Konkurzy a reštrukturalizácie z Obchodného vestníka - Oznámenie č. 3K18/2012
MIOS, spol. r. o. "v konkurze"
-
Úpadca
MIOS, spol. r. o. "v konkurze"
IČO: 30228581
Textilná 23
03401 Ružomberok
- Druh Zverejnenie návrhu konečného rozvrhu výťažku zo všeobecnej podstaty
- Publikovaný v Obchodnom vestníku č. 154 z roku 2022 dňa 10.8.2022
- Spisová značka - súd 3K18/2012
- Súd Okresný súd Žilina
- Spisová značka - správca 3K18/2012 S 1336
-
Správca
JUDr. Milota Ferenčíková PhD.
Pavla Mudroňa 505/5
03601 Martin
Druh: Fyzická osoba
Kontakt: 0905348868, m.ferencikova@ferencikova.online -
Súvisiace odkazy
Zoznam konaní v kraji: Žilinský.
Podania z Obchodného vestníka: Konkurzy a reštrukturalizácie - Oznámenia správcov.
Konania firmy MIOS, spol. r. o. "v konkurze" .
Hospodárske výsledky firmy MIOS, spol. r. o. "v konkurze" .
- Všeobecná časť
Uznesením Okresného súdu v Žiline č. k. 3 K/18//2012 zo dňa 09. 08. 2012, zverejneného dňa 16. 08. 2012 v Obchodnom vestníku č. 158 som bola ustanovená za správcu konkurznej podstaty úpadcu MIOS, spol. s r. o., Textilná 23, 034 01 Ružomberok, IČO: 30 228 581.
Oznámenie o zostavení zoznamu pohľadávok proti všeobecnej podstate bolo zverejnené v Obchodnom vestníku č. 187/2021 dňa 29. 09. 2021 a zároveň bol oznámený zámer zostaviť konečný rozvrh z výťažku zo všeobecnej podstaty. Ku dňu zostavenia návrhu konečného rozvrhu výťažku zo všeobecnej podstaty správca neeviduje žiadne súdne spory, ktorými by mohol byť dotknutý majetok podliehajúci konkurzu.
Úpadca mal ku dňu vyhlásenia konkurzu na bežnom účte peňažné prostriedky v sume 1 576,60 Eur, bežný účet mal vedený v Slovenskej sporiteľni a. s., pobočka Ružomberok, ktorý po vyhlásení konkurzu bol účtom správy podstaty. Hotovosť mal v sume 22 531,61 Eur, ktorú po vyhlásení konkurzu odovzdal k rukám správcu a boli vložené na bežný účet úpadcu.
Súpis majetku bol zverejnený v OV 199/2012 dňa 15. 10. 2012. Do všeobecnej podstaty bol spísaný majetok úpadcu, pohľadávky pod poradovým číslom 1 – 19 v hodnote 3 803,32 Eur, peňažné a finančné prostriedky pod č. 20, 21 v celkovej sume 24 108,21 Eur a dodávkové motorové vozidlá pod č. 22, 23 v súpisovej hodnote 5 300 Eur. Súpis všeobecnej podstaty bol v celkovej súpisovej hodnote 33 210,53 Eur, bol poukázaný preddavok zo súdu na účet správy v sume 1 659,70 Eur.
Prvá schôdza veriteľov sa konala 19. 11. 2012, ktorej zvolanie bolo zverejnené v OV 194/2012 dňa 8. 10. 2012 a na ktorej bol zvolený 3-členný veriteľský výbor, ktorý udelil záväzný pokyn na predaj hnuteľného majetku – motorových vozidiel, formou verejného ponukového konania, ktoré bolo zverejnené v regionálnom týždenníku Liptovské noviny a v Obchodnom vestníku, následne ďalšie kolá boli zverejňované už len v Obchodnom vestníku. Pohľadávky zapísané v súpise všeobecnej podstaty boli uložené správcovi súdne vymáhať. Písomne boli oslovení dlžníci s výzvou na zaplatenie, v dvoch prípadoch bol podaný žalobný návrh, v jednom prípade je právoplatné a vykonateľné súdne rozhodnutie, avšak voči dlžníkovi bolo vedených viacero exekučných konaní, takže najefektívnejší by bol predaj pohľadávky (dlh 718,90 Eur), v druhom prípade dlžník zomrel a počas súdneho konania bolo preukázané, že pohľadávku poručiteľ zaplatil pred vyhlásením konkurzu, preto som zobrala návrh späť a súd konanie zastavil (dlh 498,60 Eur). Pohľadávka v sume 67,20 dlžníka Ústredná vojenská nemocnica Ružomberok, KOPLAST v sume 204 Eur zanikla započítaním pred vyhlásením konkurzu, pohľadávka dlžníka Aqua Kol sume 851,20 Eur bola sporná a nepreukázateľná, pohľadávka PD Likavka v sume 96 Eur bola nepreukázateľná, dlžník ju neuznal, pohľadávka v sume 975,20 Eur bola vedená voči úpadcovi LOSS s.r.o. v konkurze Ružomberok (1R2/2011) a nebola prihlásená v základnej prihlasovacej lehote.
Zmluvy o odbornej pomoci som uzatvorila v roku 2012 na vedenie účtovníctva úpadcu z titulu vykonania mimoriadnej účtovnej závierky vrátane podania daňového priznania v sume 240 Eur a za vedenie účtovníctva od októbra 2012 v paušálnej cene 19,80 Eur mesačne, ďalšie roky bolo vedené účtovníctvo, pričom boli náklady len na vedenie bežného účtu a vedenie účtovníctva vrátane podania daňového priznania v sume 150 Eur ročne a za roky , 2019, 2020 v sume 200 Eur.
Predaj motorových vozidiel bol realizovaný vo verejnom ponukovom konaní, dodávkové motorové vozidlo FORD TRANZIT 100 bol speňažený za 1 260 Eur, druhé dodávkové vozidlo FORD TRANZIT 80 bolo speňažená až v treťom kole za 500 Eur. Iný majetok okrem pohľadávok úpadca nemal, preto som požiadala správcu dane o určenie posledného zdaňovacieho obdobia plátcu DPH, ktoré bolo určené na december 2013.
Predsedovi veriteľského výboru, Sociálnej poisťovni Bratislava a Slovenskej konsolidačnej a. s. Bratislava som predložila dňa 31. 10. 2013 žiadosť o zmenu záväzného pokynu a žiadosť o udelenie záväzného pokynu na predaj pohľadávok úpadcu, pretože je nereálne vymoženie pohľadávok podľa uloženého záväzného pokynu v rámci exekučného konania, resp. doba vymáhania je neohraničená, keďže sú už viac ako 10 rokov vedené iné exekučné konania voči dlžníkovi, avšak podľa vyjadrenie predsedu veriteľského výboru bola postúpená pohľadávka, o ktorej nerozhodol súd, avšak na základe dohody postupcu a postupníka do doby rozhodnutia súdu nebude rozhodovať o návrhu správcu na zmenu záväzného pokynu, preto až po povolení prevodu pohľadávky bol predložený návrh súdu ako príslušnému orgánu na zmenu záväzného pokynu týkajúceho sa speňaženia pohľadávok, dôsledkom čoho sa značne predĺžilo konkurzné konanie.
Prebiehalo speňažovanie pohľadávok podľa záväzného pokynu veriteľského výboru do roku 2015, ktoré však bolo zdlhavé a neefektívne, dôsledkom čoho sa značne predĺžilo konkurzné konanie. Z dôvodu postúpenia pohľadávok veriteľa Sociálna poisťovňa Bratislava a ako aj veriteľa Finančné riaditeľstvo SR došlo k zániku postavenia veriteľa ako účastníka konania a pôsobnosť príslušného orgánu prešla na súd až potom došlo k zmene záväzného pokynu na speňaženie pohľadávok.
Uznesením Okresného súdu v Žiline 3 K 18/212-156 zo dňa 21. 10. 2015 súd ako príslušný orgán zmenil záväzný pokyn a udelil správkyni súhlas na speňaženie majetku spísaného v súpise všeobecnej podstaty pod poradovým číslom súpisu č. 13 – 19, speňaženie prebehlo v troch verejných ponukových konaniach a bolo bezúspešné, žiadny záujemca neprejavil záujem o kúpu pohľadávky.
Uznesením Okresného súdu v Žiline 3 K 18/212-193 zo dňa 09. 03. 2018 súd udelil správkyni súhlas na vylúčenie majetku zo súpisu všeobecnej podstaty pod poradovým číslom súpisu č. 13 – 19, ktoré sa nepodarilo speňažiť.
Po vylúčení majetku zo súpisu všeobecnej podstaty, čo bolo zverejnené aj v Obchodnom vestníku 63/2018 dňa 29. 03. 2018 nezostal žiadny majetok k speňaženiu.
Príjem do všeobecnej podstaty bol zo speňaženia pohľadávok vymožením v celkovej sume 462,01 Eur, príjem zo speňaženia motorových vozidiel bol 1 760 Eur a vklad úpadcu na účet po vyhlásení konkurzu v sume 22 531,61, ďalší príjem bol z preddavku poukázaného súdom v sume 1 659,70 Eur, vratka DPH 121,45 Eur a peňažné prostriedky na účte ku dňu vyhlásenia konkurzu v sume 1 576,60 Eur, celkom príjem do všeobecnej podstaty bol 28 111,37 Eur. Počas celej doby konkurzného konania bol vedený účet v Slovenskej sporiteľni a. s. , jedná sa o pôvodný účet úpadcu.
- Rozvrhová časť
Príjem všeobecná podstata:
- Peňažné prostriedky na účte ku dňu vyhlásenia konkurzu .. 1 576,60 Eur
- Hotovosť úpadcu 22 531,61 Eur
- Výťažok zo speňaženia všeobecnej podstaty 2 222,01 Eur
- Preddavok poukázaný súdom na účet správy 1 659,70 Eur
- Príjem DPH nadmerný odpočet 11/2012 121,45 Eur
- Príjem celkom do všeobecnej podstaty ............................. 28 111,37 Eur
Pohľadávky proti podstate
- Odmena správcu do prvej schôdze veriteľov (priznaná 23.12.2012) 4 647,15 Eur
- Odmena správcu z výťažku (§20ods. vyhl. 1 % zo sumy 22 500,00) 225,00 Eur
- Odmena správcu z výťažku (§20 ods.2 vyhl. 1 % z 1 659,70 Eur 16,60 Eur
- Odmena správcu z výťažku (§20 ods.c)vyhl. 14 % zo sumy 1760 Eur) 246,40 Eur
- Odmena správcu z výťažku (§17 ods. 5 vyhl. 5% zo sumy 462,01 Eur) 23,10 Eur
- Inzercia predaja motorových vozidiel – 3 kolá uložené VV 321,26 Eur
- DPH za predaj vozidiel majetku 11/2013 – 203,40, 12/2013 80,03 Eur 283,43 Eur
- Telekomunikačné poplatky 08/2012 40,32 Eur
- Výdavky správcu – poplatky poštovné všeobecná podstata 2012 – 2013 45,20 Eur
- Poplatok za konkurzné konanie všeobec. podstata 0,2 % z výťažku 24 722,01 49,00 Eur
- Vedenie účtovníctva 2012 5m 64,80 Eur a mimoriadna UZ 2012 240 Eur 304,80 Eur
- Vedenie účtovníctva 2013 (mesačne 19,80 Eur) 237,60 Eur
- Vedenie účtovníctva a spracovanie DPPO a UZ 2014,2015,2016, 2017,2018 750,00 Eur
- Spracovanie DPPO a priebežnej UZ 2019, 2020 200,00 Eur
- Spracovanie DPPO a priebežnej UZ 2021 a mimoriadne UZ 2022 300,00 Eur
- Kancelársky potreby, obálky, papier, toner, celkom 2012 -2018 6x25 ročne 150,00 Eur
- Vedenie účtu správy podstaty – bankové poplatky SLSP 2012 – 10/2022 593,39 Eur
- Vedenie účtu správy podstaty – bankové poplatky SLSP 07/2019 – 10/2022 407,00 Eur
Pohľadávky proti všeobecnej podstate celkom v sume ............. 8 842,25 Eur
Neboli uplatnené žiadne pohľadávky proti podstate, ktoré neboli zaradené k uspokojeniu.
Suma určená pre rozvrh zo všeobecnej podstaty
Príjem celkom ............................................................................................. 28 111,37 Eur
Pohľadávky proti podstate ............................................................... 8 842,25 Eur
Výťažok určený nezabezpečeným veriteľom ................................... 19 269,12 Eur
Zistené pohľadávky veriteľov …………………………………….. 32 493,23 Eur
Percentuálne uspokojenie pohľadávok nezabezpečených veriteľov.... 59,301953 %
Prihlásené pohľadávky nezaradené k uspokojeniu:
Pohľadávka Daňového úradu Žilina, pobočka Ružomberok – pokuta 30 Eur vylúčená z uspokojenia podľa § 100 ZKR
- Poučenie
V súlade s ust. § 101 ods. 1) zákona č. 7/2005 Z. z. o konkurze a reštrukturalizácii v platnom znení zverejňujem návrh konečného rozvrhu výťažku zo speňaženia všeobecnej podstaty a určujem príslušnému orgánu 15-dňovú lehotu na jeho schválenie, ktorá začne plynúť nasledujúci deň po dni doručenia návrhu konečného rozvrhu výťažku zo všeobecnej podstaty.
Do účtovných podkladov pre vypracovanie konečného rozvrhu výťažku zo speňaženia všeobecnej podstaty je možné nahliadnuť v pracovných dňoch v kancelárii správcu, Ul. P. Mudroňa 505/5, Martin, pričom presný termín je potrebné dohodnúť vopred na tel. 0905348868 alebo mailom: m.ferencikova@ferencikova.online
V Martine dňa 05. 08. 2022 JUDr. Milota Ferenčíková, PhD., správca