Eur.

2) Po udelení záväzného pokynu na speňažovanie podniku úpadcu ako celku, správca vyhlásil dňa 05.01.2010 I. kolo verejného ponukového konania v zmysle schválených podmienok. Do I. kola ponukového konania sa neprihlásil žiadny záujemca. V nadväznosti na to správca dňa 05.02.2010 vyhlásil II. kolo verejného ponukového konania, avšak toto kolo bolo taktiež neúspešné. Vzhľadom na dve neúspešné  verejné ponukové konania bol správcovi na zasadnutí VV dňa 14.04.2010 Uznesením č. 1/04/10VV uložený záväzný pokyn na speňažovanie, ktorým bol zmenený pôvodný plán speňažovania tak, že majetok sa bude predávať ako podnik, resp. časti podniku, resp. súbor vecí a práv, resp. jednotlivé veci. Správca postupoval v súlade so záväzným pokynom a dňa 28.4.2010 vyhlásil verejné ponukové konanie na predaj podniku, resp. častí podniku, resp. súboru vecí a práv, resp. jednotlivých vecí. Do tohto kola verejného ponukového konania boli doručené ponuky troch záujemcov, pričom veriteľským výborom bola schválená jedna ponuka záujemcu, a to ponuka spoločnosti FACTOR ASSET MANAGEMANT GROUP, a.s., Čelakovského 2, 811 03 Bratislava, IČO: 35 851 996  na kúpu súboru všetkých pohľadávok úpadcu za kúpnu cenu, resp. odplatu za odstúpenie vo výške 4370,00 Eur. Uvedenou zmluvou boli postúpené všetky dovtedajšie pohľadávky úpadcu, okrem pohľadávky dlžníka B. G. Interier, s.r.o., Brezová pod Bradlom, vyplývajúcej z neuhradeného nájomného fakturovaného faktúrou č. 32009 zo dňa 15.10.2009, splatnou dňa 30.10.2009 vo výške 197,50 Eur, ktorá bola v celom rozsahu vymožená správcom a časti pohľadávky dlžníka B. G. Interier, s.r.o., Brezová pod Bradlom, vyplývajúcej z neuhradeného nájomného fakturovaného faktúrou č. 22009 zo dňa 23.10.2009, splatnou dňa 30.10.2009 vo výške 197,50 Eur, ktorá bola čiastočne vymožená správcom, a to vo výške 102,50 Eur.

3) Z dôvodu škodovej udalosti, požiaru, ktorý postihol majetok úpadcu dňa 12.06.2010 bol upravený plán speňažovania, pričom dňa 16.06.2010 bol správcovi udelený záväzný pokyn na predaj hnuteľných vecí, ktoré neboli poškodené požiarom, a to tak, že dňa 29.06.2010 sa uskutoční v sídle úpadcu priamy predaj. Priameho predaja sa zúčastnilo spolu sedem záujemcov, pričom správca uzatvoril sedem kúpnych zmlúv, a to nasledovne:

- kupujúci Stanislav Kvaššay, Slovenských Partizánov 1130/50, 017 01 Považská Bystrica, hnuteľné veci zapísané v zozname pod č. 8/1, 10, 13, 16, 28, 82 za  kúpnu cenu 1.297,10 Eur

- kupujúci Pavol Dubovan, Orlové 1318, 017 01 Považská Bystrica, hnuteľné veci zapísané v zozname pod č. 29, 74, 93, 120, 126, 67, 76,  94, 95, 127 za  kúpnu cenu 204,68 Eur

- kupujúci Martin Lašo, nar. 01.04.1978,Kukučínova 794/33, 018 61 Beluša, hnuteľné veci zapísané v zozname pod č. 125 za  kúpnu cenu 35,70 Eur

- kupujúci Ján Kondrla INTERIER-ŠTUDIO 999, Južná 8, 949 01 Nitra, IČO: 41438515, hnuteľné veci zapísané v zozname pod č. 6/4, 21/2, 12/3, 82, 95, 95 za  kúpnu cenu 1.111,46 Eur

- kupujúci PERAGA, s.r.o., Hlavná 1, 951 62 Nevidzany, IČO: 36 710 237 hnuteľné veci zapísané v zozname pod č. 15, 1, 2, 3, 4, 5, 27, 185 za  kúpnu cenu 18.802,00 Eur

- kupujúci Pavol Bašnár, nar.: 10.07.1960, 906 14 Bukovec č. 160 hnuteľné veci zapísané v zozname pod č. 12/1 za  kúpnu cenu 357,00 Eur

- kupujúci Ing. Peter Kolbík TRACHEA, Mojmírova 2101/4, 955 01 Topoľčany, IČO: 33 132 810 hnuteľné veci zapísané v zozname pod č. 7, 8/2, 12/2, 19, 20/1, 20/2, 22, 26, 75, 77, 78, 80, 82, 83, 85, 87, 95, 96, 97, 98, 101, 102, 186, 187, 188, 189, 190 za  kúpnu cenu 3.058,30 Eur

Vzhľadom na to, že uvedeným priamym predajom neboli predaní všetky hnuteľné veci, správca v zmysle Záväzného pokynu 2/07/10VV vyhlásil dňa 13.07.2010 druhé kolo ponukového konania na predaj hnuteľných vecí, a to prostredníctvom písomných ponúk záujemcov v lehote a za podmienok stanovených v pokyne. Do tohto kola verejného ponukového konania bolo doručených päť ponúk, pričom tieto boli schválené veriteľským výborom dňa 11.8.2010 Uznesením č. 2/08/10VV nasledovne:

- kupujúci Stanislav Kvaššay, Slovenských Partizánov 1130/50, Považská Bystrica, IČO: 37 719 009

hnuteľné veci zapísané v zozname pod č. 6/2, 6/3, 14, 26, 31, 58/2, 75, 81, 90, 101, 123, 143 za kúpnu cenu 1.209,34 Eur

- kupujúci KRON SK s.r.o., Dolné Suroviny 996/1, 905 01 Senica, IČO: 36 256 561, hnuteľné veci zapísané v zozname pod č. 11, 33, 58/1, 77, 84, 87, 91, 95, 96, 121, 136 za kúpnu cenu 431,97 Eur

- kupujúci Ján Kondrla INTERIER - ŠTUDIO 9.9.9, Južná 8, 949 01 Nitra, IČO: 41 438 515, hnuteľné veci zapísané v zozname pod č. 17, 71, 119 za kúpnu cenu 4.165,00 Eur

- kupujúci Ing. Peter Kolbík TRACHEA, Mojmírova 2101/4, 955 01 Topoľčany, IČO: 33 132 810

hnuteľné veci zapísané v zozname pod č. 6/1, 30 za kúpnu cenu 1.035,30 Eur

- kupujúci Roľnícke družstvo Košariská, 906 15 Košariská 78, IČO: 00 613 908 hnuteľné veci zapísané v zozname č. 137 (2kusy) za kúpnu cenu 714,00 Eur

            Zostávajúce hnuteľné veci boli v zmysle záväzného pokynu prijatého dňa 11.8.2010 Uznesením č. 3/08/10VV predmetom III. Kola verejného ponukového konania vyhláseného správcom dňa 22.09.2010 Do tohto kola boli doručené dve ponuky záujemcov, ktoré boli schválené veliteľským výborom dňa 9.11.2010 Uznesením č. 01/11/10 VV nasledovne:

- kupujúci KRON SK s.r.o., Dolné Suroviny 996/1, 905 01 Senica, IČO: 36 256 561, hnuteľné veci zapísané v zozname pod č. 18, 70, 80, 142, 143 za kúpnu cenu 476,00 Eur

- kupujúci Ivan Kvaššay - EURO, SNP 1434/21, 017 01 Považská Bystrica, IČO: 35 230 703, hnuteľné veci zapísané v zozname pod č. 23 za kúpnu cenu 47,60 Eur

            Dňa 21.12.2010 bolo v zmysle pokynu udeleného dňa 09.11.2010 Uznesením č. 3/11/10VV vyhlásené IV. kolo verejného ponukového konania na zostávajúce hnuteľné veci, ktoré bolo vyhodnotené na zasadnutí veriteľského výboru dňa 21.01.2011 Uznesením č. 1/01/11 VV nasledovne:

- kupujúci JUDr. Ján Konečník, 916 16 Krajné 668, nar. 21.01.1973, hnuteľná veci zapísaná v zozname pod č.32 za kúpnu cenu 2.064,00 Eur

            Ďalšie kolo ponukového konania (V.) na predaj hnuteľných vecí bolo vyhlásené dňa 11.02.2011 v zmysle pokynu č. 1/11/2011 udeleného Uznesením č. 3/11/10VV, pričom vyhodnotenie bolo uskutočnené prostredníctvom Záväzného pokynu č. 1/03/2011 zo dňa 31.3.2011, a to nasledovne:

- kupujúci Vladimír Herák, 906 15 Košariská 152, hnuteľné veci zapísané v zozname pod č. 137, 138, 139, 140 za kúpnu cenu 1000,00 Eur

- kupujúci PERAGA, s.r.o., Hlavná 1, 951 62 Nevidzany, IČO: 36 710 237, hnuteľné veci zapísané v zozname pod č. 79, 99, 100 za kúpnu cenu 35,00 Eur

            Dňa 31.03.2011 bolo vyhlásené VI. kolo ponukového konania na predaj hnuteľných vecí, a to v zmysle Záväzného pokynu č. 2/03/2011 zo dňa 31.3.2011.  Ponukové konanie bolo vyhodnotené na základe Záväzného pokynu č. 1/05/11VV zo dňa 10.05.2011 nasledovne:

- kupujúci Emil Krajčík Agro, s.r.o., Dlhá 1424/47, 905 01 Senica, IČO: 44 222 947, hnuteľné veci zapísané v zozname pod č. 9/2, 24, 25, 61, 65, 69, 72, 76, 98, 117, 118, 128, 141 za kúpnu cenu 326,80 Eur

- kupujúci Ivan Kvaššay - EURO, SNP 1434/21, Považská Bystrica, IČO: 35 230 70 hnuteľné veci zapísané v zozname pod č. 9/1 za kúpnu cenu 50,00 Eur

4) Z dôvodu škodovej udalosti, požiaru, ktorý postihol majetok úpadcu dňa 12.06.2010 bol upravený plán speňažovania aj v súvislosti s nehnuteľným majetkom úpadcu, pričom v Zmysle záväzného pokynu č. 1/08/2010VV správca vyhlásil verejné ponukové konanie na predaj časti podniku (nehnuteľnosti tvoriace oddelenú podstatu veriteľa LORICA, s.r.o.) a zorganizoval dražbu na predaj zostávajúcich pozemkov patriacich do všeobecnej podstaty majetku úpadcu.

Vzhľadom na to, že do verejného ponukového konania nebola doručená žiadna ponuka a dražba bola neúspešná, veriteľský výbor a dotknutý zabezpečený veriteľ uložili správcovi Záväzný pokyn č. 1/11/2010 na pokračovanie v speňažovaní majetku úpadcu, a to vyhlásením verejného ponukového konania na predaj výrobnej časti podniku /oddelená podstata/ a nevýrobnej časti podniku /všeobecná podstata/. Podmienky ponukových konaní boli zverejnené v Obchodnom vestníku pod č. OV 243B/10.

            Do verejného ponukového konania na predaj výrobnej časti podniku a nevýrobnej časti podniku bola doručená ponuka jedného záujemcu na každú časť podniku. Vyhodnotenie doručených ponúk sa uskutočnilo na zasadnutí veriteľského výboru a dotknutého zabezpečeného veriteľa dňa 21.01.2011, pričom veriteľský výbor a dotknutý zabezpečený veriteľ Uznesením č. 01/01/11 VV schválili ponuky záujemcu Emil Krajčík AGRO, s.r.o., Dlhá 1424/47, 905 01 Senica, IČO: 44 222 947, a to za kúpnu cenu za výrobnú časť podniku vo výške 30.000,00 Eur a nevýrobnú časť vo výške 10.000,00 Eur.

            V zmysle záväzného pokynu č. 1/11/2011 zo dňa 25.11.2011 zorganizoval správca dražbu na predaj nehnuteľnosti - pozemok parcelné číslo 5308/2 - orná pôda o výmere 885m2, číslo LV: 2449, k. ú. Košariská. Na dražbe dňa 28.05.2012 bol udelený príklep úspešného vydražiteľovi Ing. Jánovi Bašnárovi, pričom vydražená cena bola vo výške 398,25 Eur.

            V zmysle záväzného pokynu oddeleného veriteľa zo dňa 02.01.2012 vyhlásil správca verejné ponukového konanie na majetok patriaci do oddelenej podstaty veriteľa Slovenská konsolidačná, a.s. a SR – Daňový úrad Myjava. V zmysle pokynu zo dňa 11.06.2012 správca schválil ponuku záujemcu Ing. Jána Babiara a previedol vlastnícke právo k prezentačnej časti podniku – oddelenej podstate na uvedeného záujemcu za kúpnu cenu 3 000,00 Eur.    

5) V súvislosti so škodovou udalosťou – požiarom, ktorým bola poškodená prevažná časť majetku úpadcu vznikla úpadcovi pohľadávka voči poisťovni KOOPERATIVA poisťovňa, a.s., s ktorou mal úpadca riadne a platne uzavretú poistnú zmluvu. Pohľadávka pozostávala z náhrady za poškodené hnuteľné veci, nehnuteľné veci, zásoby a náhrady za všetky náklady spojené so škodovou udalosťou. Pohľadávka bola správcom vyčíslená spolu na sumu 1.170.183,70 Eur, pričom podľa pomeru zabezpečeného majetku a nezabezpečeného majetku bola uvedená pohľadávka rozdelená na oddelenú podstatu veriteľa LORICA, s.r.o. /hodnota 499.668,43 Eur/ a všeobecnú podstatu /670.515,26 Eur/. V zmysle Záväzného pokynu č. 1/11/2010 VV udeleného správcovi príslušným orgánom vyhlásil správca dňa 21.12.2010 verejné ponukové konanie na predaj predmetnej pohľadávky. Do prvého kola verejného ponukového konania nebola doručená žiadna ponuka, pričom správca bezodkladne vyhlásil dňa 27.05.2011 v zmysle Záväzného pokynu č. 2/05/2011  II. kolo verejného ponukového konania. Do II. kola bola správcovi doručená ponuka jedného záujemcu Ivan Herényi, Kmeťovo nám. 2764/1, Bratislava, ktorá bola dňa 12.07.2011 na zasadnutí veriteľského výboru dňa 12.07.2011 Uznesením č. 01/07/11-VV vyhodnotená ako neúspešná. V nadväznosti na uvedené správca vyhlásil dňa 04.08.2011 v zmysle vyššie uvedeného pokynu III. kolo verejného ponukového konania na predaj pohľadávky, v rámci ktorého boli správcovi doručené tri ponuky záujemcov. Všetky ponuky boli vyhodnotení ako neúspešné.

            Súčasne so speňažovaním pohľadávky úpadcu správca vykonával úkony spojené s jej vymáhaním. Dňa 09.12.2010 správca podal žalobu o plnenie poistnej zmluvy, ktorou uplatnil nárok na zaplatenie zálohy na poistné plnenie. Žaloba bola následne dňa 13.09.2011 rozšírená o nárok na zaplatenie celého poistného plnenia. Pohľadávka bola vymožená, a to základe oznámenia poisťovne zo dňa 06.03.2012, doručeného správcovi dňa 12.03.2012, kde poisťovňa oznámila poukázanie sumy vo výške 619.836,16 Eur na účet úpadcu a sumy vo výške 285.862,80 Eur (zodpovedajúcej zabezpečenému majetku) na účet zabezpečeného veriteľa LORICA, s.r.o.

            Správca sa po neúspešnom speňažení pohľadávky upriamil na jej vymoženie prostredníctvom súdneho konania. Vzhľadom však na dĺžku konania a snahu ukončiť konkurz vyhlásil v zmysle záväzného pokynu č. 01/08/14 VV verejné ponukového konanie na zostávajúcu časť pohľadávky vo výške 264 484,80 Eur s prísl. Po vypracovaní odborného ohodnotenia na hodnotu pohľadávky veriteľský výbor pokynom č. 1/11/2014 schválil ponuku záujemcu spol. LEGIS Investments, s.r.o., Lichnerova 41, Senec, IČO: 46 317 791 na kúpu pohľadávky za cenu 10 200,00 Eur.

            Speňažením tejto pohľadávky bol speňažený celý majetok úpadcu.

3. Rozvrh

Prechádzajúce rozvrhy výťažkov:

1. Rozvrh pre zabezpečeného veriteľa oddelenej podstaty LORICA, s.r.o.

Súpis oddelenej podstaty bol v súdom stanovenej lehote zverejnený v Obchodnom vestníku č.221B/2009 dňa 16.11.2009 a v ďalších následných doplneniach a zmenách.

            Správca pripravil pre zabezpečeného veriteľa Návrh rozvrhu výťažku dňa 27.03.2013, ktorý zabezpečený veriteľ schválil dňa 28.03.2013 na zasadnutí veriteľského výboru.   

            Z tohto rozvrhu vyplývajú nasledovné skutočnosti:

pohľadávka veriteľa – 22 317,65 Eur

hrubý výťažok – 345 862,80 Eur

pohľadávky proti podstate – 205 245,47 Eur

odmena správcu – 14 809,14 Eur

suma určená pre veriteľa - 22 317,65 Eur

suma preradená do všeobecnej podstaty – 83 190,16 Eur

            Suma zodpovedajúca pohľadávke oddeleného veriteľa bola v celom rozsahu oddelenému veriteľovi zaplatená, čím bol rozvrh pre oddeleného veriteľa splnený v celom rozsahu.

2. Čiastkový rozvrh pre nezabezpečených veriteľov:

            Súpis všeobecnej podstaty bol v súdom stanovenej lehote zverejnený v Obchodnom vestníku č.221B/2009 dňa 16.11.2009 a v ďalších následných doplneniach a zmenách

Správca pripravil pre nezabezpečených veriteľov Návrh rozvrhu výťažku dňa 14.06.2012, proti ktorému neboli podané žiadne námietky.

            Z tohto rozvrhu vyplývajú nasledovné skutočnosti:

pohľadávka veriteľov – 2 785 577,75 Eur

hrubý výťažok – 743 537,70 Eur

výťažok zo speňaženia oddelenej podstaty -  315 862,80 Eur

pohľadávky proti podstate – 229 809,58 Eur

odmena správcu – 34 431,21 Eur

suma určená pre veriteľov -  475 465,33 Eur

            Správca postupne uhradil priradenú sumu výťažku jednotlivým nezabezpečeným veriteľom. Zároveň v čiastkovom rozvrhu nezabezpečených veriteľov bol zahrnutý aj zabezpečený veriteľ Slovenská konsolidačná, a.s. a SR – Daňovú úrad SR, keďže výťažok zo speňaženia oddelenej podstaty nestačil ani na úhradu pohľadávok proti podstate priradeným k majetku tvoriacemu oddelenú podstatu. Vzhľadom na uvedené sa zabezpečení veritelia uspokojovali ako nezabezpečení, pričom táto skutočnosť bola premietnutá do čiastkového rozvrhu výťažku. Zo sumy určenej pre veriteľov sa nevyplatila suma 60 000,00 Eur, keďže táto bola ponechaná na budúce náklady správy a bude predmetom rozdelenia v končenom rozvrhu. Suma výťažku priradená k uvedeným zabezpečeným pohľadávkam bola poukázaná zabezpečeným veriteľom. V dôsledku vyplatenia priradených súm veriteľom je možné konštatovať, že čiastkový rozvrh bol splnený.  

Končený rozvrh pre nezabezpečených veriteľov:

Výťažok:       

Speňažením posledného majetku, ktorý nebol zahrnutý do čiastkového rozvrhu bol získaný hrubý výťažok vo výške 10 200,00 Eur, pričom išlo o speňaženie pohľadávky voči poisťovni KOOPERATIVA poisťovňa, a.s. z titulu nezaplateného poistného plnenia.

      Uvedená súpisová zložka majetku, výťažok z jej speňaženia a k jej priradené sumy pohľadávok proti podstate tvoria prílohu tohto návrhu.

Pohľadávky proti podstate:

Správca konštatuje, že v konkurze boli od schválenia čiastkového rozvrhu do času vyhotovenia tohto návrhu uplatnené pohľadávky proti podstate v celkovej sume 12 388,18 EUR, pričom právny dôvod, čas vzniku, čas uspokojenia a veritelia týchto pohľadávok proti podstate, ako aj ich rozpočítanie na všetky súpisové zložky majetku, či priradenie k súpisovým zložkám všeobecnej sú uvedené v priloženom prehľade.

K sume 12 388,18 EUR, ako celkovej sume pohľadávok proti podstate do dňa vypracovania konečného rozvrhu výťažku, bola pri vypracovaní tohto návrhu pripočítané odhadované náklady správy do zrušenia konkurzu v hodnote 1 590,00 Eur, odmena správcu vrátane DPH vo výške 711,24 Eur a súdny poplatok za speňaženie majetku v celkovej hodnote 2 210,73 Eur.

Odmena správcu bola určená nasledovne:

Zo speňaženia pohľadávky získal správca výťažok spolu vo výške 10 200,00 Eur. Po zohľadnení sumy výťažku (10 200,00 EUR) a odčítaní priradených pohľadávok proti podstate (321,60 EUR) bola, v zmysle § 17 ods. 2 vyhlášky č. 665/2005 Z.z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o konkurze a reštrukturalizácii, správcovi vypočítaná odmena z výťažku za postúpenú pohľadávku z titulu náhrady škody v zmysle § 17 ods. 3 vyhlášky č. 665/2005 Z.z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o konkurze a reštrukturalizácii a to vo výške 592,70 Eur. K odmene je potrebné pripočítať DPH, keďže správca je platcom DPH. Odmena správcu s DPH je tak vo výške 711,24 Eur.

Po odpočítaní všetkých pohľadávok proti podstate, nákladov na správu, odmenu správcu a súdneho poplatku zostáva na rozdelenie pre veriteľov suma vo výške 51 461,57 Eur.   

Pri výške prihlásených pohľadávok nezabezpečených veriteľov v sume 2 785 577,75 Eur vychádza percento uspokojenia nezabezpečených veriteľov vo výške 1,8474 % (sumy určené jednotlivým veriteľom sú uvedené v tabuľke v prílohe)

 

Poučenie správcu:

 

Nezabezpečení veritelia môžu do tohto návrhu končeného rozvrhu výťažku nahliadať v kancelárii správcu v jeho úradných hodinách a môžu tiež v lehote do 20 dní odo dňa jeho zverejnenia v Obchodnom vestníku požiadať veriteľský výbor, aby proti nemu uplatnil odôvodnené námietky.

 

Podľa § 101 ods. 1 ZKR správca predkladá návrh konečného rozvrhu výťažku zo speňaženia všeobecnej podstaty úpadcu a súčasne určuje lehotu 20 dní na jeho schválenie, ktorá začne plynúť odo dňa jeho zverejnenia v Obchodnom vestníku.

           

V Považskej Bystrici, dňa 30.03.2015